Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistuki muutokset

Vierailija
11.02.2024 |

Noin 1,5 kuukauden päästä astuu voimaan uudet asumistukirajat vuokralla asujille ja asumisen omavastuu osuus nousee. Oletko yksi niistä onnekkaista jotka saavat muuttaa pian uuteen asuntoon ?

Kommentit (146)

Vierailija
41/146 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos opiskelija asuu jo hyvin halvassa opiskelija-asunnossa, asumistuki ja opintotuki riittävät vuokranmaksuun ja muuhun jää joku kymppi, niin tippuuko asumistuki alemmas?

Sehän tarkoittaisi että töihin mentävä joka taas tiputtaa asumistukea eli on tehtävä loppuviimein niin paljon töitä että saa unohtaa sen opiskelun?

Noinhan se ois.Tai sitten jää työttömäksi ja alkaa nostamaan toimeentulotukeakin jos tämä onnistuu. Odottelee siihen asti kunnes on 25 ja kysyy sitten työkkäriltä voisiko opiskella työttömyysetuudella (+tietty asumistuki ja toimeentulotuki) jos tämä enää siinä vaheessa on mahdollista.

No tässä tapauksessa kyseessä ihan 18-19v ammattikoulua käyvä eli ei varmaan sitä ihan ekaa tutkintoa kannata jättää kesken kun opiskelu on vielä ilmaista.

Vierailija
42/146 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kiire astuu voimaan 2025 kun just oli tarkistus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/146 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse muuttaa uuteen eikä tuloni tule muuttumaan. Asunnon vuokra on alle kelan normin. Saan sitten hieman vähemmän asumistukea ja saman verran enemmän toimeentulotukea.

hyvä voit jatkaa loisimista muitten rahoilla.mites kun hinnat nousee jatkuvasti ja tuet ei.löytyykö siihenkin joku muu kun työhön liittyvä ratkaisu?.ja tykkäätkö olla perseauki? minä olin nuorena se oli hirveetä.kerrostalo luukku ei venettä ei autoo ei rahaa ku muutama euro tilillä.no jotkut tönkii vaik roskiksesta ruokaa ettei vaa töihin tartte mennä.

tää on se sama sekopää, mikä perjantaina auko päätään vastaavassa köyhiä koskevassa ketjussa. Sää kuule voisit mennä rasvaileen niitä veneen köysiä-kaulaas.

sekopää kun en tykkää tuilla eläjistä? miks menisin mulla menee hyvin ja on hyväpalkkanen työ ja kohta pääsee veneilee.sulla se käyden laitaminen kaulaa on edessä ja sä voisit muutekin painuu vittuuuu suomesta  loisimasta jos oot niin idiootti ettet töihin älyä mennä.

Vierailija
44/146 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla nousi HeKalla vuokra 70e ja asumistuki laski 220e. Asun poikani kanssa.

Itse olen eläkkeellä, mistä ulosotto.

Poika 18 v opiskelee ja käy osa-aikatyössä.

Budjetista 290e pois. Ei oo todellista... on se!

Kädestä suuhun elämme.

Punalaputetuilla laitetaan kotiruoat. Kasviksia eikä hedelmiä näy enää juuri koskaan.

Tietenkin laskee jos poikasi käy töissä. Pistä se osallistumaan kuluihin tai siirrä kirjat muualle.

Vierailija
45/146 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole saanut asumistukea kuin viimeksi opiskelijana noin 30 vuotta sitten. Äänestäkää vain oikeistoa niin saatte kaikkea tällaista kivaa elåmäänne. 

Moni oikeistoa äänestänyt kärsii myös siinä, että kohta ei ole koulutettua väkeä vastaamaan päivittäin heidän lapsistaan. 

Onko velaksi eläminen sinusta hyvä ratkaisu ?Ehkä sinun elämäsi tukien varassa johtuukin vain typeryydestä ja laiskuudesta? Ymmärrän hyvin , että heikkolahjaisena yksilönä sinun on todella vaikeaa elättää itse itseäsi ilman tukitoimia ja joudut kaikessa turvautumaan terveiden työssäkäyvien ihmisten apuun. Se on hyvin yleistä vihreiden sekä vasemmistolaisten keskuudessa , että on sairas. 

Teidän keskuudessa taas tuo tunnekylmyys tuntuu olevan vallalla. Mikähän siihen on johtanut?

Vierailija
46/146 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse muuttaa uuteen eikä tuloni tule muuttumaan. Asunnon vuokra on alle kelan normin. Saan sitten hieman vähemmän asumistukea ja saman verran enemmän toimeentulotukea.

hyvä voit jatkaa loisimista muitten rahoilla.mites kun hinnat nousee jatkuvasti ja tuet ei.löytyykö siihenkin joku muu kun työhön liittyvä ratkaisu?.ja tykkäätkö olla perseauki? minä olin nuorena se oli hirveetä.kerrostalo luukku ei venettä ei autoo ei rahaa ku muutama euro tilillä.no jotkut tönkii vaik roskiksesta ruokaa ettei vaa töihin tartte mennä.

tää on se sama sekopää, mikä perjantaina auko päätään vastaavassa köyhiä koskevassa ketjussa. Sää kuule voisit mennä rasvaileen niitä veneen köysiä-kaulaas.

vituttaako olla perseauki?.heitänkö vähä pitsa rahaa?.no en heitä poltan ennemmin uunissa.

Vierailija
47/146 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kiire astuu voimaan 2025 kun just oli tarkistus.

hieno homma ja muutekin kun elät pienten tukien varassa tosi hieno juttu.

Vierailija
48/146 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 % tuensaajista käy töissä ja moni työkyvyttömiä et kannata sitä persuturpaansa vihalouskuttaa. Mikä saa hyvintoimeentulevan niin katkeraksi ja vihaiseksi. Käsittämätöntä sakkia.

Vierailija
49/146 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vituttaako olla perseauki?.heitänkö väh

Oot tainut juoda vkonloppuna tukirahat nyt kiukuttaa ja pitää esittää rikasta😂

Vierailija
50/146 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla nousi HeKalla vuokra 70e ja asumistuki laski 220e. Asun poikani kanssa.

Itse olen eläkkeellä, mistä ulosotto.

Poika 18 v opiskelee ja käy osa-aikatyössä.

Budjetista 290e pois. Ei oo todellista... on se!

Kädestä suuhun elämme.

Punalaputetuilla laitetaan kotiruoat. Kasviksia eikä hedelmiä näy enää juuri koskaan.

Miksi olet velkaantunut ja ulosotossa?

Edullisia hedelmiä ja kasviksia on kyllä tarjolla, kun seuraa kauppojen tarjouksia. Lidlissä pakastevihannekset on suorastaan naurettavan halpoja, edelleen. Peruna ja kaali, porkkana ovt hyviä ruoka-aineita ja ennen kaikkea halpoja ja pitkään säilyviä.

Minäkin ostan alennushintaisia tuotteita aina, kun näen niitä tarjolla sellaisissa tuotteissa, mitä muutenkin käytän. En pidä sitä mitenkään nolona tai valituksen aiheena. Olen myös eläkkeellä, ja minulla on aikaa käydä eri kaupoissa noukkimassa edulliset ostokset.

Eläkkeeni on suht hyvä, mutta maksan yksin asuntolainaa. Lisäksi ylläpidän kahta asuntoa ja kesämökkiä. Fiksu laittaa pennin venymään, eikä urputa turhia.

Vierailija
51/146 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole saanut asumistukea kuin viimeksi opiskelijana noin 30 vuotta sitten. Äänestäkää vain oikeistoa niin saatte kaikkea tällaista kivaa elåmäänne. 

Moni oikeistoa äänestänyt kärsii myös siinä, että kohta ei ole koulutettua väkeä vastaamaan päivittäin heidän lapsistaan. 

Onko velaksi eläminen sinusta hyvä ratkaisu ?Ehkä sinun elämäsi tukien varassa johtuukin vain typeryydestä ja laiskuudesta? Ymmärrän hyvin , että heikkolahjaisena yksilönä sinun on todella vaikeaa elättää itse itseäsi ilman tukitoimia ja joudut kaikessa turvautumaan terveiden työssäkäyvien ihmisten apuun. Se on hyvin yleistä vihreiden sekä vasemmistolaisten keskuudessa , että on sairas. 

Teidän keskuudessa taas tuo tunnekylmyys tun

eipä mullakaan paljon lämpimiä tunteita herää teitä tuilla eläjiä kohtaan eikä kyl monella muullakaan töitä tekevällä et ihan tiedoks.

Vierailija
52/146 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"eipä mullakaan paljon lämpimiä tunteita herää teitä tuilla eläjiä kohtaan eikä kyl monella muullakaan töitä tekevällä et ihan tiedoks."

Sinä et tiedä kuka vastaajista elää tuilla ja kuka ei, ihan tiedoks. Voi tulla yllätyksenä, että osa ihmisistä ei tuijota vain omaa napaansa, vaan ajattelee muitakin. Esim. kokonaan itsensä elättävä voi olla huolissan köyhän asioista. Tätä voi olla vaikea ymmärtää, jos on koko elämänsä välittänyt vain itsestään.

Vierailija
53/146 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on yksi mt tapaus trolli joka jankuttaa tota samaa paskaa aamusta iltaan joka päivä. Unohtakaa se ja blokkailkaa sen paskanjauhannat

ketä näistä mt tapauksista tarkoitat oon lukenu tänää et on aika monta.

Vierailija
54/146 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tässä mikään muutu. Tuki pysyy tasan yhtä suurena joten elämä jatkuu tasaisena.

Vierailija
55/146 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen ihminen maksaa asumisensa itse. Asumistuki vääristää markkinat ja on aika ajaa alas lopullisesti kokonaan.

Oletko tullut ajatelleeksi, että hyvinkin monen asumis + muiden tukienvarassa elävät ihmiset eivät ole koskaan kasvaneet aikuisuuteen? Monen kohdalla helppo elämä on vienyt mennessään ja he ovat tottuneet aina saamaan kaiken valmiina? Ensin vanhemmiltaan ja sitten yhteiskunnalta.

Miettikää kuinka rumasti nämä sinimustat nykyään puhuvat Suomen kansasta. 

Ei puhuta kansasta vaan tukien varassa elävistä.Suurin osa kansasta maksaa asumisensa ihan itse

Ehkä asumisen, muttei muuta elämistä. Moni saa jotain tukea, esim. lapsilisää.

Vierailija
56/146 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin ristiriitainen asia. Eräs tuttavani on niin sairas ettei työelämässä ole ollut vuosiin eikä enää takaisin menekkään. Ikää hänellä 50. Asuu Helsingin kantakaupungissa kaupungin asunnossa. Iso kaksio. Ei kuulemma halua edes miettiä muuttoa pienempään esim yksiöön, eikä muuttavansa pois Helsingistä. Saa kaikki rahansa tukien muodossa plus vanhemmat auttavat häntä rahallisesti. Onko tämä siis oikea suunta tukien saamiselle? Melkein toivoisin että hänen asumistukensa tippuisi niin paljon tämän uudistuksen myötä, että hänen olisi pakko muuttaa pienempään ja halvempaan asuntoon.

Vierailija
57/146 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset sairastavat varmasti puolueista piittaamatta. Yhtälailla se korona kokoomukseenkin iskee kuin vihreisiinkin. Kun ei ne bakteerit puoluekantoja kyttää.

Vierailija
58/146 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kaikilla tai edes kovin monilla on tarkistus heti huhtikuussa. Minulla on helmikuussa -25.

Vierailija
59/146 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tässä mikään muutu. Tuki pysyy tasan yhtä suurena joten elämä jatkuu tasaisena.

noin neroja ne työttömät on siksi varmaan ovatkin työtömii.tuki nimenomaa pysyy tasan yhtä suurena mut hinnat nousee vauhdilla.kysy joltai mitä tarkoittaa sun ostovoimalle.

Vierailija
60/146 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

noin neroja ne työttömät on siksi varmaan ovatkin työtömii.tuki nimenomaa pysyy tasan yhtä suurena mut hinnat nousee vauhdilla.kysy joltai mitä tarkoittaa sun ostovoimalle.

Katsos kun en määritä itseäni työn tai sinun mielipiteesi kautta. En kysy sinun mielipidettäsi mihinkään asiaan etkä sinä pysty vaikuttamaan elämääni millään tavalla joten kaikki mitä sanot tai yrität tehdä on turhempaa kuin olemassaolosi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä