Asumistuki muutokset
Noin 1,5 kuukauden päästä astuu voimaan uudet asumistukirajat vuokralla asujille ja asumisen omavastuu osuus nousee. Oletko yksi niistä onnekkaista jotka saavat muuttaa pian uuteen asuntoon ?
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihminen maksaa asumisensa itse. Asumistuki vääristää markkinat ja on aika ajaa alas lopullisesti kokonaan.
Asumistukea ryhdyttiin aikoinaan antamaan siksi, koska asumiskustannukset olivat kohonneet liian suuriksi köyhimmille. Asumistuki nousee aina vuokratason mukaan, eli kun yleinen vuokrataso nousee niin asumistuki nousee myös, mutta jälkikäteen. Asumistuki myös laskisi jos vuokrat laskisivat. Sitähän ei kuitenkaan tule tapahtumaan. Sitä paitsi et sinäkään asumistasi ja elämistäsi maksa täysin itse.
Täyttä puppua tekstisi.
eikö työnteko ole vaihtoehdoissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihminen maksaa asumisensa itse. Asumistuki vääristää markkinat ja on aika ajaa alas lopullisesti kokonaan.
Oletko tullut ajatelleeksi, että hyvinkin monen asumis + muiden tukienvarassa elävät ihmiset eivät ole koskaan kasvaneet aikuisuuteen? Monen kohdalla helppo elämä on vienyt mennessään ja he ovat tottuneet aina saamaan kaiken valmiina? Ensin vanhemmiltaan ja sitten yhteiskunnalta.
Miettikää kuinka rumasti nämä sinimustat nykyään puhuvat Suomen kansasta.
Jos opiskelija asuu jo hyvin halvassa opiskelija-asunnossa, asumistuki ja opintotuki riittävät vuokranmaksuun ja muuhun jää joku kymppi, niin tippuuko asumistuki alemmas?
Sehän tarkoittaisi että töihin mentävä joka taas tiputtaa asumistukea eli on tehtävä loppuviimein niin paljon töitä että saa unohtaa sen opiskelun?
Ei tarvitse muuttaa uuteen eikä tuloni tule muuttumaan. Asunnon vuokra on alle kelan normin. Saan sitten hieman vähemmän asumistukea ja saman verran enemmän toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Jos opiskelija asuu jo hyvin halvassa opiskelija-asunnossa, asumistuki ja opintotuki riittävät vuokranmaksuun ja muuhun jää joku kymppi, niin tippuuko asumistuki alemmas?
Sehän tarkoittaisi että töihin mentävä joka taas tiputtaa asumistukea eli on tehtävä loppuviimein niin paljon töitä että saa unohtaa sen opiskelun?
Noinhan se ois.Tai sitten jää työttömäksi ja alkaa nostamaan toimeentulotukeakin jos tämä onnistuu. Odottelee siihen asti kunnes on 25 ja kysyy sitten työkkäriltä voisiko opiskella työttömyysetuudella (+tietty asumistuki ja toimeentulotuki) jos tämä enää siinä vaheessa on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinhan se ois.Tai sitten jää työttömäksi ja alkaa nostamaan toimeentulotukeakin jos tämä onnistuu. Odottelee siihen asti kunnes on 25 ja kysyy sitten työkkäriltä voisiko opiskella työttömyysetuudella (+tietty asumistuki ja toimeentulotuki) jos tämä enää siinä vaheessa on mahdollista.
täyttää 25 vuotta siis
tuilla elävien luusereitten ilta ajot käynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse muuttaa uuteen eikä tuloni tule muuttumaan. Asunnon vuokra on alle kelan normin. Saan sitten hieman vähemmän asumistukea ja saman verran enemmän toimeentulotukea.
hyvä voit jatkaa loisimista muitten rahoilla.mites kun hinnat nousee jatkuvasti ja tuet ei.löytyykö siihenkin joku muu kun työhön liittyvä ratkaisu?.ja tykkäätkö olla perseauki? minä olin nuorena se oli hirveetä.kerrostalo luukku ei venettä ei autoo ei rahaa ku muutama euro tilillä.no jotkut tönkii vaik roskiksesta ruokaa ettei vaa töihin tartte mennä.
Toimeentulotuki on tähän asti noussut vaikka muista leikattaisiin. Toki ostovoimaltaan se tippuu. Jatkan näin niin pitkään kunnes saan töitä.
Vierailija kirjoitti:
Anna rahaa tai töitä niin rupean maksamaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hyvä voit jatkaa loisimista muitten rahoilla.mites kun hinnat nousee jatkuvasti ja tuet ei.löytyykö siihenkin joku muu kun työhön liittyvä ratkaisu?.ja tykkäätkö olla perseauki? minä olin nuorena se oli hirveetä.kerrostalo luukku ei venettä ei autoo ei rahaa ku muutama euro tilillä.no jotkut tönkii vaik roskiksesta ruokaa ettei vaa töihin tartte mennä.
Toimeentulotuki on tähän asti noussut vaikka muista leikattaisiin. Toki ostovoimaltaan se tippuu. Jatkan näin niin pitkään kunnes saan töitä.
toivotaan rajua hinnan nousua ruokaan ynnä muihin tuotteisiin.
Olen kolmekymppinen opiskelija, kahden alle kouluikäisen yh. Nyt asun kaverin omistamassa asunnossa vuokralla, enkä ainakaan opiskelujen aikana tule tästä pois muuttamaan. Saman kokoinen asunto kaupungilta maksaisi yli 100e enemmän kuussa, mieluummin maksan kaverille kuin tuntemattomalle.
...ja kun joku kukkoilee että onko pakko olla opiskelija näin vanhana niin on. Edellinen työni aiheutti vahvat allergiaoireet ja pakotti vaihtamaan alaa, mieluummin olen opislelija kuin työtön.
Olen useamman lapsen kokopäivätyötä jo kymmeniä vuosia tehnyt yh (ylempi korkeakoulututkinto) ja multa tippuu kokonaan oikeus asumistukeen sitten kun sitä tarkastetaan. Käytännössä menetän useita satoja euroja kuukaudessa, mutta hankin sitten sen verran halvemman asunnon, ihan mistä sellaisen satun saamaan. Uusi vuokra-asuntohakemus halvempaan asuntoon on vetämässä.
Mulla nousi HeKalla vuokra 70e ja asumistuki laski 220e. Asun poikani kanssa.
Itse olen eläkkeellä, mistä ulosotto.
Poika 18 v opiskelee ja käy osa-aikatyössä.
Budjetista 290e pois. Ei oo todellista... on se!
Kädestä suuhun elämme.
Punalaputetuilla laitetaan kotiruoat. Kasviksia eikä hedelmiä näy enää juuri koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen useamman lapsen kokopäivätyötä jo kymmeniä vuosia tehnyt yh (ylempi korkeakoulututkinto) ja multa tippuu kokonaan oikeus asumistukeen sitten kun sitä tarkastetaan. Käytännössä menetän useita satoja euroja kuukaudessa, mutta hankin sitten sen verran halvemman asunnon, ihan mistä sellaisen satun saamaan. Uusi vuokra-asuntohakemus halvempaan asuntoon on vetämässä.
hyvä täällä joku aikuinenkin normaali ihminen mikä ottaa vastuun elämästään.toivon sulle palkankorotusta ja kaikkee hyvää.noi tapa työttömät mitkä itkee näitä leikkauksia voi painuu helvettii ja asua ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinimusta hallitus on lakkauttamista hyvinvointivaltion. Kohta on kurja kansa kadulla nälissään.
Suomi on kehitysmaa.
Te ette tiedä kehitysmaasta mitään. Olette Suomessa saaneet hyvän elintason ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tullut ajatelleeksi, että hyvinkin monen asumis + muiden tukienvarassa elävät ihmiset eivät ole koskaan kasvaneet aikuisuuteen? Monen kohdalla helppo elämä on vienyt mennessään ja he ovat tottuneet aina saamaan kaiken valmiina? Ensin vanhemmiltaan ja sitten yhteiskunnalta.
Ei puhuta kansasta vaan tukien varassa elävistä.Suurin osa kansasta maksaa asumisensa ihan itse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei puhuta kansasta vaan tukien varassa elävistä.Suurin osa kansasta maksaa asumisensa ihan itse
tulihan se mitä olin just kirjoittamassa.mutta kun siitä on tullu normaalia elää tukien varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tää on se sama sekopää, mikä perjantaina auko päätään vastaavassa köyhiä koskevassa ketjussa. Sää kuule voisit mennä rasvaileen niitä veneen köysiä-kaulaas.
Asumistukea ryhdyttiin aikoinaan antamaan siksi, koska asumiskustannukset olivat kohonneet liian suuriksi köyhimmille. Asumistuki nousee aina vuokratason mukaan, eli kun yleinen vuokrataso nousee niin asumistuki nousee myös, mutta jälkikäteen. Asumistuki myös laskisi jos vuokrat laskisivat. Sitähän ei kuitenkaan tule tapahtumaan. Sitä paitsi et sinäkään asumistasi ja elämistäsi maksa täysin itse.