Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidätkö ehdotusta Kela-etsivistiä kannatettavana koska tiedät monia tukien väärinkäyttäjiä?

Vierailija
11.02.2024 |

Niin

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri oli artikkeli lehdessä, että Suomessa tukien väärinkäyttö on todella vähäistä.

Mutta niinkus aina, media paisuttelee ja vääristää asiaa, että ikäänkuin kaikki jotain tukia saavat, valehtelevat ja käyttävät tukia väärin.

Se on pikkuruinen osa tukien saajista, jotka toimivat epärellisesti.

Niin totta.   Sama homma, kuin että muka kaikilla levottomilla lapsilla olis ADHD.

Sitten aloitetaan lapsille julmettu voimakas lääkitys, joka voi viedä osan lapsista 

psykoosiin. Ja jotka aiheuttavat heille vaikka minkäläisiä sivuoireita.

Alle kouluikäiselle ei edes saisi aloittaa ADHD  lääkit

Muualla Suomessa suurin osa lapsista on jo yläkoulussa ennenkuin saa diagnoosin, eikä kaikille edes anneta lääkettä. Ja jos annetaankin aloitetaan kokeilu hyvin pienellä annoksella. Pitää oikein pyytämällä kerjätä, että saisiko lapselle kokeeksi vähän isommalla annoksella, kun pitää saada ysi suoritettua kunnialla jotta pääsee johonkin amiskoulutukseen mihin haluaa.

Vierailija
42/109 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On yksi tuttu, joka nostaa toimeentulotukea, vaikka hänellä on käyttöoikeus tiliin, jolla on viisinumeroinen summa rahaa. Olisi töitä etsivälle, joka tekee rahalaitosselvityksen.

Toisen ihmisen tilillä olevia rahoja ei voida tulkita kenenkään muun käyttövaroiksi. Eli tuossa tapauksessa todettaisiin, että se viisinumeroinen summa on sen henkilön rahaa, kenen tilistä on kyse. Mikäli tili ei ole sen tuensaajan, ei viisinumeroista summa voitaisi laskea hänen rahoikseen.

Minulla on käyttöoikeus vanhempieni mökkiin - minulla on sinne avain ja saan mennä sinne milloin haluan. Silti missään tuissa tai verotuksessa tätä mökkiä ei (tietenkään) lasketa minun omaisuudekseni. Koska se ei sitä juridisesti ole. Vähän sama asia. Tai jos vaikka jollain tuensaajalla olisi käytössään vanhempiensa omistama auto, ei tätä autoa voida pitää esteenä tuen saamiseksi, koska auto ei ole virallisesti hänen, vaan lainassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä järkevänä ja en tiedä väärinkäyttäjiä.

Vierailija
44/109 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, se vain johtaisi entistä huonompaan, nimittäin valvontayhteiskuntaan. KGB, STASI.

Eikö ministerillä tosiaan ole muuta tekemistä kuin pohdiskella lillukanvarsia?

Kyttäysyhteiskunnat romahtavat aina. Muistakaa: Itä-Saksaa ja Neuvostoliittoa ei ole enää olemassa.

Niinpä. Mutta wokeltajat somessa haluavat kyttäyskulttuuria siihen mitä saa ajatella ja sanoa.

Vierailija
45/109 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelan tukien väärinkäyttäjät pääasiassa maahanmtjia ja ei ne niitä tutkisi kuitenkaan kun pelko rasseksi leimaantumisesta olisi liian kova.

Mita mita mita sina sanoa. Mina sano kela saada kolmiset. Kela vaatia syntymatosite. Mina nayta naapuri jussuf kuva kolme kerta ja sitte kela uskoa.

Vierailija
46/109 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin. Olen ilmiantanut muutaman jo aiemminkin, mutta omistaudun tälle harrastukselle täysin.

Mitä me sellasilla etsivillä tehdään, jos sä kerta teet niiden työt jo ilmaseksi?

Vierailija
47/109 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärinkäyttö on joku 0,04% mutta vajaakäyttö jopa 25%, joten kyllä sen etsivän pitäisi etsiä niitä vajaakäyttäjiä. Eli niitä joille kuuluisi joku etu, mutta eivät osaa, tiedä, kykene tai kehtaa hakea sitä.

Minulla on vammaistuki hakematta, kun en tiedä mitä niihin outoihin kysymyksiin pitää vastata mitä siinä hakemuksessa on. Tyyliin "Kuinka monta tuntia päivässä kyseinen vamma vaikeuttaa elämääsi?". Öö. Kaikki päivän tunnit? Mitä muutakaan?

Sinä saat apua hakemuksen tekoon. Pyydä kuntasi sosiaaliohjaajaa auttamaan, mikäli Kelan toimipistettä ei ole lähellä.

Vierailija
48/109 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannata.  Tukia nostetaan ja samalla tehdään pitkää päivää serkun pizzeriassa.

Ei mitenkään yleistä näinä päivinä.

Vierailija
49/109 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missa minu kela gold

Vierailija
50/109 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut kylvävät eripuraa löytämällä sisäisiä vihollisia. Viime syksynä jo harjoittelivat nostamalla esiin opiskelijat, jotka tuhlaavat opintotukensa glitteriin ja partavesiin. Nämä punaisten khmerien perilliset toimittavat kohta meidät kaikki leireille.

Vierailija
51/109 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tiedän, ja ottaa aivoon, itse raskaalla ja rehellisellä kokopäivätyöllä en pääse samoihin ansioihin, kun toinen joka tekee pimeesti vaikka vaan 7 päivää kuukaudessa!

Vierailija
52/109 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelan tukien väärinkäyttäjät pääasiassa maahanmtjia ja ei ne niitä tutkisi kuitenkaan kun pelko rasseksi leimaantumisesta olisi liian kova.

Mutu tuntuma paras tuntuma. Kunnon juntti kommentti taas.

Vierailija
53/109 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutu tuntuma paras tuntuma. Kunnon juntti kommentti taas.

No sittenhän muslimeilla ei ole hätää jos ovat rehellisiä.

Vierailija
54/109 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kannatan myös ajatusta kuolemantuomiosta tukien väärinkäyttäjille.

Vierailija
55/109 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän vedetä ihan lattiasta kattoon ja sanota  että se, joka ilmoittaa että TÄTÄKIN asiaa pitää kytätä enemmän.... on itse todennäköisesti kusettanut KELAa aikoinaan. Olisi mielenkiintoista kysyä nykyhallitukselta, ovatko he itse olleet vilpillisiä KELAn suhteen. 

Todettu on jo, etteivät kaikki hallituksessa tiedä miten KELAn oma kyykytysjärjestelmä toimii jo. 

Vierailija
56/109 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata. Sen sijaan haluan veroetsiviä kokoomuslaisten veroparatiisirahojen perään. Niillä summilla toiminta voisi olla hyödyllistäkin. En usko, että Kela-etsivät löytäisivät tarpeeksi rahaa edes omien palkkakulujensa kattamiseen.

Vierailija
57/109 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ois mulle loistava työ. Otetaanko huomioon että olen rottaillut 20v joten kokemusta vippaskonsteista on ja näin silmää kohteille joita etsin? Vai mitkä lie vaatimukset. Tätä työtä olen odottanut. Ja psst! Lahjoa voi laittamalla Foodoraan rahea. Kiitos.

Vierailija
58/109 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Tiedän useita, jotka väärinkäyttävät kelan tukia.

Mä en tunne edes montaa ihmistä, jotka juuri tällä hetkellä saavat tukia ja niistä ei taatusti yksikään huijaa. Onnea on erilaiset elinpiirit.

Vierailija
59/109 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtään tukien väärinkäyttäjää, mutta tunnen useammankin ihmisen, joka ei hae tukia vaikka saisi niitä. Itselläkin meinasi lääkkeitten erikoiskorvattavuus jäädä hakematta, mutta lääkäri puuttui asiaan.

Vierailija
60/109 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kukahan niiden etsivien palkat maksaisi?