Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidätkö ehdotusta Kela-etsivistiä kannatettavana koska tiedät monia tukien väärinkäyttäjiä?

Vierailija
11.02.2024 |

Niin

Kommentit (109)

Vierailija
21/109 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärinkäyttö on joku 0,04% mutta vajaakäyttö jopa 25%, joten kyllä sen etsivän pitäisi etsiä niitä vajaakäyttäjiä. Eli niitä joille kuuluisi joku etu, mutta eivät osaa, tiedä, kykene tai kehtaa hakea sitä.

Vierailija
22/109 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mielestäni olisi hulvatonta jos salainen valtiopoliisi käräyttäisi sosiaalietuuksien väärinkäyttäjiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/109 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela Gold - raha tulee rahan luo...

Vierailija
24/109 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, se vain johtaisi entistä huonompaan, nimittäin valvontayhteiskuntaan. KGB, STASI.

Eikö ministerillä tosiaan ole muuta tekemistä kuin pohdiskella lillukanvarsia?

Se on se mihin hänen kykynsä riittävät. Samalla tavalla Sari Multanen osoitti kykynsä sillä koripallo äitiyspakkaukseen jutulla. Se jos mikä oli lillukanvarsia.

Vierailija
25/109 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannata.  Tukia nostetaan ja samalla tehdään pitkää päivää serkun pizzeriassa.

Vierailija
26/109 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, se vain johtaisi entistä huonompaan, nimittäin valvontayhteiskuntaan. KGB, STASI.

Jokin tuollainen Stasin kaltainen taitaa olla hallituksen kahden suurimman puolueen tavoite. Taviskanslainen, joka ei tottele ja kannata heitä, on uhka. Uhkist apyritään eroon...

Vierailija
27/109 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan voisi tietää, jos joku käyttää tukia väärin? Jos itse tekisin niin, niin kuka sen muka tietäisi ja mistä saisi tietää? Kuka edes tietää, ketkä tutuista saavat tukia ja ketkä ei? En minä ainakaan tiedä, ketkä tuttavat mahdollisesti saavat vaikka asumistukea, enkä edes tiedä, jos joku on joskus työkkärin asiakas, ellei nyt ihan ystävistä ole kyse. 

Vierailija
28/109 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain persut voivat olla näin tyhmiä. 

Taas joku heikkolahjainen näkee pelottavia persuja jokapuolella. 

Tuota...eikös tämä aloite tullut oikeusministeriltä? Mitä puoluetta hän mielestäsi edustaa ellei tyhmiä persuja?

Vierailija
29/109 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen toimeentulotuella ja onnistunut säästämään n 500e mm mustikoita ja käsitöitä myymällä hätätilanteita varten.

Mutta jos tämä työllistäisi vaikka minut niin ehdottomasti, tällähän työllistettäisiin paljon ihmisiä!

Mutta mitäs, tarvitseeko koulutusta? Mikä liksa?

Vai käräytteleekö ne toimeentulotukilaiset ilmaseks toisiaan jos tuista tulee vastikkeellisia?

Tukihuijaria kiinnostaa käräyttelyhommat :D

Ei. Vaan työllistyminen. Täällä tukiloukossa on aika vaikeaa ja periaatteessahan mä olen rikollinen kun pimitän tuota summaa kelalta.

Jos olisin siellä töissä ja saisin päättää asiasta, niin antaisin ihmisten edes säästää tuistaan jos suinkin kykenevät ja tehdä osa-aikatöitä ilman että se leikkaa tukia.

Vierailija
30/109 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri oli artikkeli lehdessä, että Suomessa tukien väärinkäyttö on todella vähäistä.

Mutta niinkus aina, media paisuttelee ja vääristää asiaa, että ikäänkuin kaikki jotain tukia saavat, valehtelevat ja käyttävät tukia väärin.

Se on pikkuruinen osa tukien saajista, jotka toimivat epärellisesti.

Niin totta.   Sama homma, kuin että muka kaikilla levottomilla lapsilla olis ADHD.

Sitten aloitetaan lapsille julmettu voimakas lääkitys, joka voi viedä osan lapsista 

psykoosiin. Ja jotka aiheuttavat heille vaikka minkäläisiä sivuoireita.

Alle kouluikäiselle ei edes saisi aloittaa ADHD  lääkitystä, mutta pohjois-karjalainen lääkäri.

jakelee liukuhihnalta lapsille ADHD diagnooseja, ja syöttää lääkkeitä.

Vierailija
31/109 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri oli artikkeli lehdessä, että Suomessa tukien väärinkäyttö on todella vähäistä.

Mutta niinkus aina, media paisuttelee ja vääristää asiaa, että ikäänkuin kaikki jotain tukia saavat, valehtelevat ja käyttävät tukia väärin.

Pyhä yksinkertaisuus. Eihän tukien väärinkäytön laajuutta edes vielä tiedetä kunnolla, koska ei ole niitä etsiviä. Se on niinku tässä homman ydin. 

Vierailija
32/109 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne mitään tukien väärinkäyttäjiä kyttää, vaan jokaista köyhää tuen varassa elävää. Palstaskitson unelma toteutumassa, kun muutenkin raukka luulee, että häntä seurataan. Mulla kyllä alkaa pukkaamaan ahdistusta tuollaisesta kyttäämisestä. Olen koulukiusattuna ollut aina muiden hampaissa ja pysyttelen omissa olossani "piilossa" pahalta maailmalta. En kestä mitään hullua kyttäämistä. On todella sairasta alkaa kyttäämään ihmisiä vain sen vuoksi, että he ovat köyhiä.

Vierailija
33/109 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yksi tuttu, joka nostaa toimeentulotukea, vaikka hänellä on käyttöoikeus tiliin, jolla on viisinumeroinen summa rahaa. Olisi töitä etsivälle, joka tekee rahalaitosselvityksen.

Vierailija
34/109 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärinkäyttö on joku 0,04% mutta vajaakäyttö jopa 25%, joten kyllä sen etsivän pitäisi etsiä niitä vajaakäyttäjiä. Eli niitä joille kuuluisi joku etu, mutta eivät osaa, tiedä, kykene tai kehtaa hakea sitä.

Minulla on vammaistuki hakematta, kun en tiedä mitä niihin outoihin kysymyksiin pitää vastata mitä siinä hakemuksessa on. Tyyliin "Kuinka monta tuntia päivässä kyseinen vamma vaikeuttaa elämääsi?". Öö. Kaikki päivän tunnit? Mitä muutakaan?

Vierailija
35/109 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan ja kela saa heidät yleensä kiinni.  Mutta epäilenpä, että tähtäimessä on kela-tukien lakkauttaminen kaikilta jollain verukkeella. Tämä hallitus kun pyrkii lakkauttamaan koko  hyvinvointivaltion, pala kerrallaan.

Kyllä, vastustan.

Ei, en ole toimeentulotulotuen tai asumistuen asiakas, olen saanut Kelasta sairauspäivärahaa joskus, leikkeauksen jälkeisenä pitkänä toipumisaikana. Ilman sitä kotitaloutemme  talous olisi romahtanut, silloin sairauspäiväraha ansiosta se vain heikkeni joksikin aikaa.

Ja kyllä, olen hyvinvointivaltion ehdoton kannattaja, kuten markkinataludenkin. Mutta vastustan yritysten harjoittamaa sosialismia.

Vierailija
36/109 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliloiset on paniikissa, eli kaikki täällä kiemurtelevat  ä m m ä-käärmekset : )

Vierailija
37/109 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On yksi tuttu, joka nostaa toimeentulotukea, vaikka hänellä on käyttöoikeus tiliin, jolla on viisinumeroinen summa rahaa. Olisi töitä etsivälle, joka tekee rahalaitosselvityksen.

Jos se tili on jonkun toisen nimissä, niin silloin ne rahat eivät virallisesti ole sen tuensaajan. Ei tuosta voisi mitenkään jäädä kiinni. 

Vierailija
38/109 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela väärinkäytti minua asiakkaana kahdesti. Olin vielä nuori, enkä jaksanut vaivaantua oikaisuihin, mikä oli tietty tyhmää.

Nyttemmin otan sen kaiken takaisin ja revin etuutta, johon en ole käytännössä oikeutettu, mutta tiedän lakiteitse, ettei Kela voi vaatia minua myymään omaisuuttani, jos osaan perustella asian kattavasti (lakiin vedoten).

Siitäpähän saavat kun olivat aiemmin niin törkeitä. Tosiaan, he neuvoivat minua muinoin hakemaan väärää etuutta, myönsivät sen minulle, mutta perivät kaiken takaisin byrokratian keinoin.

Vierailija
39/109 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan kyllä etsiviä, joiden puoleen voisi kääntyä, kun epäilee Kelan tehneen väärän päätöksen tai jääneen tukia hakematta kokonaan. 

Vierailija
40/109 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyttäysyhteiskunnat romahtavat aina. Muistakaa: Itä-Saksaa ja Neuvostoliittoa ei ole enää olemassa.