Vanhenemisen pelko työelämässä
Alan olla turhautunut siitä kuinka työkulttuurissa henkilön arvoa määrittää ulkonäkö. Moni aloittaa nykyisin ryppyvoiteiden ja kasvoseerumien hankinnan jo alaikäisenä ettei uurteita kasvoissa näkyisi. Some on pilannut nuorison kuvaa tavallisesta ja hyväksyttävästä ulkonäöstä. Vanheneminen on ns kirosana. Olen kolmekymppinen ja saan jo nyt kuulla työssä olevani vanhan näköinen. Mummoksikin nimitelty vaikken todellakaan siinä elämänvaiheessa. Ryppyjen alkuja kommentoitu myös ja atooppista ihoa solvaten. Ajoittain vaikuttaa siltä että useamman vuoden nuoremmille työntekijöille olen ns kalkkis. Toki tullut vatsaan myös nuoria joilla arvot ja suhtautuminen elämään kypsemmin. Keski-ikäiset työntekijät ovat paljon huolettomampia ja keskittyvät enemmän työssä olennaiseen- tekoihin eikä siihen miltä vastapuoli tai itse näyttää. Ja tästä huolimatta vanhempia ja vähemmän nuorekkaita syrjitään työelämässä ja itse työnhaussa
Turhauduin lopulta päivittäin tapahtuvasta ulkonäkökommentoinnista työssäni niin paljon että vaihdoin etätyöhön. Saan edes kehorauhan vaikka palkka matalampi
Kommentit (14)
Rekryssä yksi mies oli taidoiltaan pätevin mutta rekrytiimissä.muut vastusti ja valitsi epäpätevämmän koska toinen näytti liian vanhalta 36-vuotiaana. Valittu oli 21v
Olisiko kannattanut valita joku oikea ammatti? Itse olen aina näyttänyt turhapurolta eikä se ole estänyt mitään.
Oletko kolmekymppinen vai kolmevitonen? Minä olen kolmekymppinen ja joka päivä päivitellään miten nuori olen ja en vielä aikuinen ollenkaan :D
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kannattanut valita joku oikea ammatti? Itse olen aina näyttänyt turhapurolta eikä se ole estänyt mitään.
Just näin. Kerran työkaverit huomautti, että pitäisiköhän sun käydä lääkärillä kun on selkeästi ruusufinniä kasvoissa. Kävin, oli ja sain lääkkeet. Muuten ei ole kukaan puuttunut ulkonäköön mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kolmekymppinen vai kolmevitonen? Minä olen kolmekymppinen ja joka päivä päivitellään miten nuori olen ja en vielä aikuinen ollenkaan :D
Ihan sairasta touhua. Kolmekymppinen ollut aikuinen jo yli 10 vuotta .Nuoruus jo takanapäin. Nykypäivä on niin kummallinen, ihan kuin aikuisuus olisi aivan hukassa. Ikä ei saa näkyä mutta sitten kuitenkin nuoruuden pitäisi jatkua kuusikymppiseksi. Hieman ristiriitaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin. Kerran työkaverit huomautti, että pitäisiköhän sun käydä lääkärillä kun on selkeästi ruusufinniä kasvoissa. Kävin, oli ja sain lääkkeet. Muuten ei ole kukaan puuttunut ulkonäköön mitenkään.
Meillä se pelätty naisvaltainen ala, pelkästään positiivista kommenttia kuulee. Tyyliin ihana uus tukka tai onpa sulla hyvä iho.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Liike-elämässä pitää varmaan näyttää sliipatulta ja ikuisesti nuorelta. Mun ammatissa saa näyttää Turhapurolta, siitä saa vain meriittiä lisää. Ja olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä se pelätty naisvaltainen ala, pelkästään positiivista kommenttia kuulee. Tyyliin ihana uus tukka tai onpa sulla hyvä iho.
Niin päällepäin, selän takana sitten vähän toisenlaista. Believe me.
Korkeakoulun käynyt hyvillä arvosanoilla
Monipuolinen työhistoria
Lopulta sanottiin että teen työt hyvin mutta ulkonäölliset seikat ei sovi heidän ison organisaation brändiin
Minulla ihan tavistyyli ja olen alle 35v
Miten ulkonäkö vaikuttaa työssä suoriutumiseen? Lähinnä tulee mieleen, että jos henkilö on sairaalloisen ylipainoinen ja työ on seisomatyötä, että miten hän pärjää siinä?
Ei haittaa. Tällä alalla ei hommat lopu ikinä, jos terveenä pysyy.
-Miespuolinen nuorisokodin ohjaaja
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa. Tällä alalla ei hommat lopu ikinä, jos terveenä pysyy.
-Miespuolinen nuorisokodin ohjaaja
Nuorisoasiakaskunta haukkui toistuvasti ulkonäköasioita minussa. Nuoret osaavat olla julmia. Vaihdoin pois nuorisokodin kentältä.
Nykynuoret budista ja somesta sekaisin
Alkaa olla aika kuilu eri sukupolvien välillä
Henkilökunta ja asiakkaat kommentoivat. Samaistun. Meikkaan työhön raskaasti tämän vuoksi että eihän epätasaisuudet ja väsymyksen merkit jemmassa