Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avioerot pitäisi kieltää pikkulasten vanhemmilta

Vierailija
11.02.2024 |

Niin monet tekevät pikaistuksissaan väärän ratkaisun, josta lapset kärsivät koko loppuikänsä. Jokaisen tulisi pystyä keskustelemaan vauvavaiheen kuormituksen jakamisesta. Jos eroa ei saisi, voisi se kannustaa vanhempia parempaan kommunikointiin.448

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sairas ap.

Lapset eivät koskaan kärsi erosta. 

He kärsivät kun vanhemmat kostavat toistensa pahat teot heille.

Järki käteen nyt taas

Eivät koskaan kärsi vanhempien erosta väität. Tieteelliset tutkimukset ovat päätyneet aivan toiseen lopputulemaan. Ja turha länkyttää ajanjaksosta rai ns arvokulahteinuudesta tutkimusten osalta ellei ole laittaa tutkimuslinkkiä, ei siis mitään sepiteltyjä tarinointia aiheesta.

mutta kun musta tuntuu ettei lapset kärsi erosta. Tärkeintä on että minulla on kivaa.

Tässä luuseri esiintyy vääränä ihmisenä.

Nämä on näitä minä minä ihmisiä.

- Minun pitää saada pitää tämä mies, minulla pitää olla ydinperhe, minä haluan etteivät ihmiset saa tietää totuutta, minä päätän kärsivätkö lapset vai eivät, minä minä ja minä.

Vierailija
42/100 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erot maksaa yhteiskunnalle paljon. Yhteiskunnassa on laskettu että perheet pärjäävät kun on isä ja äiti. Eron tullessa alkaa avustukset juoksemaan, kun molemmilla vanhemmilla on oma talous ja tarvitaan kaksi asuntoa yhden sijasta. Harrastukset jäävät pois. 

Ehdotan, että perheiden, joissa on lapsia, verotusta kevennetään huomattavasti. Parempi rahallinen tilanne parantaa mielenterveyttä ja voi ostaa apuja esim siivoukseen yms. 

Lapsiperheiden selkeästi kevyempi verotus voisi johtaa syntyvyyden nousuun. 

Meillä on 4 lasta ja aina, kun tulee veronkorotuksia tai asuntolainan korko heikennyksiä, kaikki osuu meihin. Olisi kiva ajaa vähän kuluttuvalla autolla, mutta perhe ei mahdu pikkuautoon. Pakko olla iso auto jota verotetaan monin eri tavoin enemmän kuin pientä autoa. Ruoka ja bensa nousi pari vuotta sitten 30%. Nyt ei ole rahaa mihinkään ylimääräiseen. Ruokaan menee 300euroa viikossa. Meistä molemmat tienaa 3000e

Mitkäs yhteiskunnan avustukset mulle rupes juoksemaan? Lapsilisään tuli se muutaman kympin yh-korotus. Siinäpä se. 

t. eronnut 110000e/v tienaava äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No just joo. Ymmärrät varmaan, että se keskusteluhaluton on yleensä se, joka ei osallistu pikkulapsivaiheen kuorman jakamiseen. Sinusta on kuitenkin oikein syyttää sitä, joka hoitaa yksin kaiken ja aivan taatusti on lukuisia kertoja yrittänyt saada sitä sluibaavaa puolisoaan keskustelemaan asiasta?

Sitä paitsi voiko oikeasti sanoa, että pikaistuksissaan eroaa, jos on esim. 3 vuotta kärvistellyt surkeassa suhteessaan, jossa toinen väistelee vastuutaan, ja sinä aikana pahasti katkeroitunut puolisolleen siihen pisteeseen asti, ettei mitään positiivisia tunteita toista kohtaa enää ole?

Pitääkö aina vaan suorittaa ja pitää kotia kuin sisustuslehden kannesta otettuna? 

Vierailija
44/100 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sairas ap.

Järki käteen nyt taas

Eivät koskaan kärsi vanhempien erosta väität. Tieteelliset tutkimukset ovat päätyneet aivan toiseen lopputulemaan. Ja turha länkyttää ajanjaksosta rai ns arvokulahteinuudesta tutkimusten osalta ellei ole laittaa tutkimuslinkkiä, ei siis mitään sepiteltyjä tarinointia aiheesta.

mutta kun musta tuntuu ettei lapset kärsi erosta. Tärkeintä on että minulla on kivaa.

- Minun pitää saada pitää tämä mies, minulla pitää olla ydinperhe, minä haluan etteivät

Mitä totuutta?

Vierailija
45/100 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset pitää sitten velvoittaa siihen että alapäätä on synnytystä edeltävässä kunnossa viimeistään kotiutumista seuraavana päivänä. 

Eli noin vuoden sairaalajakso naisille synnytyksen jälkeen?

Vierailija
46/100 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kuitenkin erota kuin kärvistellä jossain perhehelvetissä. Lapsille ero tuottaa surua, mutta perhe, jossa on myrkyllinen ilmapiiri on vielä pahempi vaihtoehto. Eli jos asiat eivät perheessä suju vanhempien välillä, eikä mikään parisuhdeneuvonta auta, kannattaa kuitenkin valita se pienemmän riesan tie eli ero. 

Itse olen ollut naimisissa huomenna päivälleen 31 vuotta ja kyllä meillä joskus on ollut riitatilanteissa aika viileä ilmapiiri kotona. Lapset huomaavat taatusti, milloin vanhemmat eivät viihdy keskenään ja jos tuollaista ilmapiiriä pitäisi kestää pidempään, se olisi vahingollista lapsille.

Vierailija
47/100 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas että täällä ihmiset oikeasti ajattelee, että jotkut verokannustimet olisi kiva keino pitää lapset katsomassa vierestä kun isä paiskoo äitiä pitkin keittiön lattiaa tms.? Ja ihan korkeakoulutettu, työssään menestynyt, aktiiviharrastaja mies kyseessä, josta ei siis kukaan uskoisi. Eikä väkivaltaa ollut ennen lapsia. Mut joo, tottahan siihen olisi kannattanut verokannustimien vuoksi tai yhteiskunnan asettaman pakon vuoksi jäädä. 

Ja ei, kukaan lähipiiristämme tai muistakaan ei tiedä väkivallasta, että varmaan luulevat, että erosin ihan muuten vain huvikseen. Kiva sitten heittää täällä tuollaista syyllistämistä. 

Vierailija
48/100 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sairas ap.

Järki käteen nyt taas

- Minun pitää saada pitää tämä mies, minulla pitää olla ydinperhe, minä haluan etteivät

Nämä aloitukset tulee menneen maailman jäänteitä joita harmittaa ettei kukaan ihaile heitä kun kärvistelevät huonoissa suhteissa. Heitä harmittaa ettei pitkä avioliitto ole enää jokin ihailun aihe.

Vierailija
49/100 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano se tuoreille isille. Nehän ne lähtee muitten naisten kainaloon.

Tuoreet äidit voisivat ottaa ne isitkin välillä kainaloon.

Peruskallion vakaa mies kantaa vastuunsa. Näädät pakenevat sitä toisten naisten syliin hyläten lapsensa.

Myös miehille voi olla kova paikka olla pari vuotta ilman toisen kosketusta.

Vierailija
50/100 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sairas ap.

Järki käteen nyt taas

- Minun pitää saada pitää tämä mies, min

Että avioliitto on kulissia

Vierailija
51/100 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ole siinä asemassa,että saisi määritellä toisten suhdetta tai millainen se saisi olla tai saahan sitä puhua mitä haluaa, mutta ajatella, että jotkut yrittävät, jopa väkisin puuttua mitä ihmeellisin keinoin. Jopa rikoksia tehden, jotta saisivat haluamansa lopputuloksen jonkun toisen suhteesta. Joillain on siis pakkomielle joidenkin toisten suhteesta? Tämä verhoillaan tietenkin ällöttävästi auttamiseksi, mutta kas kummaa kun asioihin liittyy sitten niin paljon kuitenkin selviä haittavaikutuksia ja jopa rikoksia?

Kaikkein alhaisin teko, mitä olen todistanut on se että perheemhösenet käännetään omaa perhettä vastaan ja esim. mies käännetään naistaan vastaan. Tämä tapahtuu huippuunsa viritettyjen fyysisten ja psyykkiseen manipulastioiden avulla,jotka toteutetaan rikoksilla, muta peitellään hyvin.

Niin, ei sitä niin helposti pääse käsiksi toiseen ihmiseen, mutta kun on pakko, pakko niin mihin kaikkeen sitä ryhdytäänkään...

Joillain taisi olla agenda: Kun et köyttäydy ja ajattele, miten haluamme, sun elämästä tehdään helvetti, mutta kaikki näyttäytyy niin, että asialla ovat ihan muut ihmiset ja agendana ihan muut asiat!

Vierailija
52/100 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa ei pitäisi kieltää , mutta se miten käyttäydytään eron aikana, siihen pitäisi pystyä puuttumaan.

Olen seurannut yhden pariskunnan eroa. Miten muka aikuiset ihmiset eivät voi käyttäytyä !!!

Äiti ei pääse eroon katkeruudessaan isää kohtaan.

Päivittäisiä mollaus viestejä, mustamaalausta sosiaalityöntekijöille ja nämä vielä uskovat äidin puheita kuulematta isää.

Jotenkin täysin ammattitaidotonta touhua.

Tai nyt kun lapset oireilee koulussa, niin äiti ei olisi halunnut isän tulevan laisinkaan paikalle puhumaan missä mennään.

Tai kun isä yritti sanoa äidille; meidän pitäisi puhua asiat halki. Vastaus oli ; siinähä puhut yksiksesi.

Ei ymmärretä, lapset kärsii !!

ja joku varmaan mietti sellaisia ero isät on - itse uskon, että on paljon äitejä, jotka pystyvät manipuloimaan ympärillä olevia ihmisiä

ja se isä ei oikeasti ole iso paha susi , niinkuin äiti väittää.

kannattais joskus tarkastella asiaa ilman niitä vaaleanpunaisia klaseja.

Vierailija
53/100 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuoluammuskelijoissa eroperheiden lapset ja yksinhuoltajien lapset on yliedustettuna.

Jokelan kouluammuskelija nimenomaan vihasi yksinhuoltajia. Sitä se ydinperheuskovaisuus teettää.

Vierailija
54/100 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jestas että täällä ihmiset oikeasti ajattelee, että jotkut verokannustimet olisi kiva keino pitää lapset katsomassa vierestä kun isä paiskoo äitiä pitkin keittiön lattiaa tms.? Ja ihan korkeakoulutettu, työssään menestynyt, aktiiviharrastaja mies kyseessä, josta ei siis kukaan uskoisi. Eikä väkivaltaa ollut ennen lapsia. Mut joo, tottahan siihen olisi kannattanut verokannustimien vuoksi tai yhteiskunnan asettaman pakon vuoksi jäädä. 

Ja ei, kukaan lähipiiristämme tai muistakaan ei tiedä väkivallasta, että varmaan luulevat, että erosin ihan muuten vain huvikseen. Kiva sitten heittää täällä tuollaista syyllistämistä. 

Väkivalta-kortti heitetty. Ei kukaan ole syyllistänyt väkivaltaisesta suhteesta lähtijää. Enemmänkin ihmettelen miksi ihmiset eivät lähde aiemmin jos suhteessa väkivaltaa.

Vierailija
55/100 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani sitkoilivat yhdessä ja me lapset saimme herätä keskellä yötä kuuluviin riidan ja hakkaamisen ääniin. Vanhempien aiemmin eroaminen olisi ollut paljon pienempi trauma. 

Vierailija
56/100 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No just joo. Ymmärrät varmaan, että se keskusteluhaluton on yleensä se, joka ei osallistu pikkulapsivaiheen kuorman jakamiseen. Sinusta on kuitenkin oikein syyttää sitä, joka hoitaa yksin kaiken ja aivan taatusti on lukuisia kertoja yrittänyt saada sitä sluibaavaa puolisoaan keskustelemaan asiasta?

Sitä paitsi voiko oikeasti sanoa, että pikaistuksissaan eroaa, jos on esim. 3 vuotta kärvistellyt surkeassa suhteessaan, jossa toinen väistelee vastuutaan, ja sinä aikana pahasti katkeroitunut puolisolleen siihen pisteeseen asti, ettei mitään positiivisia tunteita toista kohtaa enää ole?

Pitääkö aina vaan suorittaa ja pitää kotia kuin sisustuslehden kannesta otettuna? 

Haha, just joo, tietäisitpä vaan. En todellakaan ole mikään kodinhengetär tai sisustusasiantuntija. Exä (mies) oli paljon siisteyshalukkaampi kuin minä, mutta tekemisen sijaan tämä ilmeni valittamisena. Kulut maksettiin puoliksi, kun molemmat saman verran tienaavia työssäkäyviä, ja minä hoidin kaikki lasten asiat. 

Kyllä helpotti, kun sai sen negatiivisen valittaja-laiskimuksen pois nurkista. 

Vierailija
57/100 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väkivalta-kortti heitetty. Ei kukaan ole syyllistänyt väkivaltaisesta suhteesta lähtijää. Enemmänkin ihmettelen miksi ihmiset eivät lähde aiemmin jos suhteessa väkivaltaa.

Miten siitä väkivaltaisesta suhteesta lähtemisestä auttaisi se että lähteminen on kielletty?

Vierailija
58/100 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi kuitenkin erota kuin kärvistellä jossain perhehelvetissä. Lapsille ero tuottaa surua, mutta perhe, jossa on myrkyllinen ilmapiiri on vielä pahempi vaihtoehto. Eli jos asiat eivät perheessä suju vanhempien välillä, eikä mikään parisuhdeneuvonta auta, kannattaa kuitenkin valita se pienemmän riesan tie eli ero. 

Itse olen ollut naimisissa huomenna päivälleen 31 vuotta ja kyllä meillä joskus on ollut riitatilanteissa aika viileä ilmapiiri kotona. Lapset huomaavat taatusti, milloin vanhemmat eivät viihdy keskenään ja jos tuollaista ilmapiiriä pitäisi kestää pidempään, se olisi vahingollista lapsille.

Ei se ero jollekin alle kolme vuotiaalle edes tuota surua. Eihän se lapsi edes huomaa koko juttua silloin ja myöhemmin se kahden kodin malli on se tavanomainen tapa elää hänelle, kun on aina elänyt niin, niin kauan kuin muistaa. 

Vierailija
59/100 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuoluammuskelijoissa eroperheiden lapset ja yksinhuoltajien lapset on yliedustettuna.

Jokelan kouluammuskelija nimenomaan vihasi yksinhuoltajia. Sitä se ydinperheuskovaisuus teettää.

Sekään tyyppi ei olisi tehnyt mitään jos hänellä olisi ollut naisystävä. Naisettomuus on myös yliedustettuna tuontyyppisissä väkivaltatapauksissa, että voisi alkaa naisetkin miettiä omaa osaansa näissä tapauksissa ja vaikka alkaa tulemaan miehiä vastaan.

Vierailija
60/100 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani sitkoilivat yhdessä ja me lapset saimme herätä keskellä yötä kuuluviin riidan ja hakkaamisen ääniin. Vanhempien aiemmin eroaminen olisi ollut paljon pienempi trauma. 

Fyysinen väkivalta tai henkinen väkivalta, esimerkiksi salasuhteen muodossa on syy erota. Kerrasta. Näissä asioissa ihan oman ja lasten hyvinvoinnin vuoksi tulee olla ehdoton ja mustavalkoinen. Väkivaltaa ei tule hyväksyä missään muodossa.