Elän kelan tuilla - kysyttävää?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Tuilla pärjää jos tekee pimeitä töitä kuten minä.
Totta ja uuvatti halllitus ei tajuu mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kaikki pitkäaikaisesti toimeentulotukea saavat vois lähettää sieltä pääkaupunkiseudulta Kälviälle asumaan niin tulisi valtiolle halvemmaksi nuo asumiskulut.
Ei ole mahdollista, suomen perustuslaissa sanotaan että kaikilla on oikeus valita asuinpaikkansa itse.
Ap
Se pitäisi tehdä samalla tavalla kuin maksusitoomus silmälaseihin. Vain kelan valitsemista paikoista saa maksusitoumuksen, mutta valinta on vapaa. Jos vain Kälviälle tai vaikka Kilpisjärvelle maksettaisi asumiskulut mutta valinnanvapaus pysyy jokaisella.
Ei me Lappiin työttömiä haluta, eikä heillä ole varaa elää täällä. Lapissa jokaisella täytyy olla pärjäämisen kykyä.
Minä ajattelin että se olis vähä kuin "Siperia opettaa" tyylinen henkisen kasvun paikka. Mutta totta, nyt kun tarkemmin mietin niin pysyköön pääkaupunkiseudulla.
Tuilla pärjää kun tekee pimeitä töitä luotetuille.. Olen valittanut selkää niin pitkään etää pääsin puolikkaalle eläkkeelle.... Valitus jatkuu niin kauan kunnes pääsen kokonaan eläkkeelle.. Tämä on taitolaji. 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon saat tukia?
Yhteensä 1520e kuussa.
Ap
Et ole yksineläjä eli sulla on perhettä? Yksineläjät ei tuollaista summaa saa, joten olisiko trolli sieltä taas leveilemässä keksityillä tuillaan.
Ap, miten hallituksen muutokset tukien omavastuihin yms vaikuttavat sinuun? Mitä ajattelet toimeentulotuen saajille tulevasta työvelvoitteesta? Asuuko taloudessasi muita?
Miten saat aikasi kulumaan? Minkä ikäinen olet?
Olen kokopäivätöissä ja silti illat ovat tylsiä ja yksinäisiä, jos ei ole harrastusilta. En jaksaisi olla kaiket päivät kotona. Ystävänikin käyvät töissä tai heillä perhejutut iltaisin ja viikonloppuisin.
Kivat sulle että saat noin paljon. Mää saan 800e.
Vierailija kirjoitti:
Olen kokopäivätöissä ja silti illat ovat tylsiä ja yksinäisiä, jos ei ole harrastusilta. En jaksaisi olla kaiket päivät kotona. Ystävänikin käyvät töissä tai heillä perhejutut iltaisin ja viikonloppuisin.
Olen eri, mutta olisin itsestäni aika huolissani, mikäli kokisin tylsyyden tunnetta. Nykyään voi kotonakin tehdä vaikka ja mitä! Voit katsella, tutkia, oppia, suunnitella, luoda ja tehdä. Omia vakipuuhia on ruoanlaitto ja uusien reseptien kokeilu, kirjojen lukeminen, kielten opiskelu, elokuvien ja dokumenttien katselu, sudokut ja ristikot, käsityöt ja askartelu. Erityisesti nautin kaikenlaisesta suunnittelusta, kuten esimerkiksi uniikit lahjaideat ystäville, edulliset kotimaan matkat tai vaikkapa täydellisen toimiva järjestys kuiva-ainekaappiin :)
N33
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se sinun mielestä hienoa?
On se minusta parempi elää nuukasti itseäni varten, kun että olisin jossain töissä rikastuttamassa työnantajaa. En halua siihen oravanpyörään.
Ap
Kansaneläkkeellä sitten kitkuttelet vanhana. Minä ainakin tykkään, että näin eläkkeellä on kolme tonnia kuussa käyttörahaa ja velaton ok-talo.
Saa siihen eläkeläisen asumistuen ja toimeentulotuen päälle, joten ei hätää. No hyvä että sulla on käyttörahaa ja velaton talo, mutta tosiassa useimmat ihmisistä asuvat vuokralla eivätkä omista juuri mitään.
Ap
Takuueläkkeen saa ja asumistuen, ne on riittävän suuria ettei toimeentulotuki oikeutta synny.
Vierailija kirjoitti:
Hanki iltatyö. Se pilaa koko aamupäivän ja illat ei ole tylsiä kun olet töissä.
Mitä teet kun tuet tullaan ottamaan sinulta pois ja vaaditaan ryhdistäytymistä, eli töihin. Jos et pääse töihin, niin tuet pois silti. Alat yrittäjäksi, siihen tämä menee. Amerikan malli. Siellä työttömyys alle 3% .
Voi kultapieni. Et varmaan ole julkisella sektorilla töissä, kuten useimmat naiset eivät sitä ole. Eli sinun palkkasi maksetaan valtion verotuloista, ja senhän kaikki tietää kuinka pitkään valtion budjetti ollut alijäämäinen. Valtio elää velkarahalla ja velkaantuu velkaantumistaan. Et sinä mitään veroja merkittävästi maksa, vaan olet ihan yhtä saamapuolella kuin AP.
Lisäksi tuo sun kyökkipsykologia on huvittavaa, diagnooseja heittelet ympäriisi ihmisestä jota et ole ikinä tavannut. Tyypillinen boomeri siis.