Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elän kelan tuilla - kysyttävää?

Vierailija
10.02.2024 |

Antii tulla vaan.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sinua AP. Yrität trollaamalla ja tällä "minä en oravanpyörään lähde" skeidalla auttaa unohtamaan oman huonommuuden tunteesi. Kovin pitkälle et ole sieltä Kulosaaren kaksiosta trollaamalla päässyt, etkä tule pääsemäänkään. Minä keskituloinen (mielestäsi 🐿) olen jo n.35 vuotta tehnyt töitä ajattelematta mihin työni tuotot menevät, koska tiedän, että ne menevät pitkälti julkisen terveydenhuollon ylläpitoon sosiaalihuollosta puhumattakaan. Ja en tunne mitään tarvetta trollata tällä palstalla, koska käyn viitenä päivänä vkossa töissä ja palkka kilahtaa kerran kuussa tilille. Sillä palkalla olen elättänyt itseni ja perheeni (tottakai puoliso ja hänen tulonsa ovat mukana) jo kymmeniä vuosia...päinvastoin kuin sinä, joka yrität trollaamalla työntää pintaan pullahtavaa alemmuuden tunnetta pinnan alle, koska et yksinkertaisesti pysty kohtaamaan sitä ja omaa huonommuuden tunnettasi. Ja kaikki tämä siksi, että omien valintojesi taki

Voi kultapieni. Et varmaan ole julkisella sektorilla töissä, kuten useimmat naiset eivät sitä ole. Eli sinun palkkasi maksetaan valtion verotuloista, ja senhän kaikki tietää kuinka pitkään valtion budjetti ollut alijäämäinen. Valtio elää velkarahalla ja velkaantuu velkaantumistaan. Et sinä mitään veroja merkittävästi maksa, vaan olet ihan yhtä saamapuolella kuin AP.

Lisäksi tuo sun kyökkipsykologia on huvittavaa, diagnooseja heittelet ympäriisi ihmisestä jota et ole ikinä tavannut. Tyypillinen boomeri siis.

Vierailija
62/72 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuilla pärjää jos tekee pimeitä töitä kuten minä.

Totta ja uuvatti halllitus ei tajuu mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kaikki pitkäaikaisesti toimeentulotukea saavat vois lähettää sieltä pääkaupunkiseudulta Kälviälle asumaan niin tulisi valtiolle halvemmaksi nuo asumiskulut.

Ei ole mahdollista, suomen perustuslaissa sanotaan että kaikilla on oikeus valita asuinpaikkansa itse.

Ap 

Se pitäisi tehdä samalla tavalla kuin maksusitoomus silmälaseihin. Vain kelan valitsemista paikoista saa maksusitoumuksen, mutta valinta on vapaa. Jos vain Kälviälle tai vaikka Kilpisjärvelle maksettaisi asumiskulut mutta valinnanvapaus pysyy jokaisella. 

Ei me Lappiin työttömiä haluta, eikä heillä ole varaa elää täällä. Lapissa jokaisella täytyy olla pärjäämisen kykyä. 

Minä ajattelin että se olis vähä kuin "Siperia opettaa" tyylinen henkisen kasvun paikka. Mutta totta, nyt kun tarkemmin mietin niin pysyköön pääkaupunkiseudulla. 

Vierailija
64/72 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuilla pärjää kun tekee pimeitä töitä luotetuille.. Olen valittanut selkää niin pitkään etää pääsin puolikkaalle eläkkeelle.... Valitus jatkuu niin kauan kunnes pääsen kokonaan eläkkeelle.. Tämä on taitolaji. 😄

Vierailija
65/72 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon saat tukia?

Yhteensä 1520e kuussa.

Ap

Et ole yksineläjä eli sulla on perhettä? Yksineläjät ei tuollaista summaa saa, joten olisiko trolli sieltä taas leveilemässä keksityillä tuillaan.

Vierailija
66/72 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten hallituksen muutokset tukien omavastuihin yms vaikuttavat sinuun? Mitä ajattelet toimeentulotuen saajille tulevasta työvelvoitteesta? Asuuko taloudessasi muita?

Vierailija
67/72 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saat aikasi kulumaan? Minkä ikäinen olet?

Olen kokopäivätöissä ja silti illat ovat tylsiä ja yksinäisiä, jos ei ole harrastusilta. En jaksaisi olla kaiket päivät kotona. Ystävänikin käyvät töissä tai heillä perhejutut iltaisin ja viikonloppuisin. 

Vierailija
68/72 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat sulle että saat noin paljon. Mää saan 800e.

Vierailija
69/72 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokopäivätöissä ja silti illat ovat tylsiä ja yksinäisiä, jos ei ole harrastusilta. En jaksaisi olla kaiket päivät kotona. Ystävänikin käyvät töissä tai heillä perhejutut iltaisin ja viikonloppuisin. 

Olen eri, mutta olisin itsestäni aika huolissani, mikäli kokisin tylsyyden tunnetta. Nykyään voi kotonakin tehdä vaikka ja mitä! Voit katsella, tutkia, oppia, suunnitella, luoda ja tehdä. Omia vakipuuhia on ruoanlaitto ja uusien reseptien kokeilu, kirjojen lukeminen, kielten opiskelu, elokuvien ja dokumenttien katselu, sudokut ja ristikot, käsityöt ja askartelu. Erityisesti nautin kaikenlaisesta suunnittelusta, kuten esimerkiksi uniikit lahjaideat ystäville, edulliset kotimaan matkat tai vaikkapa täydellisen toimiva järjestys kuiva-ainekaappiin :)

N33

Vierailija
70/72 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se sinun mielestä hienoa?

On se minusta parempi elää nuukasti itseäni varten, kun että olisin jossain töissä rikastuttamassa työnantajaa. En halua siihen oravanpyörään.

Ap

Kansaneläkkeellä sitten kitkuttelet vanhana. Minä ainakin tykkään, että näin eläkkeellä on kolme tonnia kuussa käyttörahaa ja velaton ok-talo.

Saa siihen eläkeläisen asumistuen ja toimeentulotuen päälle, joten ei hätää. No hyvä että sulla on käyttörahaa ja velaton talo, mutta tosiassa useimmat ihmisistä asuvat vuokralla eivätkä omista juuri mitään.

Ap

Takuueläkkeen saa ja asumistuen, ne on riittävän suuria ettei toimeentulotuki oikeutta synny.

Vierailija
71/72 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki iltatyö. Se pilaa koko aamupäivän ja illat ei ole tylsiä kun olet töissä. 

Vierailija
72/72 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet kun tuet tullaan ottamaan sinulta pois ja vaaditaan ryhdistäytymistä, eli töihin.  Jos et pääse töihin, niin tuet pois silti. Alat yrittäjäksi, siihen tämä menee. Amerikan malli. Siellä työttömyys alle 3% . 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä