Elän kelan tuilla - kysyttävää?
Kommentit (72)
En kyllä halua omistaa mitään asuntoa enkä edes autoa. Asun stadissa ja saan asumitukea, työmarkkinatukea ja toimeentulotukea. Lisäksi teen välillä pimeitä hommia netissä, joista palkka menee mun ulkomaalaiselle tilille johon ei verottajalla eikä kelalla ole mitään asiaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En kyllä halua omistaa mitään asuntoa enkä edes autoa. Asun stadissa ja saan asumitukea, työmarkkinatukea ja toimeentulotukea. Lisäksi teen välillä pimeitä hommia netissä, joista palkka menee mun ulkomaalaiselle tilille johon ei verottajalla eikä kelalla ole mitään asiaa.
Ap
Teen netissä töitä, mutta ei ne kyllä pimeitä hommia ole, ihan kestää päivänvalon:)
Mun mielestä kaikki pitkäaikaisesti toimeentulotukea saavat vois lähettää sieltä pääkaupunkiseudulta Kälviälle asumaan niin tulisi valtiolle halvemmaksi nuo asumiskulut.
Seuraatko Uuden musiikin kilpailua ja euroviisuja?
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kaikki pitkäaikaisesti toimeentulotukea saavat vois lähettää sieltä pääkaupunkiseudulta Kälviälle asumaan niin tulisi valtiolle halvemmaksi nuo asumiskulut.
Valtiolle tulisi huomattavasti halvemmaksi antaa ihmisten tehdä sitä omaa työtänsä eikä sabotoida koko ajan työtä tekevää työttömäksi työnhakijaksi ja toimeentulotuelle ja pakottaa johonkin ammattiin mihin itse ei halua.
Etelä-Amerikassa elää monipuolinen valikoima perhoslajeja, jotka vaihtelevat kooltaan, väreiltään ja elinympäristöiltään. Siellä voi nähdä esimerkiksi suuria ja värikkäitä morphoperhosia, pieniä ja herkkiä heliconiaperhosia sekä eksoottisia ja näyttäviä lehtokirjoperhosia. Nämä perhoset sopeutuvat monenlaisiin ympäristöihin, kuten sademetsiin, vuorille ja kosteikkoihin. Millaisia seikkailuja ja haasteita Etelä-Amerikan perhoset kohtaavat päivittäin viidakossa?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mahdollista, suomen perustuslaissa sanotaan että kaikilla on oikeus valita asuinpaikkansa itse.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se sinun mielestä hienoa?
On se minusta parempi elää nuukasti itseäni varten, kun että olisin jossain töissä rikastuttamassa työnantajaa. En halua siihen oravanpyörään.
Ap
Tämä on outo vähäjärkisten uusi suosikkijankutus. Sitä on kiva toistella kun on jostain kuullut.
Työnteolla kuitenkin rikastuttaa myös itseään, rahallisesti ja sosiaalisesti. Lisäksi saa mahdollisuuden ottaa esim. asuntolainaa, jonka avulla voi kartuttaa omaisuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan noin huonoa musiikkia kuuntele?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Amerikassa elää monipuolinen valikoima perhoslajeja, jotka vaihtelevat kooltaan, väreiltään ja elinympäristöiltään. Siellä voi nähdä esimerkiksi suuria ja värikkäitä morphoperhosia, pieniä ja herkkiä heliconiaperhosia sekä eksoottisia ja näyttäviä lehtokirjoperhosia. Nämä perhoset sopeutuvat monenlaisiin ympäristöihin, kuten sademetsiin, vuorille ja kosteikkoihin. Millaisia seikkailuja ja haasteita Etelä-Amerikan perhoset kohtaavat päivittäin viidakossa?
En tiedä, en ole perhonen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mahdollista, suomen perustuslaissa sanotaan että kaikilla on oikeus valita asuinpaikkansa itse.
Ap
Kaikilla on oikeus myös valita oma ammattialansa. Varsinkin jos on jo täysin toimiva ja sopiva työ ja ammattiala niin ei ole mitään järkeä lähteä sabotoimaan henkilöä työttömäksi ja sitten pakottaa valtiolle töihin jos henkilö ei itse halua olla valtiolla töissä.
Mä tykkään käydä töissä. Joka päivälle mahtuu kivoja kohtaamisia ja tapahtumia. Tärkeä sosiaalinen piiri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Se pitäisi tehdä samalla tavalla kuin maksusitoomus silmälaseihin. Vain kelan valitsemista paikoista saa maksusitoumuksen, mutta valinta on vapaa. Jos vain Kälviälle tai vaikka Kilpisjärvelle maksettaisi asumiskulut mutta valinnanvapaus pysyy jokaisella.
Ap, mitä sitten jos Venäjä hyökkää Suomeen onko sinulla mahdollisuuksia paeta, muuttaa ulkomaille ja elättää itseäsi jotenkin, esim. Etätöillä? Vai kustantaako kela sulle pakomatkan ja vuokra-asunnon + elämisen valitsemassasi maassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Se pitäisi tehdä samalla tavalla kuin maksusitoomus silmälaseihin. Vain kelan valitsemista paikoista saa maksusitoumuksen, mutta valinta on vapaa. Jos vain Kälviälle tai vaikka Kilpisjärvelle maksettaisi asumiskulut mutta valinnanvapaus pysyy jokaisella.
Ei me Lappiin työttömiä haluta, eikä heillä ole varaa elää täällä. Lapissa jokaisella täytyy olla pärjäämisen kykyä.
Voi sinua AP. Yrität trollaamalla ja tällä "minä en oravanpyörään lähde" skeidalla auttaa unohtamaan oman huonommuuden tunteesi. Kovin pitkälle et ole sieltä Kulosaaren kaksiosta trollaamalla päässyt, etkä tule pääsemäänkään. Minä keskituloinen (mielestäsi 🐿) olen jo n.35 vuotta tehnyt töitä ajattelematta mihin työni tuotot menevät, koska tiedän, että ne menevät pitkälti julkisen terveydenhuollon ylläpitoon sosiaalihuollosta puhumattakaan. Ja en tunne mitään tarvetta trollata tällä palstalla, koska käyn viitenä päivänä vkossa töissä ja palkka kilahtaa kerran kuussa tilille. Sillä palkalla olen elättänyt itseni ja perheeni (tottakai puoliso ja hänen tulonsa ovat mukana) jo kymmeniä vuosia...päinvastoin kuin sinä, joka yrität trollaamalla työntää pintaan pullahtavaa alemmuuden tunnetta pinnan alle, koska et yksinkertaisesti pysty kohtaamaan sitä ja omaa huonommuuden tunnettasi. Ja kaikki tämä siksi, että omien valintojesi takia olet elämäntapa luuseri ja haukut meitä (jotka sinun elämäsi rahoittavat) oraviksi ja lampaiksi. Säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Ap, mitä sitten jos Venäjä hyökkää Suomeen onko sinulla mahdollisuuksia paeta, muuttaa ulkomaille ja elättää itseäsi jotenkin, esim. Etätöillä? Vai kustantaako kela sulle pakomatkan ja vuokra-asunnon + elämisen valitsemassasi maassa?
Jos niin tapahtuu niin menen sotilasyksikkööni ja rintamalle.
Ap
Tuilla pärjää jos tekee pimeitä töitä kuten minä.