Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elän kelan tuilla - kysyttävää?

Vierailija
10.02.2024 |

Antii tulla vaan.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon saat tukia?

Yhteensä 1520e kuussa.

Ap

Enemmän mitä minä saan töistä palkkaa.

Niin, sinä sitten teet matalapalkkaista pasquaduunia. Oma valintasi.

Ei ole oma valinta, ei minulla eikä muillakaan pienipalkkaisilla. Järkyttävää miten kotona makaavat saavat tuosta vain 1500e.

Sinähän olet itse pienipalkkaiseen työhön hakeutunut.

Ap

Vierailija
22/72 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se sinun mielestä hienoa?

On se minusta parempi elää nuukasti itseäni varten, kun että olisin jossain töissä rikastuttamassa työnantajaa. En halua siihen oravanpyörään.

Ap

Kansaneläkkeellä sitten kitkuttelet vanhana. Minä ainakin tykkään, että näin eläkkeellä on kolme tonnia kuussa käyttörahaa ja velaton ok-talo.

Luuletko, että kaikki työssäkäyvät saavat hyvää eläkettä? 

Oikeastaan kommenttisi todistaa sen, ettei pashaduuneihin kannata mennä. Parempi olla tukien varassa. (en ole ap)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se minusta parempi elää nuukasti itseäni varten, kun että olisin jossain töissä rikastuttamassa työnantajaa. En halua siihen oravanpyörään.

Ap

Kansaneläkkeellä sitten kitkuttelet vanhana. Minä ainakin tykkään, että näin eläkkeellä on kolme tonnia kuussa käyttörahaa ja velaton ok-talo.

Saa siihen eläkeläisen asumistuen ja toimeentulotuen päälle, joten ei hätää. No hyvä että sulla on käyttörahaa ja velaton talo, mutta tosiassa useimmat ihmisistä asuvat vuokralla eivätkä omista juuri mitään.

Ap

Kyllä, useimmat. Se on myös oma valinta kuuluuko itse siihen ryhmään. Raha tuo turvaa. Raha tuo riippumattomuutta.

Vierailija
24/72 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niillä Kelan tuilla ole lauantai-iltana varaa muuhun ajanviettoon kuin Vauva-palstalla trollailuun?

Vierailija
25/72 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisas valinta. Kyllähän työtä tekevät on tyhmintä porukkaa tässä maassa. Antavat kolmasosan koko elämästään pientä korvausta vastaan jollekin porsaalle. Joutuvat vielä pienen korvauksen eteen sietämään kaikenmaailman narsisti esihenkilöitä ja kusipäitä...

Vierailija
26/72 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te tajua, että ap on provo ja valehtelee? Kuinka tyhmiä täällä onkaan 🙄

Vierailija
27/72 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö niillä Kelan tuilla ole lauantai-iltana varaa muuhun ajanviettoon kuin Vauva-palstalla trollailuun?

Eikö niillä kymppitonneja tienaavilla ole?

Vierailija
28/72 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jo valmistautua Iltalehden haastattelua varten, he haluavat tehdä ison numeron jokaisesta ideologisesta työttömästä 

Vierailija
29/72 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä tuntuu olla saastainen kelarotta?

Vierailija
30/72 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan niin kivaa lukea teidän kommentejaan kun kohta jään eläkkeelle ja viimeiset 30 vuotta olen sijoittanut, enkä ole ostanut ylimääräisiä tuotteita Suomesta. Alvit ovat menneet ulkomaille, hyvä minä

Vierailija
31/72 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te tajua, että ap on provo ja valehtelee? Kuinka tyhmiä täällä onkaan 🙄

Luuletko olevasi ainoa, joka tietää, että tällä palstalla trollataan?

Vierailija
32/72 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia matkoja se Kelan Tui järjestää? Aurinkomatkoja vai suuntautuvatko ne tuonne pohjoiseen?

Tuettuja lomia myönnetään vähävaraisille kerran kahdessa vuodessa. Ei ole ulkomaanmatkoja, mutta 5-6 vrk täys ylläpito kotimaisessa kylpylähotellissa. 

Pienituloisena minulla ei koskaan ollut vara matkustella kuin korkeintaan leirintäalueelle perheeni kanssa. Nyt kylpylähotelli valmiilla hotelliruoalla 4xpäivässä ja lapsiperhe sotkut sai jätettyä sinne. Ei tarvinut pelätä vatsatauteja tai ruokamyrkytyksiä, sillä Suomi on korkean hygienian maa ja enpä olisi suurin surminkaan lähtenyt ulkomaille. 

Ei ole valtion maksamia, mutta toimeentulotuen perusosassa on huomioitu myös harrastukset ja virkistäytyminen kuukausittain. 

Ohis

Vierailija
33/72 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Saa siihen eläkeläisen asumistuen ja toimeentulotuen päälle, joten ei hätää. No hyvä että sulla on käyttörahaa ja velaton talo, mutta tosiassa useimmat ihmisistä asuvat vuokralla eivätkä omista juuri mitään.

Ap

En usko että noin on. Suvussani ja ystäväpiirissäni käyvät töissä ja kukaan ei asu vuokralla paitsi muutama nuori joka opiskelee ja on vasta elämänsä alussa. Tuet vaan eivät ainakaan minulle tuottaisi iäkkäänä mitään turvaa. Kaikki voi muuttua pikku hiljaa ja tuet pienenevät ja vuokrat saattavat nousta kuten myös muutkin elämisen kustannukset. En kertakaikkiaan voi sietää laiskiumuksia jotka elävät veronmaksajien kustilla koko elämänsä.

Vierailija
34/72 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kk kuluttua muutan kokonaan ulkomaille ja on se vaan niin ihanaa näyttää persettä Suomelle

Vierailija
35/72 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä tuntuu olla saastainen kelarotta?

Ei nyt oikeastaan tunnu miltään tässä suhteellisen siivossa saunallisessa ja parvekkeellisessa kelan maksamassa vuokrakaksiossa Kulosaaressa.

Miltä itseltäsi tuntuu, kun raadat kolmanneksen elämästäsi jossain riistokapitalistifirmassa missä työntekijät pidetään suurinpiirtein nälkäpalkoilla ja omistajat sen kun rikastuvat miljoonittain joka vuosi??

Ap

Vierailija
36/72 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kysyä onko tilanteesi samankaltainen kuin minulla, saat kuitenkin näköjään paljon enemmän kuin minä, joten muitakin eroja täytyy olla.

Minä saan työmarkkinatukea (ilman lapsikorotuksia), mutta kovemmin verotettuna kuin saman kokoisesta palkasta menisi, mitä moni ei tiedä. Saan kyllä erotonta kulukorvausta 9 euroa kultakin työypäivältä, näitä kuntouttavan työtoiminnan työpäiviä minulla on neljä viikossa ja 4-6 tuntia päivässä, joten ihan viraton "sohvalla makoilija" en ole. Työtäni kehutaan ja ahkeraksi "haukutaan", joten työnantajan ja hyvinvointipiirin (sos.) päämääränä on työllistymiseni palkkatuella muutaman kuukauden kuluttua - 5 h/pv viitenä päivänä viikossa sisältäen myös ilta- ja lauantaivuoroja, matalapalkka-alalla. Se on kuitenkin palkkatyötä.

Saan asumistukea 150 euroa, se loppuu syyskuussa vuositarkistuksen myötä, koska kyseessä on omistusasunto (josta on kyllä 17 000 euroa vielä velkaa siinä vaiheessa).

Onko sinulla, Ap, tai muilla kysyttävää?

Vierailija
37/72 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Luuletko, että kaikki työssäkäyvät saavat hyvää eläkettä? 

Oikeastaan kommenttisi todistaa sen, ettei pashaduuneihin kannata mennä. Parempi olla tukien varassa. (en ole ap)

En tietenkään luule. Jokainen voi järjestää oman elämänsä, elämähän on valintoja. Minulla on työeläkkeen lisäksi yksityinen eläke, jonne maksoin joka kk pikkusumman 28 vuoden ajan ja nyt sieltä tulee nätisti lisää eläkettä. En tiedä mitään duunia, joka olisi mainitsemasi "pascaduuni". Aina voi kouluttautua eteenpäin, niin minäkin tein ja ihan omilla rahoillani vielä kouluttauduin työn ohessa. 

Vierailija
38/72 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneittelen. Olet viisas koska olet tajunnut miten elää oikeesti hyvää elämää. Monet sadat tuhannet kitkuttelee töissä ja säästöön ei jää mitään. Minäkin elä kelan tuilla ja saan sässtöön 100 euroa kk. Kuse on pelkästään ssuunnittelusta miten elää ja rahaa käyttää.

Vierailija
39/72 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuueläkkellä + tuet.= vähintään samat tulot. Näin on nyt.

Vierailija
40/72 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen siinä mielessä etuoikeutettu, että teen mielekästä työtä, jossa myös kohtuullinen palkka (noin 6000). Itselleni ei sopisi se, että olisi ns. pelkkää vapaa-aikaa eli tekisin töitä, vaikkei rahan takia edes tarvitsisi. 

Olen esihenkilönä asiantuntijatiimille - työ on sopivan vastuullista ja haastavaa fiksussa porukassa. Tykkään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi