Hirveä darra
Kommentit (57)
Krapula tulee kun juot liikaa. Nykyään darrat on niin kaameita että juominen on vähentynyt farmaan 500% mitä se oli parikymppisenä. Menee yönuet ja masentuu.
Vierailija kirjoitti:
Krapula tulee, mutta minä määrään päivän.
Jonkin aikaa noin voi uhota, mutta ennen pitkää olosta tulee niin huono, ettei sitä pysty enää viinalla korjaamaan. Siinä kohtaa krapula tulee, etkä sinä määräile enää mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Krapula tulee kun juot liikaa. Nykyään darrat on niin kaameita että juominen on vähentynyt farmaan 500% mitä se oli parikymppisenä. Menee yönuet ja masentuu.
Juuri näin. Juomisen hyötysuhde laskee pakkasen puolelle. Nousuhumalassa voi olla pari tuntia hauskaa, mutta sen hintana on kauan kestävä ja monioireinen krapula. Ei yksinkertaisesti kannata. Ja kun tämän ymmärtää, niin ei tee mielikään juoda.
Vierailija kirjoitti:
Mulla päinvastoin: Nuorena oksentelin ja nyt vanhempana ei tunnu enää missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Krapula tulee, mutta minä määrään päivän.
Jonkin aikaa noin voi uhota, mutta ennen pitkää olosta tulee niin huono, ettei sitä pysty enää viinalla korjaamaan. Siinä kohtaa krapula tulee, etkä sinä määräile enää mistään mitään.
Joo-o. Kylläpähän itse jo oloni tiedän yli 6-kymppisenä.
Minulle ei tule krapulaa. Väsyttää vain ja janottaa.
T: Irwinisti
Onneksi saan olla itsekseni.
Nyt 🚬
Vierailija kirjoitti:
Nyt 🚬
Alkoholismi johtaa yksinäisyyteen, kun ympäriltä ihmiset kaikkoavat. Alkoholisti päätyy juomaan yksin ja kuolee lopulta yksinäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Join viime yönä 18 kaljaa, eikä vieläkään ole darraa. Nukuin noin 6 tuntia. Mistä tämä johtuu?
-M40 120kg
Johtuu tuosta 60 kilon ylipainosta ja sulla on 20+ vuoden kokemus siitä aineesta + miehen maksa on 35-vuoden jälkeen parhaassa kunnossa läträykseen. Sun täytyy myös olla perusterve. Ja jos toi 120 on lihasta, niin eihän tuommonen 6 litraa kaljaa oikeesti tunnu missään. Kusettaa kyllä.
Otahan Beroccaa ja syö jotain rasvaista mättöä maidon tai piimän kanssa niin se alkaa ihmeesti helpottamaan.
No aika harvoin tulee paha krapula. Ehkä kerran pari vuodessa. Muutama annos ei tunnu seuraavana päivänä missään, kunhan muistaa juoda myös vettä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös. Vesikään ei pysy sisuksissa.
Täällä sama. 🙈
Äsken pystyin sentään syömään puolijäisiä pakastemarjoja. Vielä pysyvät sisällä.
Mulla ei oo ollu darraa puoleen vuoteen, pisaraakaan en oo ottanu. Absolutistiksi en ole ryhtymässä, halusin vaan päästä tietyistä tavoista eroon, ja antaa keholle aikaa toipua. Vuoden päivät ajattelin olla juomatta, ja sen jälkeen kohtuus siihenkin hommaan, vaikka ei se mulla täysin hallitsematonta ennenkään ollu. Oman mittapuuni mukaan join enemmän kuin haluaisin, ja se riittää syyksi, ei sitä korjausliikettä tarvii vasta ojan pohdalla tehdä.
Huomioita: Alkoholi vaikuttaa mielialaan enemmän kuin oletinkaan. En ole edelleenkään onnesta soikeena, mutta kyllä motivaatio ja jaksaminen on nyt ihan eri luokkaa, unen laadusta lähtien kaikki nyt paremmin. Rahaakin tuntuu riittävän niin ettei tiedä mihin sitä työntäisi, kalliiksi on ryypiskelyt tulleet. Suosittelen kokeilemaan pitempää nenänvalkaisua, saatatte yllättyä. Itse ainakin yllätyin, erittäin positiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla päinvastoin: Nuorena oksentelin ja nyt vanhempana ei tunnu enää missään.
Sama juttu ja johtuukohan se siitä että nyt vanhana tulee mentyä ajoissa nukkumaan, syön hyvin ennen kuin menen nukkumaan nukkuen hyvin ja nuorena valvoi ylipuoleen yöhön kapakoissa ja vaan kaatui sänkyyn syömättä nukkumaan, aamulla ollen oksettava olo ja päänsärky.
Olen huomannut mikä vaikutus on kun syö hyvin ennen nukkumaan menoa ja juo maitoo tai piimää sillä ne neutralisoi alkoholin vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt 🚬
Alkoholismi johtaa yksinäisyyteen, kun ympäriltä ihmiset kaikkoavat. Alkoholisti päätyy juomaan yksin ja kuolee lopulta yksinäisenä.
Niitäkin on erilaisia niin ettei tarvitse hyväksikäyttää ketään riittäen omat rahat eikä tarvitse häiriöö aihettaa osaten ottaa sen kuppinsa.
Alkoholismi on parantumaton sairaus, joka johtaa ennenaikaiseen kuolemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt 🚬
En vaan halua ketään ihmisiä ympärilleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt 🚬
Joskus se on toisin päin. Kun ihmiset kaikkoavat ympäriltä, tulee yksinäiseksi ja ottaa ystäväkseen pullon.
Mulla oli darroja nuorena, oksentelin ja päänsärkyjä yms. Nyt vanhana ei ole enää vaikka vetäis viinapullon ja kaljoja päälle. Kannattaa olla wanha.;)