Miksi ihmeessä tytöt laittaa tennarit vanhojen tansseihin?
On hienot mekot, kampaukset ja meikit ja sitten helmojen alta vilahtelee valkoiset tennarit!
Eikö Lenita Airistolla ole mitään sanottavaa tähän?
Kommentit (98)
Olen 67 vuotias ja tykkään paljon enemmän nähdä noita tennareita juhlapukeutumisessakin. Korkokengät näyttävät niin teennäisiltä. Olen kyllä itse käyttänyt korkkareita, mutten enää jalkaani moisia pistäisi. Ne näyttävät menneeltä maailmalta.
Saako pojat olla tennissukissa ja sandaaleissa?
Vierailija kirjoitti:
Kiva kun pojilla on tyylinmukaiset lakerikengät, ja tytöillä jotkut tennarit.
No voi kyynel. Koko tanssiais-höpötys on ihan mennyttä aikaa. Eihän tuommoisia kikapoita enää missään muussa yhteydessä edes tanssita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi kyynel. Koko tanssiais-höpötys on ihan mennyttä aikaa. Eihän tuommoisia kikapoita enää missään muussa yhteydessä edes tanssita.
Ihan nykyaikaa se tuntuu olevan, päätellen siitä että niitä edelleen tanssitaan ja panostetaan paljon, myös rahallisesti. Siksi jotkut tennarit tuntuvat niin hölmöiltä.
Vierailija kirjoitti:
On oikeasti todella hyvä juttu, jos vaihteeksi on näin. Yleensähän tytöt ja naiset on aina kaikissa juhlissa parhaissa hepeneissään meikattuina, ja pojat ja miehet ovat farkuissa ja villapaidoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua, että kirjoitit noin. Olin viime kesänä yksissä juhlissa, jossa tansittiin kikapoita. Se oli itse asiassa ihan hauskaa, koska ei meistä kukaan sitä oikeaoppisesti varmaankaan tanssinut, mutta ei se menoa haitannut. Oli vain kivaa vaihtelua.
Vierailija kirjoitti:
Oliko pojilla asianmukaiset jalkineet? Kun oma poika tanssi vanhojen tanssia viime vuonna, niin silloin ainakin kaikilla pojilla oli tyylikkäät mustat kengät, lenkkareita ei ollut yhdelläkään pojalla. Tytöillä taas oli enimmäkseen tennarit jaloissaan. Sitä ihmeteltiin isommalla joukolla, ettei edes tanssien ajaksi voineet muita jalkineita laittaa?
No miksi ihmeessä yhtä tanssipäivää varten pitäisi kaikkien ostaa pari kenkiä, joita ei koskaan sen jälkeen enää käytetä? Vain sen takia, että yleisö olisi tyytyväinen, jos kengät sattuvat mekon alta vilahtamaan?
Eikö se nyt ole ihan järjetön ajatus ja turhaa kuormitusta ympäristölle (ja lompakolle)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan nykyaikaa se tuntuu olevan, päätellen siitä että niitä edelleen tanssitaan ja panostetaan paljon, myös rahallisesti. Siksi jotkut tennarit tuntuvat niin hölmöiltä.
Ja niitä tanssiaisia pidetään, koska...?
Se on syy pynttäytyä? Käyttää rahaa? Nuoret oppivat tarpeellisia tansseja? Koska niin on vaan aina tehty? Miksi? Mitä hyötyä niistä on ja kenelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko pojilla asianmukaiset jalkineet? Kun oma poika tanssi vanhojen tanssia viime vuonna, niin silloin ainakin kaikilla pojilla oli tyylikkäät mustat kengät, lenkkareita ei ollut yhdelläkään pojalla. Tytöillä taas oli enimmäkseen tennarit jaloissaan. Sitä ihmeteltiin isommalla joukolla, ettei edes tanssien ajaksi voineet muita jalkineita laittaa?
No miksi ihmeessä yhtä tanssipäivää varten pitäisi kaikkien ostaa pari kenkiä, joita ei koskaan sen jälkeen enää käytetä? Vain sen takia, että yleisö olisi tyytyväinen, jos kengät sattuvat mekon alta vilahtamaan?
Eikö se nyt ole ihan järjetön ajatus ja turhaa kuormitusta ympäristölle (ja lompakolle)?
Mistä sitä tietää, käyttääkö niitä enää koskaan?
Sitä paitsi kirpputoreilta saattaa löytää todella edullisesti parin hyväkuntoisia korkokenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on syy pynttäytyä? Käyttää rahaa? Nuoret oppivat tarpeellisia tansseja? Koska niin on vaan aina tehty? Miksi? Mitä hyötyä niistä on ja kenelle?
En minä tiedä. Kysy niiltä, jotka tansseja järjestävät, ja jotka niihin haluavat osallistua. Eihän se mikään pakko ole.
Mä käytin koko nuoruuden korkokenkiä joka paikassa ja koko ajan. Jopa duunissa oli korkokengät, vähän maltillisemmat tosin, olin tarjoilijana opiskelun ohessa.
Nyt kärsin kun jalat ja varpaat paskana. Olen todella ilahtunut kun näen että nuorilla on järkeviä kenkiä!
N56
Nykyajan nuorilla naisilla on isot jalat. Mukavat tennarit istuvat niihin paremmin.
Sirot korkokengät tai ballerinat sopivat paremmin sirojalkaisemmille naisille.
Ajat muuttuu.
Vanhojen tansseja on Hollywoodin juihlia turha verrata, ensimmäisissä kenkien päällä ollaan pitkä päivä ja tanssitaan, jälkimmäisissä vilahdetaan nopsaan punaisella matolla ja menään istumaan esim Oscar-gaalan katsomoon.
Moni nuori ymmärtää, ettei jalkoja kannata pilata korkokengillä. On juurikin Lenitan kaltaista 'mennyttä maailmaa' että 'naisen arvo' tulee siitä että korkkareineen tepasteleen miesten keskelle tekemään bisnestä. Toki työelämässä siisti pukeutuminen ym. on asiaan kuuluvaa, mutta monissa paikoissa muutos käynnissä kun asiasnsa osaavat 'hupparihemmo' yleistyneet.
Lisäksi vielä huoli ilmastonmuutoksesta ym. Moni nuori hankkii puvun käytettynä jostakin/kierrättää eteenpäin jne. Miksi ostaa kengät joita käyttää vain kerran/hyvin harvoin? Fiksumpaa ostaa mieleiset tennarit jotka juhlien jälkeen kuluttaa loppuun arkikäytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua, että kirjoitit noin. Olin viime kesänä yksissä juhlissa, jossa tansittiin kikapoita. Se oli itse asiassa ihan hauskaa, koska ei meistä kukaan sitä oikeaoppisesti varmaankaan tanssinut, mutta ei se menoa haitannut. Oli vain kivaa vaihtelua.
Siis oli tanssilattia ja soitettiin musiikkia ja tanssittiin kikapoita ja muita vanhoja tansseja? Oliko teillä myös iltapuvut? Vai oliks tää joku kännissä ja läpällä kaverin puutarhajuhlissa- juttu tai teemajuhlat?
En vaan ole ainakaan kolmeenkymmeneen vuoteen kuullut kenenkään järjestävän vanhan ajan tanssiaisia. Voin toki olla väärässäkin ja niitä pidetäänkin ihan yleisesti joka viikonloppu ympäri suomen.
Ehkä se on hyväkin.
Tosin jos käyttää hetken korkkareita niin ei haittaa.
Itse nuoruudessani käytin aina tosi korkeita korkoja ja nyt on vaivaisen luut.
- n63v -
Korkokengät on pelleilyä ja haitaksi käyttäjälleen, eikä niitä tulisi koskaan käyttää ja näin se aina ollut näin miehenä sanoakseni. Kyllä ennen poitsut käyttivät juhlakenkiä, eikä kaikilla typyillä ole ollut korkokenkiä, eikä ole, mutta kyllä typyillekin juhlakengät kuuluisivat ja ennen niitä käytettiin. Kas kun naisillekin on olemassa juhlakenkiä muitakin kuin korkokenkiä. Nainen, jolla on pakkomielle korkokenkiin, on oikea suomijuntti, joka tekee elämästään ongelman vain sen vuoksi, että olisi pakko käyttää omalle terveydelleen haitallisia ja liikkumista hankaloittavia kenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä tiedä. Kysy niiltä, jotka tansseja järjestävät, ja
Ei olekaan (onneksi) pakko. En minäkään osallistunut omiini, koska en silloinkaan ymmärtänyt koko konseptia. Että olisi pitänyt ensin tuntikausia opetella tansseja, joita en ole koskaan sen jälkeen tarvinnut, hommata iltapuku kenkineen ja laukkuineen, teettä kampaus ja meikki. Ja sitten esiintyä jossain päiväkodissa ja urheiluhallissa esitellen niitä haparoivia tanssiliikkeitä korkokengissä. Tanssien jälkeen kännit isolla porukalla. Onneksi tosiaan ei ollut pakko.
Ei mikä asiassa on ongelma? Ne saavat tanssia jotka haluavat, ja ne jotka eivät, voivat jäädä pois.
Eikä etenkään Suominaisten, jotka ovat parhaimmillaan kunnon tasapohjaisissa läskipohjakengissä.