Huomenta mökiltä! Juon aamukahvia ja katselen ikkunasta jäiselle merelle. Aurinko paistaa ihanasti.
Nää on näitä kauniita helmikuun päiviä, täytyy nauttia.
Kommentit (51)
Kuulostaa kyllä hyvältä. Tulin juuri lenkiltä ja laitoin saunan lämpiämään. Saunan jälkeen teen ruokaa ja nautin vapaista. Aurinko paistaa ihanasti. 😄😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomenta ja mukavaa oloa mökillä. 😊
Itse masentelen, kun tulee kevät ja kesä. Onneksi kesä ei kestä kauaa näillä leveysasteilla.
Taidan olla yksin näiden ajatusteni kanssa, koska useimmat tykkää kesästä ja kuumasta.Miksi et tykkää kesästä?
Minulla on aina kuuma. Vaikka talvella käyn läheisessä kaupassa ja kiipeän ostoksieni kanssa kolmanteen kerrokseen niin on hirveä hiki.
Myös kuumalla ilmalla tulee paha olo. Nuorena yritin saada rusketusta, mutta auringon oton jälkeen tuli oksennus.
Pari viikkoa sitten pyysin teekoosta verikokeet, kun olin aikani ihmetellyt oloani. Kaikki oli normaaleja - myös kilpirauhaskoe, kota epäilin.
Minäkin juon tässä aamukahvia ja katselen ulos ikkunasta. Näkymä on tosin kaupungista ja kerrostalosta, mutta metsäiseen pihaan päin, eli näkyy puunrunkoja ja pientä kevyttä lumisadetta. On leppoisa, rauhallinen aamu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunis on päivä, vaikka kylmänlainen. Jos keittelisi vaikka bataattikeiton runsaalla inkiväärillä.
Yök! 🤢
Höh, mikä bataattikeitossa vikana? Kun lyö kattilaan ensin paljon inkivääriä ja valkosipulia (ja chiliä, jos on), niin tulee mukavan lämmittävä keitto. Sinne vaan bataatit kiehumaan, sauvasekottimella soseeksi ja purkki kookoskermaa perään, niin varmasti on hyvää. Kylmällä säällä on kiva käyttää mausteita.
Vierailija kirjoitti:
Itse masentelen, kun tulee kevät ja kesä. Onneksi kesä ei kestä kauaa näillä leveysasteilla.
Taidan olla yksin näiden ajatusteni kanssa, koska useimmat tykkää kesästä ja kuumasta.
Et ole yksin. Minäkin tykkään syksystä ja talvesta, kevättä suorastaan inhoan ja kesän toivon menevän nopeasti ohi. Pimeys ja kylmyys on parasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidan olla yksin näiden ajatusteni kanssa, koska useimmat tykkää kesästä ja kuumasta.Miksi et tykkää kesästä?
Minulla on aina kuuma. Vaikka talvella käyn läheisessä kaupassa ja kiipeän ostoksieni kanssa kolmanteen kerrokseen niin on hirveä hiki.
Myös kuumalla ilmalla tulee paha olo. Nuorena yritin saada rusketusta, mutta auringon oton jälkeen tuli oksennus.
Pari viikkoa sitten pyysin teekoosta verikokeet, kun olin aikani ihmetellyt oloani. Kaikki oli normaaleja - myös kilpirauhaskoe, kota epäilin.
Se vielä, että saunassa en pysty olemaan ollenkaan. Nyt yritän etsiä uutta kotia juuri sen takia, että kohta iän myötä on vaikeaa kävellä kerroksiin. Eipä vaan tahdo löytyä kaksiota ilman saunaa. Ei ainakaan uudisasunnoissa.
Mulla käy linnut vähän sääliksi. Ne jo yritti viikolla lauleskella, mutta tänään on aika hiljaista pihapuissa.
Minäkin nautin kauniista talvipäivistä. Monet ei ehkä vaan juuri sen kylmyyden takia koskaan havahdu siihen, miten upeassa maisemassa me saatamme elää. Monet maailman ihmiset ei koskaan näe tällaista kauneutta.
Tietenkin se kauneus tulee esiin vasta kaupunkien ja taajamien ulkopuolella. Asun itse pikkukylässä ja kun lähden tällaisena talvisena päivänä ulos kylätielle, on kuin astuisin satuun. Näistä tunnelmista pitää nauttia nyt, vaikka kylmyys sitä nautintoa vähän verottaakin. Kunnolla vaatetta päälle vaan.
Hitsi me päästään mökille vasta ensi vkonloppuna.
Rakastan olla mökillä ja käydään ympärivuoden.
Talvella ihan oma tunnelmansa.
Puoli ykstoista ja huomenta? Ennen kuutta olin takapihalla aamukahvilla ja kuuntelin huuhkajan huhuilua, heti seitsemän jälkeen alkoi palokärki ääntelemään. Kevättä ilmassa helmikuussa
Ja sitten tulit tänne vauvapalstalle pilaamaan fiiliksesi ikävillä kommenteilla?
Terve! Paikkailen nirhaumia ja jäädyttelen mustelmia aamuisesta BaJiQuan harjoituksista. Huomenna uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ja kahvin päälle -20 pakkaseen paskahuussia tyhjentämään. Perään jäätyneen saunan sulattelua.
Ei sitä pakkasella tehdä.Paskakin jäätyy nääs.
Ja hyvä kun on pakkasta,eipä ole kärpäsiä!
Mieluummin katselen huussista upeita maisemia,kuin kolhoosin yksiön seinää.Sorry.
Jäinen meri on lähinnä harmitus, hyvänä talvena voi käydä hiihtämässä muutaman viikon ajan, mutta yleensä on vettä tai railoja ettei voi mennä, eikä yksinään pitäisi ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuokaan kivaa ole. Mä tykkään kesästä, mutta en liian kuumasta jos se kestää pitkään. Ja kyllä mullekin tulisi hiki kantaa ostoksia kolmanteen kerrokseen. Jos olisi sairautta niin olisi näkynyt verikokeissa. Oot vaan erilainen, tai sitten muut ei niin pidä numeroa olostaan, kun ympärillä kaikki hehkuttaa kesää ja lämpöä. Ei siitä kaikki tykkää, mutta se on epäsuosittu mielipide.
Taidan leipoa mustikkapiirakan päiväkahville. Takassa humisevat mökiltä tuodut puut. Omaa metsää on siellä 10 hehtaaria ja sieltä saadaan kaupunkiasuntoon talven sauna- ja takkapuut. Puolet vuodesta ollaan mökillä ja puolet täällä kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunis on päivä, vaikka kylmänlainen. Jos keittelisi vaikka bataattikeiton runsaalla inkiväärillä.
Yök! 🤢
Höh, mikä bataattikeitossa vikana? Kun lyö kattilaan ensin paljon inkivääriä ja valkosipulia (ja chiliä, jos on), niin tulee mukavan lämmittävä keitto. Sinne vaan bataatit kiehumaan, sauvasekottimella soseeksi ja purkki kookoskermaa perään, niin varmasti on hyvää. Kylmällä säällä on kiva käyttää mausteita.
No ei se ole sulta pois jos toinen ei tykkää. Eikä varmasti asia muutu, vaikka luettelet reseptin. Ihan turhaa jankutusta ja riidan haastamista.
Vierailija kirjoitti:
Ei näistä helmikuun päivistä TÄYDY nauttia, ap.
Niin ei sinun täydy. Ap asettikin sen toiveen itselleen, ei sinulle eikä kellekään muulle.
Minäkin olen sitä mieltä, että pitää nauttia kauniista päivistä, on ne milloin tahansa. Ja tarkoitan sillä sitä, että minun pitää niistä nauttia.
Ihailen pienessä vuokra-asunnossa aina ilta-aurinkoa.
Huomenta Suomen 3. suurimmasta kaupungista. Asun lähellä keskustaa kerrostalon ylimmässä kerroksessa. On rauhallista ja kaunista. Orkideat kukkivat hajavalossa auringonpaisteessa. Kotini molemmin puolin puita ja puistonäkymää. Puissa tiaisia. Pakkasen heliitäessä lenkille.