Enää 7% suunnittelee asunnonostoa
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Korona-aikana harkitsin maaseudulle muuttamista Helsingistä, mutta tuli sellainen yllätys eteen, että monet yllättävätkin asiat ovat Helsingissä paremmin. Esimerkiksi latujen ylläpito on huippuluokkaa. Jossain Parikkalassa saisi tehdä ne itse umpihankeen, täällä latukoneet tekee.
Höpöhlpö. Kyllä meillä ainakin 6000 asukkaan kunnassa nimenomaan ladut ja luistelukentät on aina tiptop. Ja ei ole tunkua.
Tätä minäkin aina ihmettelen. Mulle jää omaa asuntoa maksaessa enemmän rahaa sijoittamiseen kuin vuokralla jäisi, johtuen siitä että vuokralla asuminen tulisi ainakin omalla kohdallani huomattavasti kalliimmaksi kuin maksaa omaa.
Miksi tavoitella omaa asuntoa ???
Asuu vuokralla ilman huolia ja murheita, se erotus mitä noista jää on pieni ja riskit suuret lainan kanssa. Ihan omaa tyhmyyttä haaveilla jostain omasta luukusta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että köyhät ei enää saa omistusasuntoja. Tietää että on paremmassa seurassa ja turvallisella alueella, kun on ympärillä omistusasujia.
Milloin köyhille on myönnetty asuntolainaa?
Otimme 160 000€ lainan ollessamme molemmat työttömiä keväällä -21. Nyt on laina maksettu jo. Lisäksi olemme molemmat työelämässä.
Ei pidä yleistää.
Nyt on nopeasti maksettu laina. Olette maksaneet 160 tuhatta 2,5 vuoden aikana plus korot.
Millainen oli kuukausierä? Täytyy olla iso palkka!
Ja kova luotto pankilla.
Myimme yhden asunnon pois.
Sinä vastasit leve
Minulla meni paremmin kuin sinulla jopa silloin kun olin työtön. Hyvin.
Kun Sipilän hallitus poisti autoveron, niin ensimmäisenä valittamassa olivat oikeisto ja persut. Autoveroa ei saanutkaan pudottaa, kun omaisuuden arvo tippui. Ihan varmasti nykyiset omistajat tulevat valittamaan, kun asuntojen arvo tippuu. Väitän, että jokunen oikeistolainenkin omistusasuja maassa on. Hyötyjiä tästä on ne sijoittajat, joilla on useampi sijoitusasunto ja riittävä kassavirta. Niille yhden sijoitusasunnon omistajille, joiden tuotto-odotus perustuu arvonnousuun, tilanne on katastrofi.