Etsin viikon töitä ja 2:sta paikasta pyydettiin töihin
Hain 5:een eri työpaikkaan lomautettuna , joista 3 vuokrafirmoja. Viikon kesti että sain kokoaikaista työtä ok palkalla ja toisesta soitettiin myös osa-aikatöistä. Lomautus kyllä sitten loppuikin ja palasin vakituiseen työhöni. En koe olevani kuitenkaan mitenkään erikoinen tai korvaamaton alallani.. mikä on siis tekosyysi ettet sinä työllisty?
Kommentit (35)
Ihan oikeasti kirjoitit 2:sta etkä kahdesta?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin pääsen työhaastatteluihin mutta jännitän niitä ihan hirveästi että en saa nukuttua ennen sellaista. Toki sitten aivot toimivat superhyvin siellä haastattelussa. Aina jotain mokailua tapahtuu.
Mulla sama. Kuulemma esim propral voi auttaa, ajattelin tätä kysyä terveyskeskuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tehnyt edes mitään hakemusta vaan annoin vuokrafirman hoitaa asian. Nyt on vakituinen kokoaikatyö ja TES mukainen palkka. Viikko taisi viime syksynä mennä, että työ löytyi. Sitä ennen olin 2 vuotta työttömänä.
Siis miten? Laitoit vaan oman nimen vuokrafirman listoille? Etkö CV:tä tai minkäänlaista esittelytekstiä tehnyt?
minä jätin vuokrafirmojen käyttämisen sikseen, koska piti allekirjoittaa paperi, jolla annettiin heille oikeus tutkia sosiaalisen median tilit ja kontaktit, sekä tilata terveystietoja. Sanoin, että voin toimittaa nämä teille itse; kerrotte vain mitä tietoja sieltä haluatte, mutta ei käynyt. Sanoin sitten, että en suostu tuollaisiin sopimuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tehnyt edes mitään hakemusta vaan annoin vuokrafirman hoitaa asian. Nyt on vakituinen kokoaikatyö ja TES mukainen palkka. Viikko taisi viime syksynä mennä, että työ löytyi. Sitä ennen olin 2 vuotta työttömänä.
Siis miten? Laitoit vaan oman nimen vuokrafirman listoille? Etkö CV:tä tai minkäänlaista esittelytekstiä tehnyt?
Kävin paikan päällä juttelemassa. Ei minulla kummoista CV tä ole. Hanttihommia vuosien takaa. Ajokortti ja auto toki on.
Aa no sitten. Mullei oo ajokorttia ja työkokemus vaa kuntouttava ja työkokeilu, noilla voi heittää vesilintua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä jätin vuokrafirmojen käyttämisen sikseen, koska piti allekirjoittaa paperi, jolla annettiin heille oikeus tutkia sosiaalisen median tilit ja kontaktit, sekä tilata terveystietoja. Sanoin, että voin toimittaa nämä teille itse; kerrotte vain mitä tietoja sieltä haluatte, mutta ei käynyt. Sanoin sitten, että en suostu tuollaisiin sopimuksiin.
Ei minulta tuollaisia ole vaadittu. Vuokrafirmoja on erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä firmassa? Laittanut varmaan yli kahteenkymmeneen firmaan haut eikä missään ole tuollaista ollut
Vierailija kirjoitti:
Paikkakunnalla, jossa asun ei ole työpaikkoja. Ja olen yli 60 vuotta, kukaan ei minua palkkaa. Tämä ei ole tekosyy. Se, että sinä työllistyit, ei tarkoita, että kaikki muutkin työllistyisivät. Millä alalla olet?
Rakennusalalla.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti kirjoitit 2:sta etkä kahdesta?
Optimoin yleensä kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä firmassa? Laittanut varmaan yli kahtee
En muista. Se oli joku te-keskuksen pakollinen osallistuminen johonkin tuollaisen vuokratyöfirman mainostilaisuuteen, jossa he kertoivat, että heillä on ainakin puhelinmyynti ja varastohommia, joskin nollasopimuksilla ja tosi hyvin ihmiset työllistyy heidän kauttaan, akateemisilla on hiukan haastavampaa heidän kauttaan, koska ei niin suoraviivaisesti ole mitään tiettyä ammattinimikettä (olen itse akateeminen), muttakontakteja heillä on jakaa. On minulla varmaan se velvoittava osallistuminen paperi jossain tallessa, mutta en nyt tähän hätään voi sitä etsiä. Netissä löysin toisenkin vuokratyöfirman, jossa sielläkin piti allekirjoittaa joku samantyylinen "annan luvan teille pyytää tietojani sieltä ja sieltä".
jos teillä on tiedossa vuokratyöfirmoja, jossa ei vaadita mitään erikoisia lupia, niin ilmiantakaa, kiitos, mielelläni olen heidän listoillaan.
Olet ollut lomautettuna mutta sinulla on ollut vielä työpaikka. Et ole ollut työtön. Jos on ollut työttömänä noin yli viikon, saa otsaan leiman Työhön kelpaamaton. Tämä on koettu. Sitten, jos sieltä jotenkin ihmeen kaupalla onnistuu taas ponnistamaan työelämään, onkin pian taas kovaa valuuttaa työmarkkinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ISS
SOL
RTK
Lassila Tikanoja
Barona
Go on
Amiko
Eezy
Ah, tuollaista minullakin oli tuossa iässä. Ja kun laitoin hakemuksen jonnekin, joskus sana levisi niin, että rekrytoijat soittivat, kun olivat kuulleet, että olin hakemassa töitä. Sitten vain haastatteluja ja valinta. Nyt sitten viisseiskana ei enää ole tuollaista, ei ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy kuukausi siellä töissä ja ilmoita tänne uudestaan miten sinulla on jatkuva kiire töissä. Huono palkka kiireeseen nähden.
Nykyään ei ole sellaista työpaikkaa, jossa ei olisi kiire. Jos kiireetöntä lorvityöpaikkaa odottelet, saat olla työtön koko ikäsi.
"Joka ei työtä tee, ei syömänkään pidä" sanoo vanha kansa. Opettele olemaan syömättä.
On niitä vielä semmoisiakin, missä ei ole kiirettä. Olin vuoden edellisessä työpaikassa ja ehkä noin kuukauden verran oli kiirettä.
Onneksi olkoon. Miksi olit vain vuoden, kun noin hyvä, kiireetön työpaikka oli? Vai olitko velvoitetyöllistetty ts. väkisin työllistetty, joka on ylimääräinen työntekijä, jolle ei oikein olisi työtehtäviäkään ja ne pitää keksiä.
Ota molemmat paikat vastaan ja hyvällä tuurilla eivät huomaa pitkään aikaan mitään.
55 vuotiaana oli suuri yllätys että pääsin kahteen haastatteluunkin, ikävä kyllä minua ei valittu.