Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etsin viikon töitä ja 2:sta paikasta pyydettiin töihin

Vierailija
09.02.2024 |

Hain 5:een eri työpaikkaan lomautettuna , joista 3 vuokrafirmoja. Viikon kesti että sain kokoaikaista työtä ok palkalla ja toisesta soitettiin myös osa-aikatöistä. Lomautus kyllä sitten loppuikin ja palasin vakituiseen työhöni. En koe olevani kuitenkaan mitenkään erikoinen tai korvaamaton alallani.. mikä on siis tekosyysi ettet sinä työllisty?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuu palkanmaksaja, töitä kyllä olisi.

Vierailija
2/35 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sulla ikää? Minä olen vähän yli 50.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

38

Vierailija
4/35 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole tekosyitä. On vain oikeita syitä. Liittyy terveydentilaan ja toimintakykyyn.

Vierailija
5/35 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, oon hakenut kaksi vuotta töitä mutta minnekään ei oo pyydetty

36 v

Vierailija
6/35 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

38

No tuo selittääkin kaiken. Minulle vastattiin yleensä kaikkiin hakemuksiin nelikymppiseksi asti. Sitten pientä laskua, kunnes noin 47-vuotiaana loppui hakemuksiin vastailut.

Toisaalta ymmärrän. Jos olisin työnantaja, en palkkaisi ketään 40 täyttänyttä, jos työ vähänkään fyysistä.

Vierailija
7/35 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kuukausi siellä töissä ja ilmoita tänne uudestaan miten sinulla on jatkuva kiire töissä. Huono palkka kiireeseen nähden.

Vierailija
8/35 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy kuukausi siellä töissä ja ilmoita tänne uudestaan miten sinulla on jatkuva kiire töissä. Huono palkka kiireeseen nähden.

Syitä löytyy aina

Vierailija
9/35 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään tekosyitä. Työt mitä olen saanut ovat olleet niin huonopalkkaisia että sama kun on tuilla. Olen myös huomannut kuinka hyväveliverkosto toimii kun omat sukulaiset otetaan töihin. Yhteen yksityiseen päiväkotiin missä olin töissä niin oli pitkä jono lapsia mutta kappas sinne pomojen sukulaislapset kuitenkin pääsivät, siellä minulta alettiin vaatimaan jatkuvasti lisää työtä mutta kunnon palkkaa ei tullut. Kohtelukin oli niin ala arvoista että oli onni että siellä työt päättyivät.

Vierailija
10/35 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei ole sellaista työpaikkaa, jossa ei olisi kiire. Jos kiireetöntä lorvityöpaikkaa odottelet, saat olla työtön koko ikäsi.

"Joka ei työtä tee, ei syömänkään pidä" sanoo vanha kansa. Opettele olemaan syömättä.

Vierailija
11/35 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala sanoa. Työnhakijoita on paljon ja ei tällainen ylikoulutettu, tyhjänpäiväisiä töitä tehnyt keski-ikäinen täti taida mitään kuuminta hottia olla työmarkkinoilla.

Vierailija
12/35 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viisikymppinen ja työnhakuni menee suurinpiirtein näin: "kiitos hakemuksestasi, olemme kuitenkin jo tehneet valinnan, onnea työnhakuun, varmasti tulet työllistymään helposti!" Sitten sama työpaikka avataan hakuun joskus parin viikon päästä.

Vierailija
13/35 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekosyyni on että mokaan haastatteluissa jos niihin hyvällä tuurilla pääsen, en osaa olla muuta kuin oma onneton itseni joka ei ole luonteva vieraiden edessä eikä osaa vastata kysymyksiin siitä miksi juuri minä olen se kenet pitäisi valita, tavallinen tallukka.

Olen käynyt työnhakukurssin kahteen kertaan, uravalmennuksenkin. Ei tästä ihmisestä kuoriudu superosaajaa millään tavalla kun ei sitä ole paperilla eikä ulospäin.

Se on minun rehellinen, aito tekosyyni.

Vierailija
14/35 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tehnyt edes mitään hakemusta vaan annoin vuokrafirman hoitaa asian. Nyt on vakituinen  kokoaikatyö ja TES mukainen palkka. Viikko taisi viime syksynä mennä, että työ löytyi. Sitä ennen olin 2 vuotta työttömänä. 

Vierailija
15/35 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei ole sellaista työpaikkaa, jossa ei olisi kiire. Jos kiireetöntä lorvityöpaikkaa odottelet, saat olla työtön koko ikäsi.

"Joka ei työtä tee, ei syömänkään pidä" sanoo vanha kansa. Opettele olemaan syömättä.

On niitä vielä semmoisiakin, missä ei ole kiirettä. Olin vuoden edellisessä työpaikassa ja ehkä noin kuukauden verran oli kiirettä.

Vierailija
16/35 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tehnyt edes mitään hakemusta vaan annoin vuokrafirman hoitaa asian. Nyt on vakituinen  kokoaikatyö ja TES mukainen palkka. Viikko taisi viime syksynä mennä, että työ löytyi. Sitä ennen olin 2 vuotta työttömänä. 

Siis miten? Laitoit vaan oman nimen vuokrafirman listoille? Etkö CV:tä tai minkäänlaista esittelytekstiä tehnyt?

Vierailija
17/35 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia hakemuksia mennyt.. Mutta kun  on 24v nainen niin ihmekkös että karsastetaan "kun kohta kuitenkin tulee lapsia"..

Vierailija
18/35 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakunnalla, jossa asun ei ole työpaikkoja. Ja olen yli 60 vuotta, kukaan ei minua palkkaa. Tämä ei ole tekosyy. Se, että sinä työllistyit, ei tarkoita, että kaikki muutkin työllistyisivät. Millä alalla olet?

Vierailija
19/35 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pääsen työhaastatteluihin mutta jännitän niitä ihan hirveästi että en saa nukuttua ennen sellaista. Toki sitten aivot toimivat superhyvin siellä haastattelussa. Aina jotain mokailua tapahtuu.

Vierailija
20/35 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten? Laitoit vaan oman nimen vuokrafirman listoille? Etkö CV:tä tai minkäänlaista esittelytekstiä tehnyt?

Kävin paikan päällä juttelemassa. Ei minulla kummoista CV tä ole. Hanttihommia vuosien takaa. Ajokortti ja auto toki on.