Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri heittää kaikki roskat sekajätteeseen.

Vierailija
09.02.2024 |

Pitääkö ilmoittaa huoltoyhtiölle vai taloyhtiön kokoukseen asialistalle? Sama henkilö vie usein kaksikin pussia kerralla roskia, aina samaan astiaan kaikki. Sekajätteeseen vaan, siellä on maitopurkit, mainoslehtiä. muovipulloja (pantittomia) samassa ja tupakka-askeja. Viime viikolla oli kaksi pantintonta oluttölkkiä, mistä lie ostanut. Metallinkeräys on ihan vieressä. Sama tyttö käy tupakalla vähän väliä ja mies vaihtunut monesti asuntoyhtiössä asuessa. Ei virallisesti tietenkään, ei ole tehnyt muuttoilmoitusta, vaikka siellä monesti yksiössä on yötä. Vesi pitäisi maksaa kuitenkin kahdelta. Olen huomauttanut asiasta, ei todellakaan kunnioita vanhempia ihmisiä, esittää että ei ole kotona vaikka asunnossa on valot vaikka soittaa ovikelloa. Todisteet on vankat, on kuvia ja monesti ihan nimellisiä papereita sekajätteessä.

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime talvena Suomeen tuotiin Italiasta asti sekajätettä, koska oma ei riittänyt jätteenpolttolaitosten tarpeisiin. Jätteet sekajätteeksi, että saamme lämpöä koteihin. 

Italiasta tuodusta jätteestä saadaan rahaa ja polttamisesta lämpöä.

Suomalaisten jätteet kannattaa lajitella ja viedä Sortti-pisteille.

Varsinkin uusiomuovi on hyvä, syntyy 15 %:lla energialla öljystä tekemiseen verrattuna

Se ei ole tuottavaa, eikä taloudellisesti kannattavaa tuoda tänne jätettä Italiasta poltettavaksi, päinvastoin. Tulisi halvemmaksi, kun se te tulisi ihan suomalaisilta kuluttajilta normaalisti.

Ylenpalttinen lajittelu ja erilliskeräys ei ole myöskään sekajötettä halvempaa, vaan halvinta olisi luopua lajittelusta ja siirtyä vain sekajätteeseen. Lajittelu on ideologinen p

Halvemmaksi kenelle?

Vierailija
62/88 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä j ännätyttö? 😳

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloasukkaalla on sentään tarjolla mahdollisuus lajitella eri astioihin.

Pientaloasukkaalta laskutetaan armottomasti sekajätteen mukaan vaikka lajittelun jälkeen keräysastia olisi tyhjä tarkoittaen että jääpä lajittelematta.

Tyhjästä maksaa leskimummu saman kuin lapsiperhe.

Vierailija
64/88 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap alias naapurinkyttääjä, tuollaiset tyypit romahduttavat ko asuntoyhtiön osakkeiden hinnat.

Jätteiden lajittelu on pelkästään mullilauman kusetusta ja innostaa luonnevikaisia mulleja kyttäykseen ja vittuiluun.

Roska-alan yrittäjät haistattavat vitut  koko lajittelulle.

tv. yrittäjä

Vierailija
65/88 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein äsken roskia.  Kartonkeihin oli heitelty muovisia  mansikkarasioita ja einesruokien alustoja.  Ärsyttää kun itse olen tarkka.

Vierailija
66/88 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EU:lle maksettava sakkomaksua muovinkeräyksen puuttellisuuden vuoksi joten ympäristönkin säästämiseksi kunnon kansalainen lajittelee jätteet ja vie Sorttiasemalle.

Muovin kierrättämiseen on investoitu ja YLE:n videolla näytetysti automaattinen lajittelu erottelee eri laadut. 

Näppärästi sitten saadaan raaka-ainetta uusiomuoveihin joita saadaan alle viidesosalla "neitseellisen" muovin valmistukseen verrattuna.

Ja jota ei saa käyttää esim elintarvikemuovina. Siitä tehdyt esineet myös hajoavat alta aikayksikön. Av-mamma istahtaa terassilla uusiomuoviselle tuolille ja kas, tuoli hajosi alla ja mamma rähmällään maassa.

Vierailija
67/88 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime talvena Suomeen tuotiin Italiasta asti sekajätettä, koska oma ei riittänyt jätteenpolttolaitosten tarpeisiin. Jätteet sekajätteeksi, että saamme lämpöä koteihin. 

Italiasta tuodusta jätteestä saadaan rahaa ja polttamisesta lämpöä.

Suomalaisten jätteet kannattaa lajitella ja viedä Sortti-pisteille.

Varsinkin uusiomuovi on hyvä, syntyy 15 %:lla energialla öljystä tekemiseen verrattuna

Ja ympäristö kiittää tavaran rahtauksesta. Tämä on yhtä kuin aito idiotia.

Vierailija
68/88 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna joka kerta lajitteluvalistusta kädestä pitäen, kun näet tämän henkilön. Hänen muut elämäntapansa ja rakkauselämänsä eivät sen sijaan kuulu sinulle ollenkaan. Lopeta se kyttääminen ja hanki itsellesi harrastuksia ja ihmissuhteita. Vesimaksua ei makseta kyttääjien näkemien vierailijoiden mukaan vaan nykyään ihan kulutuksen mukaan.

Vierailija
69/88 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi että sinne heittää jos ei viitsi lajitella.

Vierailija
70/88 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten mua tökkii, kun näkee sekajäteastiassa pantillisia pulloja ja tölkkejä. Siis WTF? Onks nää jotain superrikkaita, joita ei vois vähempää kiinnostaa kierrätys. Kaiken lisäkis astia on niin syvä, ettei saa poimittua pois. 

Vierailija
71/88 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kiinnosta lajitella niin laittaa sekajätteeseen eikä pilaa toisten lajittelua.

Vierailija
72/88 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät voi itse mennä kaatopaikoille lajittelemaan (ai niin, eivät mene; vaan pääasia että joku muu menee, ja joku muu maksaa sen).

Sitäpaitsi kukaan ei ole äänestänyt hiilineutraalius-pakkoverosta, jota pusketaan väkisin vähän joka tuotteeseen.

Vierailija
73/88 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vaan sekajätteeseen. Kerran laitoin jopa naapuruston kyylän.

Vierailija
74/88 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon lajitellut yli 10 v. Tänä päivänä sekaroskaa tulee meidän perheessä alle pieni muovikassillinen kk. 

Sekaroskiksista aina löytyy vaikka mitä. Mä teen osuuteni ja naapuri omat valinnat

Vierailija
75/88 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa vähän armoa tässä asiassa, itsekin olen joskus ollut sellaisessa mielentilassa että roskien lajittelu on ehkä viimeinen asia maailmassa mihin jaksaa panostaa. Hyvä että jaksaa viedä kerran viikossa ne roskat.

Vierailija
76/88 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekajäte on nimensä mukaisesti sekajätettä, eli sinne voi laittaa mitä vaan poislukien ongelmajätteet. Eli ihan oikein hän toimii. Jos hän laittaisi kaikki nuo paperinkeräykseen niin sitten voisit huomauttaa asiasta.

Samaa mieltä. Itse vien lehdet ja pahvit erikseen ettei joku naapurikyylä innostu mutta kaikki muu menee sekäjätteisiin. Mulla ei ole autoa, lasta tai lemmikkiä niin lajitelkoot ne ketkä tän ilmaston enimmäkseen tuhoo...

Vierailija
77/88 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätteiden lajittelua suositellaan, mutta se ei ole pakollista. Hyvä että ne, jotka ei lajittele, heittävät kaiken sekajätteeseen, eikä jonnekin muualle. Enemmän ärsyttää ne, jotka lajittelevat, mutta eivät sitä osaa.  Muovien sekaan heitetään paperia, biojätteeseen muovia ja paperien sekaan kartonkia 😒

Noin juuri. Parempi se, että laittaa kaiken sekajätteeseen kuin se, että sotkee muut jätteet sinne kuulumattomilla jätteillä. Meidän talossa löytyy kaikenlaista muovitavaraa kartonkijätteiden seasta ja paperijätteen seasta myös. Ne näkyvät silloin, kun ovat pinnalla ja tuskin kukaan tonkii jätelaatikoita.

Vierailija
78/88 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lajittele mitään, koska tässä talossa ei muutkaan lajittele.

Vierailija
79/88 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuusta asti olen seurannut 83 asunnon yhtiön jäteastioita.

Yllättävän usein on muovijätteen (elintarvikepakkaukset) astia täynnä.

Siis asukkaat lajittelevat!

Vierailija
80/88 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jätteet sekajätteeksi, että saamme lämpöä koteihin."

TOSITYHMÄ KOMMENTTI. Tottakai Chippendale-huonekalut tai lajitellut sekajätteet VOI polttaa, mutta kierrätys on paljon fiksumpaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän