Miten teette kotona hyviä ranskalaisia? Aina nuo on vähän blääh.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta uunissa tulee hyviä. Paistaa vaan tarpeeksi rapeaksi, kuitenkaan niitä kärventämättä. Öljyä tms en lisää, koska tietääkseni niissä taitaa olla jo sitä valmiiksi. Kun ne ottaa uunista pois niin vähän suolaa. Hellmann'sin majon kanssa syön, sekin on aika suolaista.
Miten tuo onnistuu? Itsellä aina joko pinta alkaa olla ruskea tai sitten sisältää jää ihan mössöksi. Vaikka lämpötila ohjeen mukainen.
Laita keskitasolle ja pöyhi välillä, niin paistuu tasaisesti.
Itse (kuorellisista) perunoista. Perunat paistetaan kahteen kertaan, välillä pois nostaen ja hieman lämpöä laskien.
Vierailija kirjoitti:
Jos tekee ranskispussin ohjeella, niin jää lötköksi.
Rapeat hyvät ranskikset tarvii melkeinpä tuplapaistoajan. Laitan niihin jo paistovaiheessa ranskalaismaustetta ja pyöräytän pari kertaa ympäri paiston aikana.
OMG, vieläkö joku on niin old school, että vetää 90-luvun ranskalaismaustetta?! Itse sain jossain grillillä sellaista ja oli kuin aikamatka lapsuuteen.
Ainoat ranut, joita suostun syömään ovat hampparipaikkojen sekä mikrovalmiit. Kaikki muut ovat pas.kaa.
Vierailija kirjoitti:
Bra pommes frites är verkligen svårt att göra hemma t.o.m. då man använder fritös. Man kan förstås köpa pommes frites som är avsedda att friteras i fritös, tina upp dem helt och hållet och sedan fritera i två omgångar.
Då man startar från rund potatis gör man stickor av den och sedan ångar man stickorna lätt. Därefter får de torka. Slutligen friterar man tre gånger för att få dem spröda, utan att potatisen blir mörkbrun.
Utan fritös blir pommes friten lite åt det hållet. Airfryern ersätter inte, inte fast man skulle spreja extra olja på förrän man lägger in potatisen.
Teillä ruotsissa potatisenit dipataan varmaan hans rumpassa ennen kypsennystä.
Teet ite? Leikkaat potuista ja vähän joukkoon vaikka perunajauhoja. Pistät päälle folion tiiviiksi ja pidät ensin vaikka 20 minuuttia niin. Sitten folio pois ja nostat vähän lämpöä. Kymmenen minuuttia ja erottelet ja sitten vielä vaikka vartti. Tulee rapeita.
Vierailija kirjoitti:
Teet ite? Leikkaat potuista ja vähän joukkoon vaikka perunajauhoja. Pistät päälle folion tiiviiksi ja pidät ensin vaikka 20 minuuttia niin. Sitten folio pois ja nostat vähän lämpöä. Kymmenen minuuttia ja erottelet ja sitten vielä vaikka vartti. Tulee rapeita.
Rapeaa tulee kun pitää eka 30 minsaa kylmässä vedessä. Myös airfryerissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rapeat hyvät ranskikset tarvii melkeinpä tuplapaistoajan. Laitan niihin jo paistovaiheessa ranskalaismaustetta ja pyöräytän pari kertaa ympäri paiston aikana.
OMG, vieläkö joku on niin old school, että vetää 90-luvun ranskalaismaustetta?! Itse sain jossain grillillä sellaista ja oli kuin aikamatka lapsuuteen.
No mut jos haluu niin mitä väliä?
Air fryerillä tulee hyviä. Mutta jos tykkää tosi rasvaisista niin ei ole hyvä vaihtoehto.
Uunissa tulee hyviä, 750 g - 1 kg ranskalaisia 250 astetta noin 45 min. Pussien paisto-ohjeilla tulee lötköjä ja pakasteen makuisia. Muutaman kerran pitää pöyhiä paistamisen aikana. Suolaa reilusti heti uunista ottamisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Airfryerin pyörivässä ranskalaiskorissa tulee rapsakat ja hyvät.
Värittömät valkoiset.Itse friteeraan öljyssä ihan paistinpannulla. Halua että ne on ruskeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Airfryerin pyörivässä ranskalaiskorissa tulee rapsakat ja hyvät.
Värittömät valkoiset.Itse friteeraan öljyssä ihan paistinpannulla. Halua että ne on ruskeita.
Aina on tullut väriä, pyörivässä korissa ja kuumassa ilmavirrassa ranuista tulee päältä rapeita ja kullankeltaisia.