Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri on työterveyslääkäri ja kertoi että vähintään 1/3 potilaasta

Vierailija
09.02.2024 |

Kaveri on työterveyslääkäri ja kertoi että vähintään 1/3 potilaasta, jota vastaanottaa päivittäin on jotain "kipu" potilaita, jotka yrittävät tulla vinkumaan mietoja opiaatteja lääkäristä jonkun keksityn selkäkivun takia. Sanoi myös että kuitenkaan ei melkein ikinä määrää muuta kuin Buranaa ja korkeintaan 3 päivää saikkua, jos kyse tämmöisestä "kipupotilaasta" :D

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei tunnustetan vaan. Tekosairaita on, ja liian helposti valittavia. Fiksut huomaavat jos potilas valehtelee,kuten myös tosi fiksut huomaa, jos lääkäri valehtelee. Sekin on mahdollista, vaikka harvinaista

Miks pitäis kiinnostaa tekosairaat? Enemmän on oikeita sairaita ja niillä on oikeita ongelmia. Puhutaan enemmin siitä miten ne voidaan ratkaista. 

Vierailija
102/112 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks meidän työterveydessä on hyvät lääkärit! Selkäkipuun oon saanu salkkua jos oon tarvinnu, aina en oo tarvinnu. Lisäks oon saanu burana, panacod ja norflex reseptit ja fyssarin avoimen lähetteen. 

Ja viime vuonna ku mun olkapäässä oli kipua sain ensin lähetteen fyssarille, siitä lähete lääkärille, viikko salkkua ja uus lääkärin aika, sen yhteydessä niskan röntgen ja lisää saikkua, sit viel seuraavalla viikolla taas lääkärin aika jonka jälkeen pääsin omasta tahdosta korvaaviin töihin ja kävin 3 kertaa fyssarilla. Mun mielestä tosi hyvin hoidettu. Kipu oli olkapäästä lähteny jo viikon jälkeen, mutta kädessä ei ollu normaalit voimat ja niiden palautumista tarkkailtiin. Syy tähän löyty liikkuneista niskanikamista, jotka löyty röntgenissä. Fyssarin ohjeilla voimat tuli pikkuhiljaa takas, mutta silti mulle jätettiin vielä avoin fyssari lähete jotta ongelman palatessa voin olla yhteydessä. 

Mut ihana että kivut otetaan tosissaan ja tutkitaan mistä ne johtuu. Lääkärit määrää vielä yleensä aika pitkän saikun, koska oon kotihoidossa töissä, eli työ on fyysistä. Muistan yhden lääkärin joka joskus oli kirjoittamassa selkäkivulle 3 päivää sairaslomaa ennen ku kysy missä teen töitä. Sen jälkeen kun kerroin saikku vaihtu viikkoon. Sain myös lähetteen ergonomisempaan työreppuun jonka ite kävin sovittamassa ja valitsemassa. 

Mä luulen, että jos mun selkäkivut olis otettu huonommin huomioon ne ois pitkittyny. Avuilla jota oon saanut selkäkipu on aina kestäny max 2vk ku oon jumppaillu, kävelly ja käyttäny niitä lääkkeitä jotka oon saanut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin lääkärien turhautumisen.

Hammaspuolella ongelma on se, että tullaan muka kivun takia hoitoon mutta sitten pyydetään tarkastusta ja oireettoman ja mitättömän lohkeaman paikkaamista. Yksi törkeimmistä potilaista selitti, että kipu meni saman päivän aikana muka ohi mutta halusi tietää, voiko hampaita valkaista päivystyskäynnillä.

Nämä itsekkäät idiootit vievät tärkeät särkyajat heiltä, joilla on oikeasti särkyjä. Ajanvarauksen on mahdotonta arvioida, särkeekö potilasta oikeasti vai ei.

Opiaatteja en määrää herkästi vaikka niitäkin toki tullaan särkyajoilta kerjäämään. Potilas saattaa kieltäytä juurihoidosta tai hampaan poistosta, mutta opiaattia toki pitäisi saada. Viranomaiset valvovat muutenkin, kuinka paljon pkv-lääkkeitä määrätään. En todellakaan määrää, koska tällöin opiaattikerjäläisiä riittää jonoksi asti. Määrään opiaatin vain leikkauksellisen hampaan poiston jäl

Selvähän se on miksi ihmiset valehtelee saadakseen särkyajan vaikkei kipua olekaan, muuten joudut kulkea joku 3 kuukautta tai puoli vuotta hammas ammottavan auki jos on paikka pudonnut tai lohkeaman jäljiltä terävä piikki suussa. Parhaassa tapauksessa saa sitten vielä moitteet, kun hammas on mennyt huonompaan kuntoon, kun ei ole hoidettu. Ei sieltä särkyajalta suurin osa ole mitään opiaatteja tai valkaisuja hakemassa.

Vierailija
104/112 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi sada kipulääkkeet kissalle kuin itselle samaan vaivaan....

Vierailija
105/112 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lähemmäs puolet saikuista on psyykkisistä syistä kirjoitettu.

T. Palkanlaskija

Vierailija
106/112 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä on 95v. Yöllä kovia selkäkipuja, joiden vuoksi ei saa nukuttua. Tehokkaita kipulääkkeitä ( niitä opiaatteja ) ei lääkäri suostu määräämään kun niihin voi jäädä koukkuun. Yhden lyhyen kuurin sai ja ne toimi.

Mitenhän paha juttu on jos 95 v jää koukkuun opiaatteihin.

Lääkäri varmaan ajattelee, että pappa vaan näyttele kipu potilasta. Diilaa kuitenkin saamansa opiaatit palvelutalon koukussa oleville mummolle. 

vanhuksilla on usein sellaisia sairauksia, jotka estävät vahvojen kipulääkkeiden käytön ja niiden käyttäminen merkitsisi suurta kuolemariskiä. Ikäkin toki on sellainen jo itsessään, mutta lääkäri ei voi määrätä vanhuksellekaan sellaista lääketä heppoisesti, johon potilas voi sitten kuolla.

Hoitaja totesi tädilleni, että ei voida antaa vanhempaa lääkettä, kun siinä on kuoleman riski. Täti oli saattohoidossa!

Onneksi lääkäri oli tilanteen päällä ja täti sai lääkkeen. 

Vierailija
107/112 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mielikuvituskaverilääkäritarina saanut monta sivullista keskustelua aikaiseksi.

Vierailija
108/112 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lähemmäs puolet saikuista on psyykkisistä syistä kirjoitettu.

T. Palkanlaskija

Sairastan pitkäaikaissairautta. Tässä on tullut huomattua, että joissain sairauksissa lääkärit eivät jostain syystä ota oireita vakavasti ja halua kirjoittaa saikkua oikean sairauden perusteella, vaan kirjaavat syyksi esim. masennuksen. Sen kun vielä ymmärtäisi, miksi näin tehdään.

Vierailija
109/112 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laajalle levinneet korona ja piikkiproteiinit voivat vaikuttaa monen kipukokemuksiin.

Vierailija
110/112 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laajalle levinneet korona ja piikkiproteiinit voivat vaikuttaa monen kipukokemuksiin.

Hermoston kanssa ollaan tekemisissä kivun kanssa.

Vierailija
111/112 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut potilaat todellakin valittaa turhaan ja iso osa kiputuntemuksista ei ole kiputuntemuksia, vaan pelkoa tai vain henkilölle ominaista huomionhakua tyyliin "minäolennäinsairashoivatkaaminua". ei burana auta tähän jalkaan, kos ka otin sitä viimeksi käteen tabletin eikä se yhtään auttanut!! tarvitsen vahvempaa, reseptillä vain reseptilääkkeet auttavat, nu oburanathan on ihan lastenlääkkeitä!

Kerran labrassa minua ennen oli verikokeissa ihminen, joka aloitti jo ovella mankumaan miten verikokeet sattuvat niin hirveästi, että onhan teillä elvytykärry valmiina, koska minä kuitenkin pyörryn. Kohta sitten alkoi kauhea huutaminen, Samaan aikaan huoneesta kuului hoitajan "kun vielä ei ole edes pistetty, puhdistin vain kyynärtaipeen, olisiko parempi, että tulisitte huomenna uudelleen ja koittakaa nukkua kunnon yöunet?" Ei hän halunnut, halusi, että ottakaa se nyt ja a

hän alkoi valittamaan kipua jo siitä, että hoitaja puhdisti kyynartaipeen  sillä puhdistuslapulla.... kun psyyke on heikko, niin se tosiaan on heikko

Vierailija
112/112 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvähän se on miksi ihmiset valehtelee saadakseen särkyajan vaikkei kipua olekaan, muuten joudut kulkea joku 3 kuukautta tai puoli vuotta hammas ammottavan auki jos on paikka pudonnut tai lohkeaman jäljiltä terävä piikki suussa. Parhaassa tapauksessa saa sitten vielä moitteet, kun hammas on mennyt huonompaan kuntoon, kun ei ole hoidettu. Ei sieltä särkyajalta suurin osa ole mitään opiaatteja tai valkaisuja hakemassa.

Ja nykyisin kuulemma hammaslääkärit lähettävät ne potilaat takaisin kotiin, joilla vaiva ei olekaan ollut niin akuutti kuin hoitajalle uskottelivat.  Hoitaja osaa puhelimessa kysyä potilaan oireet ja sen perusteella pääsee kyllä akuuttiajalle. Minä ainakin olen aina päässyt ja aina olen rehellisesti vastannut kysymyksiin. ja meidän alueella vielä on suun terveys saanut uhkasakonuhkaa valviralta (muistelen, että se oli valvira, en ole alalla, luin siitä lehdestä)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan