Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri on työterveyslääkäri ja kertoi että vähintään 1/3 potilaasta

Vierailija
09.02.2024 |

Kaveri on työterveyslääkäri ja kertoi että vähintään 1/3 potilaasta, jota vastaanottaa päivittäin on jotain "kipu" potilaita, jotka yrittävät tulla vinkumaan mietoja opiaatteja lääkäristä jonkun keksityn selkäkivun takia. Sanoi myös että kuitenkaan ei melkein ikinä määrää muuta kuin Buranaa ja korkeintaan 3 päivää saikkua, jos kyse tämmöisestä "kipupotilaasta" :D

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bentso ja opiaattinälkäiset

Kemikaaliriuppuvaiset

Henkisesti vajaat

Kipuaan näyttelevät 

Läpinäkyvät 

-Nämä eivät poista tai kumoa sitä, että todellistakin kipua on! Kokeile vaikka, tempaise vasaralla täydellä voimalla varpaaseen! -Tuntuuko teeskentelyltä?

Vierailija
82/112 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeiden kipupotilaiden onkin kiva käydä tuollaisella lääkärillä. Itselläni jäi Koronan jälkeen kovat nivelkivut, joihin halusin lähinnä kunnollista lääkettä. En mitään opiaatteja, vaan kunnon tulehduskipulääkkeen. Lääkäri ei oikeasti edes kuunnellut minua, ei tehnyt mitään tutkimuksia eikä oikeastaan ollut mitenkään kiinnostunut. Määräsi sen kolme päivää saikkua ja buranan ja heitti ovesta ulos.

Vaikka jokin olisi yleiselle tasolla ongelma, olisi silti ammattitaitoista kuunnella jokaista potilasta ja heidän ongelmiaan. Seuraavalta lääkäriltä sain muuten kunnon tulehduskipulääkkeen, jonka avulla tehdä töitä. Saikku ei auttanut mitään.

Serkkuni kaatui ja vietiin ambulanssilla sairaalaan. Lääkäri määräsi Buranaa ja lähetti kotiin. Seuraava yönä Mervi kuoli aivoverenvuotoon.

Otan osaa. Päähän iskun saanutta pitäisi tarkkailla jonkun aikaa ja herätellä yöllä ja katsoa missä voinnissa on. Aivoverenvuoto voi tulla päivienkin viiveellä. Itse en meinannut päästä lääkäriin tai edes hoitajalle kun loukkasin pään ja selän kaatuessa. Nyt vuoden päästä alkaa tilanne korjaantua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset lääkärit on kaikista kamalimpia. Ei niitä kiinnosta selvittää kivun syytä, vaikka olisi jo pitkään joutunut kärsimään siitä. Sama juttu muidenkin oireiden kanssa. Haluavat heittää potilasta jollain lääkereseptillä ja potkaista ovesta ulos.

No just työkaverilla oli keuhko veritulppa. Työterveyslääkäri määräsi buranaa ja seuraavan yövuoron saikkua.

Meinasi työkaverilta henki mennä

Vierailija
84/112 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei lääkäri kuulu työterveyteen, mutta kun kävin yksityisellä, hän sanoi nivelrikko, ota buranaa ja lepää jos on kipuja, ilman sen kummempia tutkimuksia. Kun jalka kipeytyi niin etten voinut kävellä hakeuduin terveyskeskukseen. Todella nuoren näköinen lääkäri lähetti röngteniin. Sieltä löytyi sellainen vika, että jalka on joskus murtunut ja oli luutumassa uudelleen. En vaan saa päähäni mikä tilanne se on missä se olisi murtunut. Mutta minulla on tosi korkea kipukynnys ja olen vähän rämäpää mutta kömpelö, oon putoillut kiviltä, liukastunut ja sen jälkeen pitänyt levätä että pahin kipu lähtee. 

Vierailija
85/112 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut potilaat todellakin valittaa turhaan ja iso osa kiputuntemuksista ei ole kiputuntemuksia, vaan pelkoa tai vain henkilölle ominaista huomionhakua tyyliin "minäolennäinsairashoivatkaaminua". ei burana auta tähän jalkaan, kos ka otin sitä viimeksi käteen tabletin eikä se yhtään auttanut!! tarvitsen vahvempaa, reseptillä vain reseptilääkkeet auttavat, nu oburanathan on ihan lastenlääkkeitä!

Kerran labrassa minua ennen oli verikokeissa ihminen, joka aloitti jo ovella mankumaan miten verikokeet sattuvat niin hirveästi, että onhan teillä elvytykärry valmiina, koska minä kuitenkin pyörryn. Kohta sitten alkoi kauhea huutaminen, Samaan aikaan huoneesta kuului hoitajan "kun vielä ei ole edes pistetty, puhdistin vain kyynärtaipeen, olisiko parempi, että tulisitte huomenna uudelleen ja koittakaa nukkua kunnon yöunet?" Ei hän halunnut, halusi, että ottakaa se nyt ja aikuisen itkuahan saimme sitten koko käytävällinen ihmisiä kuulla, että miten tuo aina sattuu niin paljon. Toiset pyörittelivat siellä sitten silmiään.

Vierailija
86/112 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai yleensä kuvataan, jos usein on kipua ja tarvitsisi järeää kipulääkitystä. Yleensä silloin siellä onkin jotain, mikä näkyy kuvissa.

Tottahan tuo on,että yleisin feikki ulina aihe on joku selkäkipu. 

Onko nyt tarkoitus osoittaa, kuinka on inhottavaa,jos joku ei usko jotain mikä on totta ja sut määritellään hulluksi tai luulosairaaksi tai muuten valehtelijaksi? Niin kato varsinkin jos et itse ole ollut sellainen,että ensimmäiseksi tunnet suurta myötätuntoa jos joku ulisee jostain selkäkivusta ja aivetta ehkäepäillä että onkohan oikeasti niin? Onhan se röyhkeää, jos ei koe ymmärrystä ihan tapissaan köyhiä sairaita kohtaan, ihan jokaisella niih! Siitä pitää"vähän" opettaa ja kurittaa!

Harvinaisissa tapauksissa, voi olla jopa kyse sellaisesta,että tahalleen sabotoudaan joku vaiva ja sitä, ei sitten muka uskota, ioska järjestetään niin, että joudut menemään kysymään apua niiltä, jotka mukana juonessa.Raukkamaista ja sairasta! Ja voi iloisesti sitten myhäillään: "Niin nyt saat tuntea mitä on, jos ei uskota, että on sairas, kohdeltu väärin  tai ollut rikosten uhri. Ettäs tiedät!"

Burn in hell. Ei tuo osoita tuollaista. Se osoittaa vaan, että ostonhimissasn ollaan valmis menemään tosi äklöihin rikoksiin koskien jopa henkilön terveyttä! 

Onneksi noin jäteistä rikoksista saa pikkuhiljaa vihiä myös jotkut, jotka eivät ihan hyväksy tuollaista. En minä ainakaan hyväksyisi. 

Esim. se yks tapais. Niih kierosilmäisiä sun muita marssitettiin eteen ihan "sattumalta vaan" sitten sille tehdään jotain (niin  ihan 100%  varmuudella) sabotouidaqn niin rikoksilla, että sillä onkin hups jossain vaiheessa vähän ruman näköinen silmä. Olette oksettavia ja sairaita. Jos jotkut raukat saisi tietää oikeesti nauttisin nähdä niiden ilme. Olisivat pahoillaan tyhmyydestään ja kauhuissaan. Miten tuollainen on ollut mahdollista, ajattelisivat monet?

Vierailija
87/112 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on sairas silmä, kyllä muut huomaa. No, niinpä on, mutta eipäs itsestään tuo vain tullut. Kuuluu järjestelyihin ja rikoksiin

Toivottavasti mahdollisimman moni huomaa sen myös. Mutta idarit ei ymmärrä. Miten voisi kun koulutetummat kunnon ihmiset asialla. Buhahaa vaan. 

Vierailija
88/112 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tunnustetan vaan. Tekosairaita on, ja liian helposti valittavia. Fiksut huomaavat jos potilas valehtelee,kuten myös tosi fiksut huomaa, jos lääkäri valehtelee. Sekin on mahdollista, vaikka harvinaista

Vierailija
89/112 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi ihanaa saada selkäkipuun buranaresepti ja kolmen päivän saikku mutta aina tarjotaan vaan samat fysioterapiaohjeet.. :D

Ei onnistu fysioterapia kunnolla ilman isoa burana annosta. jos kivut suuret                    Vankilassa voi saada kunnon hoitoa ainakin.

Vierailija
90/112 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

suolessa pääsee vaan tyhtjäpäät lääkäriksi mutta onneksi toi kommarivaltio kaatuu piakkoin. Sit voi käydä valelääkärillä

Vierailija
91/112 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes saanut buranaa tai saikkua vaan jumppaohjeita .Että jumppaa,lenkille,saunaan! Kerran sitten ex joutui tilaamaan ambulanssin kun olin niin kovissa kivuissa ja  kun viimein pääsin magneettikuvaan,todettiin että jumppaamisen takia tilanne oli pahentunut ja edessä oli leikkaus.Minulla oli kuulemma 60vuotiaan selkä,olin 30vuotias, Työterveyslääkärin ilme oli mielenkiintonen kun toin  saikkulappua pyörätuolissa  ja törmättiin käytävällä.

Ikävä kyllä en leikkauksen jälkeenkään kyennyt palaamaan töihin ja nyt elämäni on jatkuvaa paperisotaa Kelan kanssa ja joudun kerjäämään  vahvoja särkylääkkeitä,että saisin nukutuksi. Kivut ovat kovat nonstoppina mutta päivisin voi sentään puuhata jotain,että saa ajatukset muualle. 

Vierailija
92/112 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeiden kipupotilaiden onkin kiva käydä tuollaisella lääkärillä. Itselläni jäi Koronan jälkeen kovat nivelkivut, joihin halusin lähinnä kunnollista lääkettä. En mitään opiaatteja, vaan kunnon tulehduskipulääkkeen. Lääkäri ei oikeasti edes kuunnellut minua, ei tehnyt mitään tutkimuksia eikä oikeastaan ollut mitenkään kiinnostunut. Määräsi sen kolme päivää saikkua ja buranan ja heitti ovesta ulos.

Vaikka jokin olisi yleiselle tasolla ongelma, olisi silti ammattitaitoista kuunnella jokaista potilasta ja heidän ongelmiaan. Seuraavalta lääkäriltä sain muuten kunnon tulehduskipulääkkeen, jonka avulla tehdä töitä. Saikku ei auttanut mitään.

Joo aivan varmasti. Psykiatrista hoitoa sinä tarvitsisit konversiohäiriöösi.

Vierailija
93/112 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan sairaspoissaoloista sen verran, että onko teillä joskus niistä kahvipöytäkeskusteluja?

Muistelen itse esim. sellaista, että joku työkaveri kävi  vihjailemaan jonkun poissaolosta tyyliin: "Onkohan se oikeasti sairas. Joidenkin vatsatautien takia pois lähes joka viikko."

Koska en itse ollut tekemisissä tuon henkilön kanssa, en niin ottanut osaa keskusteluun. Tokaisin vaan jotain, että saattaahan olla feikkiäkin, jos noin usein on. 

Jotenkin epäilen, että kun hirveitä juorukelloja tuossakin työpaikassa, asiat varmaan esitettiin niin, että itse olin ottanut puheeksi toisten sairisten oikeellisuuden, vaikka aina se meni niin, että joku toinen otti ensin puheeksi ja kommentoin siihen jotain. Oli vähän aihetta epäillä, että itseäni koskevat juorut, ei esitetty aina oikein miten oli ja tahalleen negatiivisemmin.

Hah kuka paheksuu ketäkin. 

Vierailija
94/112 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä on 95v. Yöllä kovia selkäkipuja, joiden vuoksi ei saa nukuttua. Tehokkaita kipulääkkeitä ( niitä opiaatteja ) ei lääkäri suostu määräämään kun niihin voi jäädä koukkuun. Yhden lyhyen kuurin sai ja ne toimi.

Jep, kun opiaattikoukku on ihan oikea ongelma 95v ikäsen kohdalla. Tosi ammatimies taas asialla.

Vierailija
95/112 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kipu on törkeän alihoidettua.

Siksi pitääkin itse hankkia toimivaa apua omia reittejään pitkin, nämä ovat yksityishenkilöitä.

Vierailija
96/112 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä on 95v. Yöllä kovia selkäkipuja, joiden vuoksi ei saa nukuttua. Tehokkaita kipulääkkeitä ( niitä opiaatteja ) ei lääkäri suostu määräämään kun niihin voi jäädä koukkuun. Yhden lyhyen kuurin sai ja ne toimi.

Koita sinä hommata niitä, pitää kysellä ihmisiltä. Joku tietää jonkun.

Vierailija
97/112 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi ihanaa saada selkäkipuun buranaresepti ja kolmen päivän saikku mutta aina tarjotaan vaan samat fysioterapiaohjeet.. :D

Ei onnistu fysioterapia kunnolla ilman isoa burana annosta. jos kivut suuret                    Vankilassa voi saada kunnon hoitoa ainakin.

Sillei se usein meneekin: kun muutama kuukausi sitten satutin slekäni ja sattumalta oli terkkarikäynti muissa asioissa, niin terveydenhoitaja sitten passitti minut selkäni kanssa fysioterapeutille.  Ensin fysioterapeutti tutki, antoi kotihoito-ohjeet,  ja ohjeeksi sitten, että ensin kipulääkkeet kaksi tuntia ennen harjoitteita ja sitten harjoitteet, jonka jälkeen kipulääkettä säännööllisesti, olipa kivut siedettäviä tai ei, mutta niitä pitää ottaa säännööllisesti. uusi käynti fysioterapeutille viikon päähän. Sillei se slekä alkoi taas toimia ja ihan muutaman päivän ja ahkeran harjoittelun ansiosta oli sellaisessa kunnossa, että normaali elämä onnistui suurinpiirtein ok. Nyt ei oireile selkä ollenkaan, joskin teen edelleen harjoitteita, koska en halua kokea sitä enää uudelleen.

Vierailija
98/112 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko ehkä aika alkaa hoitamaan syytä eikä seurauksia, kun ihmisillä on niin paljon kipuja. 

Vierailija
99/112 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut potilaat todellakin valittaa turhaan ja iso osa kiputuntemuksista ei ole kiputuntemuksia, vaan pelkoa tai vain henkilölle ominaista huomionhakua tyyliin "minäolennäinsairashoivatkaaminua". ei burana auta tähän jalkaan, kos ka otin sitä viimeksi käteen tabletin eikä se yhtään auttanut!! tarvitsen vahvempaa, reseptillä vain reseptilääkkeet auttavat, nu oburanathan on ihan lastenlääkkeitä!

Kerran labrassa minua ennen oli verikokeissa ihminen, joka aloitti jo ovella mankumaan miten verikokeet sattuvat niin hirveästi, että onhan teillä elvytykärry valmiina, koska minä kuitenkin pyörryn. Kohta sitten alkoi kauhea huutaminen, Samaan aikaan huoneesta kuului hoitajan "kun vielä ei ole edes pistetty, puhdistin vain kyynärtaipeen, olisiko parempi, että tulisitte huomenna uudelleen ja koittakaa nukkua kunnon yöunet?" Ei hän halunnut, halusi, että ottakaa se nyt ja aikuisen itkuahan saimme sitten koko käytävällinen

Kyseinen ihminen ei varmaan ole ikinä eläissään kokenut sen kummoisempaa kipua. Tottakai se on hänelle sitten kovaa kipua, kun pistetään. Tuskin valittaisi verinäytteen otosta, jos samaan aikaan joutuisi pomppimaan murtuneella jalalla. 

Vierailija
100/112 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa? Mitä väliä jos tuon ikäinen jäisikin koukkuun lääkkeeseen. Tuskin on montaa vuotta tällä pallolla jäljellä kuitenkaan ja jos sitä jäljellä olevaa aikaa voi jotenkin helpottaa ja tehdä olemisen mukavammaksi, niin miksi ihmeessä siitä kieltäydytään ja pakotetaan kärsimään? Tuo on epäinhimillistä.

Tähän on menty että pois riittävä kipulääkitys ja kahviherkku ettei se 95v vaan voi elää inhimillisesti loppuaikaansa. 

Mummu on hoivakodissa ja onneksi saa tosi koviin selkäkipuihin vahvoja kipulaastareita. Leipovat siellä myös. Ei ole lähdetty viemään vanhuksilta niitä pieniä iloja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi