Purra: Millä miljardin säästöistä selvitään muuten kuin kiipeillä leikkauksilla?
Ei ole muuta vaihtoehtoa, Purra sanoo. Hän on tuskastunut siihen, että leikkauksia tehdessä mennään tunneargumentteihin. Leikkaukset on hänen mukaansa tehtävä siten, että ei tarkastella yksittäisten ihmisten tapauksia erikseen vaan tarkastellaan kokonaisuutta. Jokaisen tuensaajan on sitouduttava kantamaan kortensa kekoon, Purra tiuskaisee.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellinen hallitus tuki ja elvytti keskellä pandemiaa ja sotauutisia. Nykyhallitus syöksi Suomen taantumaan ja ahdistavaan ja riitaisaan ilmapiiriin ihan parissa kuukaudessa.
Miten se edellinen hallitus tuki ja elvytti?
Edellisen hallituksen aikana hinnat vain nousi ja edellinen hallitus jakoi koronatukia mitkä valuivat yritysjohtajien taskuun.
Edellinen hallitus syöksi suomen taantumaan, sä levität valheellista tietoa senkin putinistipaska.
Tämä uusi hallitus korjailee edellisen hallitusen virheitä ja maksaa edellisen hallituksen laskun.
Mitään ahdistavaa tai riitaisiaa ilmapiiriä ei täällä ole toisin kuin edellisen hallituksen aikana, edellinen hallitus halusi eristää ihmisiä yhteiskunnasta pois.
Tämän uuden hallituksen toimet ja niiden vaikutukset näkyy 1-2 vuoden päästä.&n
Päättäjillä on käytössään joukko asiantuntijoita joiden työ on arvioida mitä päätösten seuraukset tulevat olemaan. Tämä hallitus on jättänyt toistuvasti omien asiantuntijoidensa huomiot kuulematta.
Viime hallitus mm. paikkasi lukioiden ja erityisesti ammattikoulun rahoituksen vajetta jonka Sipilän hallitus oli jättänyt. Lisäksi minimieläkkeitä korotettiin tuntuvasti.
Jos haukut vastaväittelijöitä putinistipaskoiksi niin on syytä kysyä kenen asialla olet? Kuka hyötyy siitä että argumentoinnin sijaan kansalaiskeskustelussa lietsotaan vastakkainasetteluja?
Vierailija kirjoitti:
Tokmanni-Tatcher ei ymmärrä taloudesta yhtään mitään.
Kohta meillä on samanlainen työtä tekevä köyhälistö kten Amerikassa ja Briteissä.
Sitä vastoin talousnero tietää ja jakaa kaikille kaikkea kivaa ja rahaa!
Leikkauksia ei tarvitsisi tehdä jos demarit ja vassarit menisi töihin. Persut ja kokkareet on kyllästyneet elättämään teitä työllään sekä yrittämisellään. Itse olen koko ikäni tehnyt töitä enkä ole ikinä saannut tältä yhteiskunnalta tukia, olen keskituloinen duunari ja kuulun ytk:hon. Kannatan persuja ja kannatan tätä nykyistä hallitusta.
Tiedostan myös sen että tämä nykyinen hallitus joutui vaikeaan tilanteeseen koska eu:n talous sakkaa ja edellinen hallitus huononsi suomen taloutta entisestään. Toivotaan että suomen talous lähtee ylämäkeen joskus jotta verotusta voidaan keventää ja tukia voimme maksaa demareille sekä vassareille.
En voi ikinä kannattaa edellisen hallituksen puolueita, edellinen hallitus vihasi minua ja he halusi eristää minut yhteiskunnasta eikä edellinen hallitus auttanut minua millään tapaa kun hinnat nousi. Rahaa he kyllä jakoivat mutta ne rahat meni hyväosaisten taskuun.
M33
Moin alkaa leikkaukset sieltä missä on eniten tuhlausta. Kehitysmaatuet pois, yritystuet, vientitakuutukset, maataloustuet, massiivinen julkinen sektori, lääketuet, jättieläkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Sillä ettei leikkaa väärästä kohdasta. Ihmisten pienet tuet on väärä kohta ja eläkkeet.
Lisäksi vammaiset, vanhukset, syrjäytyneet ym.. Näistä vain koituu kahta suurempi menoerä.
Lähetetään jokaiselle suomalaiselle 20 000 euron lasku kahden viikon maksuajalla. Näin on saatu Sannan sekoilut ja muukin valtion holtiton rahankäyttö kuitattua kerralla.
Muut pohjoismaat saavat liikevoittotuottoja omistamistaan yhtiöistä, kun Suomi myy omistuksiaan pois. Se on iso ero ja kasvaa vaan, eikä kierrettä edes haluta katkaista. Jossain aikataulussa omistamisen tielle ja talouskasvuun on satsattava, tai meistä tulee täysin banaanivaltio.
Miten olisi veropohjan tiivistäminen eli verotuksen porsaanreikien tukkiminen. Suomella ei olisi mitään hätää jos ri menettäisi niin stanasti verotuloja . Pääomaverotusta ylös ja muutama isoin porsaanreikä umpeen.
Paljonko kansanedustajilta ja ministereiltä on jo leikattu palkkioita. Niillähän ei muistaakseni ole palkkaa, vaan palkkio. Siihen päälle erilaiset kokouspalkkiot kaikkialla, missä istuvat kokouksissa. Näistä kaikista voi leikata runsaasti. Puoluetuet pois muutamaksi vuodeksi tai lopullisesti. Taksisetelit pois, jokainen maksakoon itse kyytinsä. Ilmaiset junamatkat pois. Ilmaiset lääkäripalvelut pois. Olen sitä mieltä, että eduskunnasta ja hallituksesta löytyy leikkauskohteita todella paljon. Ja kun putoaa eduskunnasta, niin ei muuta kuin kortistoon ja työttömyyskorvausta "nauttimaan" samalla tavalla kuin tavan kansalainenkin. Ei mitään sopeutumisrahoja, joita jotkut entiset kansanedustajat saavat vuosikausia, vaikka olisivat töissäkin.
Ja kultaiset kädenpuristukset pois kaikilta aloilta. Miksi suuripalkkaisille herroille pitäisi maksaa kymmeniä tuhansia, jopa enemmän, kun heidät potkaistaan virastaan tai jos joutuvat / pääsevät eläkkeelle. Tavallinen työntekijä ei saa kuin pullakahvit, jos niitäkään. Jotkut saavat lisäksi lämpimän kädenpuristuksen, ehkä. Kun itse jouduin irtisanotuksi kaksi vuotta ennen eläkeikää, ei ollut puhettakaan kultaisesta kädenpuristuksesta. Yhden kuntaliiton prenikan olisi saanut, mutta siitä kieltäydyin. Mitä niillä kuusenkoristeilla tekee? Ei mitään!
Purra pitäisi poistaa tältä planeetalta. Hullu ja ahne itsekäs akka.
Hänellä ei selvästi ole kompetenssia tehtäväänsä. Missä luuraa kaikki älykkäät päättäjät? Onko niitä enää?
Marin takas! Osasi ottaa hyvin lainaa ja pisti kätevät sote-jutut toimintaan.