Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako suomalainen työtön käytännössä kaikkine tukineen n. 1000 e kk käteen?

Vierailija
09.02.2024 |

laskin itse jos muuttaisin rivariin kajaanissa laskurilla

vuokra 482

+

työkkäri 800 e brutto

asuntotuki 350

siihen sossun toimeen tulos 332 e

----

käteen jäisi n 1000 e käteen, jos asia menee noin? päälle ilmaiset ruoat ruokajonosta niin eiköhän tuo oo hyvä diili niin ettei töihin mennä!

Kommentit (314)

Vierailija
61/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa!

Sinä voit laskeskella mitä ikina haluat, mutta tosiasia on ettei saa käteen tonnia työttömät - ainakaan jos ovat työmarkkinatuella ja asumistuella.

Kaikissa tuissa on rajat!

Voit kuvitella että jotkut jossakin somessa kirjoitellut summat pääkaupunkiseudulla maksettuina pätevät kaikkialla Suomessa tai edes siellä pääkaupunkiseudulla!

USKO VAAN KAIKKI MITÄ SOMESSA VÄITETÄÄN!

Eikö edes Kelan sivut ole totta? Siellä kun laskee tuon ap:n reunaehdoilla tuet, niin pääsee tuohon noin 1000 e/kk käyttörahaa.

Vähensitkö tuloista vuokran? Se pitää maksaa itse.

Vierailija
62/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, oli hyvä päätös aikoinaan valehdella kaikille että käy töissä. Näin tehnyt jo viisi vuotta. Järkyttävää vihaa ihmisillä. Olen ollut myös työntekijänä enkä ikinä ole vihannut työttömiä. Käsittämätöntä. Ja ei siitä omasta palkasta edes mene niin isoa summaa työttömien "elättämiseen", kyllä siitä menee kaikkeen muuhun enemmän 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

paska luuserit laskee paljo sais ilmasta rahaa loisimalla.onneks loisimis rahoja leikataan .ja hinnat nousee tuet ei.

Sinulle voisi olla helpotus jos vaikka muuttaisit itse pois Suomesta sellaiseen maahan jossa ei ole sosiaaliturvaa. Saisit hermolepoa ja näkisit vähän maailmaa. Muistat vain että et sitten missään vaiheessa tule tänne "loisimaan" vaan pysyt siellä paremmassa maailmassasi. En halua olla ilkeä mutta on helpompaa että sinä lähdet kuin ne sadat tuhannet muut joita inhoat.

Vierailija
64/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn joka päivä töissä, kutenkin osa-aikaisesti ja netto on noin 950e/kk josta jää noin 50e/kk käteen, että näin työntekijän näkökulmasta kuulostaa aika hyvältä tuo työttömyys, vaikka käteen ei ihan tonnia jäisikään, niin ilmeisesti heille jää selvästi enemmän kuin pienillä palkoilla työskenteleville?

Mikset ole hakenut tukia? Tosin pin niitä eivät saa enää työssäkäyvät. 

Vierailija
65/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan työttömänä 739e nettona. Asumistukea tai toimeentulotukea en saa.

Vierailija
66/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa!

Sinä voit laskeskella mitä ikina haluat, mutta tosiasia on ettei saa käteen tonnia työttömät - ainakaan jos ovat työmarkkinatuella ja asumistuella.

Voit kuvitella että jotkut jossakin somessa kirjoitellut summat pääkaupunkiseudulla maksettuina pätevät kaikkialla Suomessa tai edes siellä pääkaupunkiseudulla!

Eikö edes Kelan sivut ole totta? Siellä kun laskee tuon ap:n reunaehdoilla tuet, niin pääsee tuohon noin 1000 e/kk käyttörahaa.

Ei pidä nuo laskurit paikkaansa 

Vierailija
67/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan saa jos on suomalainen. Mää saan 800 e ja siitä makselen kaiken. Käteen jää ehkä noin 200 e. En saa asumis- tai toimeentulotukea.

Saisit jos asuisit yksin, ilman puolisoa jonka oletetaan maksavan asumiskulut.

Asun yksin.

Vierailija
68/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa!

Jos saat jo työttömyystukea, niin ei sen päälle makseta toimeentulotukea kuin sen verran joka on asumistuen ja vuokran erotus.

Ap:n tapauksessa jos vuokra on esim. 500€ ja asumistuki 350€ niin toimeentulotukea voi saada 150€.

Vierailija
69/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

paska luuserit laskee paljo sais ilmasta rahaa loisimalla.onneks loisimis rahoja leikataan .ja hinnat nousee tuet ei.

Sinulle voisi olla helpotus jos vaikka muuttaisit itse pois Suomesta sellaiseen maahan jossa ei ole sosiaaliturvaa. Saisit hermolepoa ja näkisit vähän maailmaa. Muistat vain että et sitten missään vaiheessa tule tänne "loisimaan" vaan pysyt siellä paremmassa maailmassasi. En halua olla ilkeä mutta on helpompaa että sinä lähdet kuin ne sadat tuhannet muut joita inhoat.

kyllä meidän kaikkien työssä käyvien pitäisi lähteä te työttömät voisitte jäädä.noh onneks helpottaa mua et tukia leikataan ja hinnat nousee ni reppanat on köyhiä

Vierailija
70/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, aloita tuosta. Mutta pyri 5000€/kk. Monet, todella monet sen jo saavat. Koska Kelan lähes 200 tuen valikoimasta löytyy paljon kivoja yllätyksiä. Ole luova ja toimi pitkäjänteisesti.

Vierailija
71/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä saisit toimeentulotukea, jos jää 1000€ käteen? TT raja on aika pieni. Siihen lasketaan myös laskennallisesti kaikki. 

Esim aikuinen tyttöni, joka asuu kotona saa oikeasti tukia n150€ eli opintotuen. Itse olen pienituloinen ja laitoin tytön hakemaan toimeentulotukea. Tytön laskennallinen tulo on 1220€. En tiedä mitä kaikkea siihen on laskettu. Oletan että hypoteettinen opintolaina joka olis 660€/kk ja sitten ilmeisesti minun tulosta ne jotka menee yli minimirajan. Onko se 509-600€/kk?  Todellisuus on 150€ ja laskennallinen 1200€. Ymmärrän, että se on oikein, mutta yllätti. Minun nettotulot on 1700€ siihen tytön 150€ eli tulot on oikeasti 1850€. Siitä pois vuokra 700 no kahdelle jää 575€/pää. On kuitenkin vakuutukset, sähkö, netti, puhelimet yms. Mutta siihen on laskettu se 600€ , jota on nostettu mitä opintoihin on tarvittu, mutta se jo tuntuu isolta

On oma valinta, enkä valita. Sanoin vain, että laskennallinen ja oikea tulo on eri asia. Ja minua yllätti, että siinä on noin iso ero. Niille jotka kuvittelee, että kaikki tuet tulee toistensa päälle. 

Mielestäni on järkevää, että asumme yhdessä, teemme ruuat yhdessä ja voimme jakaa vastuita ja tukea toisiamme. Vaikka "menetämme" sen tuissa. 

Vierailija
72/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä saan työttömänä 739e nettona. Asumistukea tai toimeentulotukea en saa.

vähä siistii.ja mainostat täällä olevasi köyhä ja eläväsi noin pienellä rahalla.

Vierailija
73/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap ei ole töissä?

Vierailija
74/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa!

Jos saat jo työttömyystukea, niin ei sen päälle makseta toimeentulotukea kuin sen verran joka on asumistuen ja vuokran erotus.

Ap:n tapauksessa jos vuokra on esim. 500€ ja asumistuki 350€ niin toimeentulotukea voi saada 150€.

Ei saa toimeentulotukea noin paljon vaikka asumiset noin ja asumistukikaan ei ole tuon verran jos vuokra on 500e

Vierailija
75/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä toki saan nettona huomattavasti enemmän, kun Kela maksaa kaikkin lääkkeetkin ja ne maksaa paljon. Sähköt, vakuutukset ym menee Kelan piikkiin. Kyllähän sitä saa aika paljon tienata, että työnteko kannattaa.

Vierailija
76/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, aloita tuosta. Mutta pyri 5000€/kk. Monet, todella monet sen jo saavat. Koska Kelan lähes 200 tuen valikoimasta löytyy paljon kivoja yllätyksiä. Ole luova ja toimi pitkäjänteisesti.

Näin se vaan on:

Kelalta voi saada yli 5 600 euroa kuussa

Iltalehti selvitti, paljonko 30 eniten Kelan etuuksia saavaa suomalaista saa kuukaudessa.

5627 euroa. Niin paljon 30 eniten Kelan etuuksia saanutta asiakasta sai keskimäärin kuukaudessa vuonna 2022. Asia selvisi Iltalehden tietopyynnössä Kelalle.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/08d393d5-697f-49e7-9010-4cdf7322f117

Vierailija
77/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa!

Työttömät eivät tapaa laskea asumistukea jne. joka menee suoraan vuokraan miksikään käyttörahaksi. Tuon tonnin saa jos on vuokra jotain 500€ paikkeilla, harvassa paikassa sen halvemmalla yksiötä saa vuokrattua. Jos asuu puolison kanssa, ei saa asumistukea, saa vain sen työttömyysetuuden, joka on n. 600€. Toimeentulotukeakaan ei saa.

Vierailija
78/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa!

Kelalta saa tukia niin, että käteen jää alle 600€. Tämä on fakta. Tosta summasta pitää riittää ruokaan, vaatteisiin, puhelu kuluihin, ym. menoihin. Mä en käsitä miksi tuota täällä taas vääristellän.

Vierailija
79/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

työttömillä menee hyvin täällä mainostetaan  ihme ettei kaikki ole sit työttömii.mä olin 14v sit työtön en sillo omistanu omakotitaloo en venettä en muuta kun vaatteet päälläni minusta se ei ole mikään tavoiteltava asia.

Vierailija
80/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä meidän kaikkien työssä käyvien pitäisi lähteä te työttömät voisitte jäädä.noh onneks helpottaa mua et tukia leikataan ja hinnat nousee ni reppanat on köyhiä

Sekin kyllä käy koska silloinhan vapautuisi niitä paljon puhuttuja työpaikkoja. Yrittäjätkin voisivat lähteä niin saataisiin uusia yrittäjiä. Ihmiset eivät yleisesti ottaen työelämässä ole korvaamattomia joten ehdotuksesi sopii mainiosti. Kannattaa muuten tutustua perustuslakiin ja kansainvälisiin sopimuksiin. Sen lisäksi kannattaa miettiä haluaako antaa tästä maasta millaisen mielikuvat muiden pohjoismaiden joukossa. Vaikuttaa nimittäin paljon kaikkeen. Opiskelu ja tiedonetsiminen voisivat auttaa sinuakin elämässä eteenpäin ennemmin kuin viha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi