Saako suomalainen työtön käytännössä kaikkine tukineen n. 1000 e kk käteen?
laskin itse jos muuttaisin rivariin kajaanissa laskurilla
vuokra 482
+
työkkäri 800 e brutto
asuntotuki 350
siihen sossun toimeen tulos 332 e
----
käteen jäisi n 1000 e käteen, jos asia menee noin? päälle ilmaiset ruoat ruokajonosta niin eiköhän tuo oo hyvä diili niin ettei töihin mennä!
Kommentit (314)
Vierailija kirjoitti:
Työttömyyspäiväraha nettona 640 e + asumistuki 350 e = 990 e. Tästä vähennetään vuokra 480e --> Käteen jää 510 e.
Toimeentulotuen perusosan määrä on 590e, joten voit hakea toimeentulotukea 590e-510e = 80 e.
Asumiskulujen jälkeen käteen jää siis n. 590e. Ei tonnia.
Jep ja tästä siis maksettava vielä muut laskut esim.puhelin,netti, ostettava vaatetta, kodinkoneita,huonekaluja jne ...
Vierailija kirjoitti:
Moni on valinnut nykyään aloittajan diilin, vaikka se ei noin hyvä olisikaan. Harva saa noin hyvää diiliä töistäkään, valtaosalla käteen jää jotain 150-300e ja vähintään tämän verran kaikille työttömillekin tulee aina jäämään.
Tuosta vielä matkakulut pois ja saikkukarenssit sun muut ja sitten kun on aikaa niin vähän nettikirppiksiä tai pullojen keräystä tai harrasteilla jotain tai vaikka vähän pimeetä, niin tienaa jo selvästi töissä käyvää paremmin ja minimaalisella työpanoksella, eikä ole mitään veetuilevaa pomoa narisemessa eikä tarvii juosta iltavuorossa, viikonloppuvuorossa tai pyhäpäivinä h--oilemassa.
Jos saat palkkaa kokoaikatyöstä niin vähän että asumiskulujen jälkeen ei jää kuin 150-300€ käteen, niin olet oikeutettu samoihin tukiin kuin työtönkin. Asumistukeen ja toimeentulotukeen. Tuo ap:n mainitsema tonni on se raha josta maksetaan vielä kaikki asumiskulut.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on yks ja sama jäiskö töistä saman verran käteen kuin työttömänä. Mitään muuta en haluaisi kuin töihin. Olen työttömänä hylkiö, sylkykuppi, loinen. Edes oma suku ei pidä yhteyksiä tämän takia ja ystäviä ei enää ole.
Työnantajat eivät palkkaa vaikka haettu mäkkäriin, postiin, varastoon, tuotantoon, siivoojaksi jne. Kaupan kassalle pääsin mutta en sovi asiakaspalveluun kun sain stressihäiriön, kokeilin lääkityksiäkin, ei apua. Kai oltava hylkiö loppuelämänsä koska ei sovi asiakaspalvelutyöhön ja niitä töitä nykyään kaikki on.
Älkää valittako jos olette töissä ja pää terve. Vaihtaisin paikkaa milloin vaan, vaikka jäisi hikinen 400e kuussa palkan jälkeen.
Käyn töissä ja pää ei ole terve. Ei ole herkkua minullakaan, vaikka käteen jysähtää n.1800€ /kk. Tuntuu, että joka kuukausi se pää on vielä vähemmän terve kuin aiemmin. Töissä se ei haittaa, kun näitä paskahommia voi tehdä kouluttamaton apinakin. Minulla on kuitenkin sama koulutus kuin Haavistolla eli ylioppilas olen. Lukio kaverit tienaa 3000-6000€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan saa jos on suomalainen. Mää saan 800 e ja siitä makselen kaiken. Käteen jää ehkä noin 200 e. En saa asumis- tai toimeentulotukea.
Saisit jos asuisit yksin, ilman puolisoa jonka oletetaan maksavan asumiskulut.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyyspäiväraha nettona 640 e + asumistuki 350 e = 990 e. Tästä vähennetään vuokra 480e --> Käteen jää 510 e.
Toimeentulotuen perusosan määrä on 590e, joten voit hakea toimeentulotukea 590e-510e = 80 e.
Asumiskulujen jälkeen käteen jää siis n. 590e. Ei tonnia.
Ja tuosta pois sellaiset kulut/laskut mitkä ei kuulu kelan korvattaviksi niin käytettäväksi jää noin 300€ ja tuota vähemmän
Itellä jää eläkkeellä just 1000e vuokran ja laskujen jälkeen. Olen tyytyväinen vaikka nyt ollut muita menoja aika paljon.
paska luuserit laskee paljo sais ilmasta rahaa loisimalla.onneks loisimis rahoja leikataan .ja hinnat nousee tuet ei.
Ei mene noin. Laskit väärin. Olet trolli. Ilmiannettu.
Vierailija kirjoitti:
Itellä jää eläkkeellä just 1000e vuokran ja laskujen jälkeen. Olen tyytyväinen vaikka nyt ollut muita menoja aika paljon.
Kyllä, mutta työtön maksaa siitä tonnista vuokran ja kaiken muunkin. Vähän eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on yks ja sama jäiskö töistä saman verran käteen kuin työttömänä. Mitään muuta en haluaisi kuin töihin. Olen työttömänä hylkiö, sylkykuppi, loinen. Edes oma suku ei pidä yhteyksiä tämän takia ja ystäviä ei enää ole.
Työnantajat eivät palkkaa vaikka haettu mäkkäriin, postiin, varastoon, tuotantoon, siivoojaksi jne. Kaupan kassalle pääsin mutta en sovi asiakaspalveluun kun sain stressihäiriön, kokeilin lääkityksiäkin, ei apua. Kai oltava hylkiö loppuelämänsä koska ei sovi asiakaspalvelutyöhön ja niitä töitä nykyään kaikki on.
Älkää valittako jos olette töissä ja pää terve. Vaihtaisin paikkaa milloin vaan, vaikka jäisi hikinen 400e kuussa palkan jälkeen.
Käyn töissä ja pää ei ole terve. Ei ole herkkua minullakaan, vaikka käteen jysähtää n.1800€ /kk. Tuntuu, että joka kuukausi se pää on vielä vähemmän terve kuin a
Mikä työ? Mulla ei ole edes lukiota käyty, vain peruskoulu
T.oikeasti kouluttamaton apina
painukaa vittuu suomesta loisimasta.oon niin onnellinen kun hinnat nousee ja tukia leikataan.
Vierailija kirjoitti:
Käyn joka päivä töissä, kutenkin osa-aikaisesti ja netto on noin 950e/kk josta jää noin 50e/kk käteen, että näin työntekijän näkökulmasta kuulostaa aika hyvältä tuo työttömyys, vaikka käteen ei ihan tonnia jäisikään, niin ilmeisesti heille jää selvästi enemmän kuin pienillä palkoilla työskenteleville?
Samat tuet saat kuin muutkin. Hakemaan vain, että jää enemmän. Vai onko tuosta jätettiy puolison tulot laskuista pois? Tai omaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn joka päivä töissä, kutenkin osa-aikaisesti ja netto on noin 950e/kk josta jää noin 50e/kk käteen, että näin työntekijän näkökulmasta kuulostaa aika hyvältä tuo työttömyys, vaikka käteen ei ihan tonnia jäisikään, niin ilmeisesti heille jää selvästi enemmän kuin pienillä palkoilla työskenteleville?
Saisit siihen päälle asumistukea joten kannattaisi hakea. Ainakin toistaiseksi. Kumpi sinun mielestäsi on huono, palkka vai tuki? Joidenkin puolueiden mielestä palkalla pitäisi tulla toimeen.
Joku ei täsmää. Väitätkö, että syöt jatkuvasti kuukauden 50 eurolla?
Sillä käteen jäävällä työttömyyskorvauksella maksetaan aivan kaikki menot asumismenoja lukuun ottamatta. Sinulla niihin jäisi siis 50 €?
ei ole joka maassa tälläsii keskusteluita kui paljo saa rahaa tekemättä mitään.näytin mun miehelle mikä eduskunnassa ni vastas eli lisä leikkauksille tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
painukaa vittuu suomesta loisimasta.oon niin onnellinen kun hinnat nousee ja tukia leikataan.
En ole koskaan ymmärtänyt ihmistä jonka onni tulee toisen kärsimyksestä.
Miksi saisit vielä toimeentulotukea, jos kerran saat jo työttömyyskorvausta?
Elämiseen (ruoka, hygienia, muut laskut) pitää jäädä n. 500€/kk asumiskulujen jälkeen, kyllä ne siellä kelassa laskee sinulle tuet niin, että varmasti ei jää enempää.
köyhät luuserit laskee hiluja paljo saa loisimalla.varmaa kiva loisii kerrostalossa pikku hiluilla ei rahaa harrastuksiin ei mökkeihin ei mihinkään järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa!
Sinä voit laskeskella mitä ikina haluat, mutta tosiasia on ettei saa käteen tonnia työttömät - ainakaan jos ovat työmarkkinatuella ja asumistuella.
Kaikissa tuissa on rajat!
Voit kuvitella että jotkut jossakin somessa kirjoitellut summat pääkaupunkiseudulla maksettuina pätevät kaikkialla Suomessa tai edes siellä pääkaupunkiseudulla!
USKO VAAN KAIKKI MITÄ SOMESSA VÄITETÄÄN!
Eikö edes Kelan sivut ole totta? Siellä kun laskee tuon ap:n reunaehdoilla tuet, niin pääsee tuohon noin 1000 e/kk käyttörahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä saisit toimeentulotukea, jos jää 1000€ käteen? TT raja on aika pieni. Siihen lasketaan myös laskennallisesti kaikki.
Esim aikuinen tyttöni, joka asuu kotona saa oikeasti tukia n150€ eli opintotuen. Itse olen pienituloinen ja laitoin tytön hakemaan toimeentulotukea. Tytön laskennallinen tulo on 1220€. En tiedä mitä kaikkea siihen on laskettu. Oletan että hypoteettinen opintolaina joka olis 660€/kk ja sitten ilmeisesti minun tulosta ne jotka menee yli minimirajan. Onko se 509-600€/kk? Todellisuus on 150€ ja laskennallinen 1200€. Ymmärrän, että se on oikein, mutta yllätti. Minun nettotulot on 1700€ siihen tytön 150€ eli tulot on oikeasti 1850€. Siitä pois vuokra 700 no kahdelle jää 575€/pää. On kuitenkin vakuutukset, sähkö, netti, puhelimet yms. Mutta siihen on laskettu se 600€ , jota on nostettu mitä opintoihin on tarvittu, mutta se jo tuntuu isolta
Esim tekee kokopäiväistä palkatonta harjoittelujaksoa ja muita opiskeluja päälle.
Työmarkkinatukea saa käteen vajaa 600 euroa. Asumistukea saa maksimissaan 450 euroa. En tiedä kuinka paljon jotkut saavat toimeentulotukea. Itse en sitä saa. Käteen jää muutama satanen vuokranmaksun jälkeen.