Nyt loppui ymmärrys AY-liikkeen poliittisille lakoille. Päiväkodit TAAS kiinni kaksi päivää.
Ihan sama mitä kiristyksiä hallitus haluaa, minä kannatan niitä kaikkia.
Kommentit (437)
Vierailija kirjoitti:
Otetaan sitten lisää valtionvelkaa kun vasemmisto ja ay-liike ei osallistu Suomen taloudellisen tilan nostamiseen. Sittenhän kaikki on hyvin? Suomi RIP.
Oikeisto ottaa nyt enemmän velkaa kuin edellinen hallitus otti kun oli koronaa ym. kriisiä.
Ja suuria rakennusfirmoja menee nurin viikko toisensa jälkeen, ja hallitus vielä päätti lopettaa ara-tuotannon, joka lienee osasyy alan ahdingolle, kun se haittaa toisten herrojen pisneksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sisällissota alkaa mikäli nuo menee läpi. Olen odottanutkin että pääsee porvareille opettamaan käytöstapoja!
No ei se viimeksikään kovin hyvin punakaartilla sujunut. Miksi teissä on noin paljon vihaa ja katkeruutta? Ihme porukkaa.
Se oli vallankumous, ei sisällissota. Neuvostoliiton vallankaappaus tarkalleen ottaen.
Tämä tulee olemaan oikea sisällissota jossa kansa taistelee oikeuksiensa puolesta.
Suurin osa ei kannata lakkoja,viimeksikin lahjakorteilla piti houkutella mielenosoituksen.Siinäpä teille sisällissotaa..
Mun mielestä nyt kannustetaan menemään töihin ja opiskelemaan ammatti eikä elämään tukien varassa. Suomessa on työntekijäpula, mutta iso osa jengistä ei töistä kiinnostu, ei kai ole tarpeeksi hienoja duuneja tarjolla tai on jo nuoresta opittu elämään muiden siivellä. Perse penkistä ja tekemään hommia.
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri kysyi palkatonta viimeksi kun lakkoja ja bussit eivät kulkeneet. Pomon vastaus oli ettei ole hänen ongelmansa miten töihin tulet mutta tulet jos et saa vuoroa vaihdettua. Sairaalamaailman arkea.
Sairaaloissa onkin m**kut johtajat ja huono työilmapiiri (ja siksi siellä ei porukka jaksakaan). Itse kysyin saldovapaata ja pomo totesi heti että ota pois. Olen myös julkisella töissä, mutten luojan kiitos sairaalassa. Nyt en oikein taas kehtaisi pyytää lakkojen takia vapaata, mutta ehkä kysyn puolikasta päivää tai jos voisin ottaa lapset töihin.
Olen tavallinen sairaanhoitaja ja työmaailmassa täysin eri todellisuudessa kuin puolisoni. Hänella on omassa työssään sillä tasolla että voinut valita missä työskentelee. Saanut työtarjouksia myös ulkomailta ja viimeisen vuoden aikana olemme pohtineet lähtöä koska meidän tilanteessa olisi helppoa. Tietysti hän tekee paljon töitä ja myös ns. vapaa-ajalla monesti työn merkeissä eli hänen satsauksensa työhönsä on aivan toisella tasolla kuin itselläni. Minä en ole keikkalainen joten itselläni samat edut ja palkkataso kuin muillakin samaa työtä tekevillä. Puolisoni myönsi jo useita vuosia sitten että hän saanut jotain aivan muuta korotustasona. Toisaalta olihan se itsestään selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette huvittavia. Kun työehdot ja tuet heikkenevät tarpeeksi, niin teidänkin työnantaja alkaa miettiä, että pitäisikö ottaa halpatyöntekijöitä, kun naapurifirmakin otti. Ja tosiasiassahan työnantajalla ei ole vaihtoehtoja, koska muuten ei pysty kilpailemaan. Sinut voidaan irtisanoa 'asiallisella syyllä' ja halpa työntekijä tilalle. Ja ei, sinä et ole korvaamaton tai vaikka olisitkin, niin suurin osa meistä tavallisista pulliaisista ei ole.
Joku nämä kaikki edut ja palkat on meille taistellut, vai luuletteko, että ne ovat taivaasta tippuneet? Eivät ole.
Älkää ikinä aliarvioiko ahneutta.
Mainiota ay-propagandaa jälleen. Kuten edelläkin on todettu, parhaat palkat on heillä, ketkä ne itse sopivat.
Huvittava olet sinä.
Kokeilepa kokkina, siivoojana tai minä tahan
Heh, heh. Mulle, tavalliselle hitsarille työnantajan edustaja esitteli palkkataulukkoa, jossa näkyy miten huikean paljon parempi palkka mulla on muihin verrattuna (15€/h). En suostunut katsomaan, koska ei mulle kuulu muiden palkat. Mulla ikää yli 60 vuotta.Millaiset neuvotteluasemat arvelette minulla olevan? Firmaan on palkattu nyt venäläisiä, ukrainalaisia tai baltteja, joka tapauksessa venäjää puhuvat. Tuskin niistä kukaan tietää ketä ovat. Tulevat alihankkijan, alihankkijan, alihankkijan kautta.
Tässähän sen itsekin toteat. Olet kallis ja tuottamaton työntekijä. Siksi työnantajalle tulee olla helpompaa irtisanoa kaltaisesi henkilöt. Se on markkinatalouden perusedellytys. Suomessa tämä ei toimi.
Myös muille työntekijöille mukavampi päästä tehottomasta eroon. Muut joutuu paikkaamaan näiden töitä aivan järjettömästi. Ja kortistossa kuitenkin olisi joku motivoituneempi tekemään sitä työtä, jos vain siitä tehottomasta pääsisi eroon.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sisällissota alkaa mikäli nuo menee läpi. Olen odottanutkin että pääsee porvareille opettamaan käytöstapoja!
Mitään sisällissota ei tule eikä tukiluusereiden fantasiat vaikuta mihinkään.,korkeintaan nauretaan niille.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä nyt kannustetaan menemään töihin ja opiskelemaan ammatti eikä elämään tukien varassa. Suomessa on työntekijäpula, mutta iso osa jengistä ei töistä kiinnostu, ei kai ole tarpeeksi hienoja duuneja tarjolla tai on jo nuoresta opittu elämään muiden siivellä. Perse penkistä ja tekemään hommia.
Jos ei mene palkattomaan työkokeiluun niin tulee karenssi.
Työkokeilu
https://toimistot.te-palvelut.fi/tyokokeilun-kaytannot-ja-saannokset&nb…;
Hyvä kun lakkoilevat. Nyt tajuatte kuinka tärkeää työtä päiväkodit tekee ja palkka on vielä surkea.
Kohta saa irtisanoa vakituisia helposti ja laittaa palkattomaan työkokeiluun.
Poliittista lakkoa EI saa kieltää tai rajoittaa koska se voi olla ainut keino estää valtion luisuminen kohti diktatuuria ja kansalaisten perusoikeuksien polkemista.
Millä ajattelit sen estää jos kansa ei saa olla poliittisessa lakossa mikäli hallitus (mikä tahansa, nykyinen tai tuleva) toteaa tekevänsä Suomesta diktatuurin?
Ja taas pieleen. Klassinen diktaattorikortti. On toki selvää, että Suomen perustuslaki ja sen tulkintaelin on länsimaisittain kevyehkö, mutta se sisältää kuitenkin ne elementit, joilla on estetty diktatuuri.
Jos eduskunta haluaa asian muuttaa, se toki vaatisi, että esitys menee perustuslakivaliokunnasta läpi, joka ei lain mukaan ole käytännössä mahdollista. Jos eduskunta tästä huolimatta päättäisi perustaa diktatuurin, silloin se tekee näin väkivalloin ja lainvastaisesti, riippumatta siitä onko sinulla lakko-oikeutta. Muistuttaisin, että nyt hallitus ei eduskunnan tuella ole tekemässä mitään lainvastaista, vaan se tekee työtään kansan mandaatilla, eli kunnioittaa demokratiaa ja perustuslakia.
Missä kerhossa te näitä argumenttejanne oikein mietitte, kun ne ovat tätä tasoa?
Sanoisin, että jos joku on tässä lähempänä diktatuuria, niin se on autoritäärinen vasemmisto ja Ay-liike, jotka toimillaan osoittavat, että heidän oppikirjansa on ilmeisesti lähempänä Al Caponen muistelmia tai Kummisetää, kuin Suomen tasavallan perustuslakia.
Lakoilla ei ole mitään vaikutusta. Muutakuin hankaloittaa ihmisten elämää ja kasata entistä pahempaa velkapaakkua meille kaikille. Sitten maksetaan lisää veroja ja tehdään kaverinkin työt jos nyt vaan lakkoillaan!
Nim. Ex -pamilainen tämän sekoilun jälkeen!
Punakaarti lakkoilee ja vähäälyiset AY liikkeen jäsenet maksavat lakkokenraali Riku Aallon 280 000€ vuosipalkkaa jäsenmaksuillaan.
Tekeekö kukaan niin arvokasta työtä että on tuon rahamäärän arvoinen?
Pääministeri tienasi samassa ajassa 170 000€ ja pääministerin pesti on pikkuisen vaativampi mitä lakkokenraalin työ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään sisällissota ei tule eikä tukiluusereiden fantasiat vaikuta mihinkään.,korkeintaan nauretaan niille.
Niin. Sotiminen vaatii viitseliäisyyttä ja sitä ei näillä sotajermuilla ole kuin fantasioissaan. Vai antaako liitot lahjakortteja jos lähtevät liikkeelle. Ja miten varmistaa ettei vain haeta lahjakorttia ja painuta takaisin sohvan pohjalle?
Liitto määräsi, että 5 työntekijästäni on aina yhden oltava lakkovahtina jottei rikkurit eksy työpaikalle. Pari saattaisi tulla töihin, mutta muut ovat niin kiihkoa jotta. Mitenkähän sitten kiihkoillaan jos teen konkurssin ja työpaikat menee alta? Ei auta lahjonta, ei hyvä työilmapiiri. Itsekin olen työntekijänä ollut, oli pakko joustaa, mutta nyt liitot on niin vahvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otetaan sitten lisää valtionvelkaa kun vasemmisto ja ay-liike ei osallistu Suomen taloudellisen tilan nostamiseen. Sittenhän kaikki on hyvin? Suomi RIP.
Oikeisto ottaa nyt enemmän velkaa kuin edellinen hallitus otti kun oli koronaa ym. kriisiä.
Ja suuria rakennusfirmoja menee nurin viikko toisensa jälkeen, ja hallitus vielä päätti lopettaa ara-tuotannon, joka lienee osasyy alan ahdingolle, kun se haittaa toisten herrojen pisneksiä.
On se kumma kun rakennusfirmat on heti nurin. Mihin ne KAIKKI rahat asunnoista oikein menee?? Tampereellakin sikakalliita 39 neliön *kaksioita* joissa joku kevyt välisenä erottaa makuusopen. Eikä saunoja enää ollenkaan. Eikö firmoilla ole yhtään puskuria?
Hallituksen otettava velkaa kun Marinin hallitus törsäsi minkä ehti, eikä kyllä törsännyt köyhiin, ei vanhuksiin vaan maailman tuuliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset hyvät; äänestys on se tapa millä vaikutetaan asioihin. Näillä lakoilla ei toivottua tulosta tule.
Saa toki tulla kertomaan kaikista huimista parannuksista, mitä esim. hoitoalalle tuli. Jään seuraamaan.
Ei tässä nyt mitään tiettyjä alakohtaisia parannuksia haeta, vaan halutaan saada hallitus luopumaan kaavailemistaan kaikkia palkansaajia koskevista heikennyksistä työehtoihin ja tiettyihin tukiin! Miten ihmiset voi olla niin pimennossa ettei edes tiedetä miksi lakkoillaan? Ja kyllämuuten tasan varmasti saavutetaan haluttuja tuloksia jos lakkoillaan riittävän pitkään ja riittävän laajasti! Nyt vaan kaikki lakkoon, ja lakkoavustukset niin pieniksi, että liitoilla riittää rahaa riittävän pitkään lakkoon! Sillä tavalla hommat hoituu!
Hallitus ei anna periksi vaikka kuinka huudatte.Itselle vaan aiheutatte hankaluuksia.
Noin pienessä yrityksessä en ymmärrä miksi porukka lakkoilee, jos työpaikalla on kaikki ok. Tuossahan muodostuu väkisin tiivis porukka. Ehkä lahjoisin, jos olisivat tosissaan jäämässä lakkoon. Tule töihin, saa ekstra vapaa. Lyhyempi työpäivä, sama palkka.
Lisäksi kannattaisi keskustella onko työntekijät varmasti tyytyväisiä vai ehkä jotain vailla. Suurin osa työntekijöistä ymmärtää työnantajaa ja työnantajan pitää ymmärtää myös työntekijää. Varsinkin pienessä firmassa.