Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt loppui ymmärrys AY-liikkeen poliittisille lakoille. Päiväkodit TAAS kiinni kaksi päivää.

Vierailija
08.02.2024 |

Ihan sama mitä kiristyksiä hallitus haluaa, minä kannatan niitä kaikkia.

Kommentit (437)

Vierailija
421/437 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijöiden olisi syytä muistaa, että oikeudet voi menettää vain kerran. 

Vierailija
422/437 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka näitä hallituspuolueita kävi äänestämässä?! Niinpä. Siksi tilanne on mikä on.

Merkittävä osa suomalaisista, enemmän kuin Suomesta löytyy liittojen jäseniä. 

Hallitus ei aio antaa periksi, vaan runttaa nuo uudistukset läpi. Kylmää kyytiä, itselle tosin nuo hallituksen uudistukset eivät juurikaan vaikuta, vaikka keskiluokkaa olen ja kunnallisella töissä. Ja jos vaikuttavat, osaan kiristää vyötä. Itse asiassa otan popparit esiin ja seuraan, miten hirttävät kannatuksensa, ei varmaan neljän vuoden jälkeen ole keskiluokan, saati pienituloisia äänestäjiä kokoomuksella tai persuilla. Saa se minimaalinen, veroistaan itkevä yläluokka sitten äänestää heitä.

Höpsis, jokainen tuottav

Höpsis itsellesi suojatyöpaikkav-jakki. Kun se isukin firma meneekin nurin, niin kyllä Siperia opettaa vielä sinuakin ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/437 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AY-liikkeet pitäisi velvoittaa korvaamaan menetykset lakon ulkopuolisten alojen työntekijöille. Kaikki yllättävät erikoisjärjestelyt vie aikaa ja rahaa.  Jos hallitus pitää vaihtaa se on tehtävä muilla keinoin. 

Vierailija
424/437 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän päiväkoteja tarvita mihinkään, naiset hoitakoot kakaransa kotona.

Eli sairaalat kiinni ja naiset pois vientialoilta?

Vierailija
425/437 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kauheeta kun joutuu omista lapsistaan pitää huolta kokonaista 2 päivää. Kannattiko porsia?

Minä oikein mielelläni olen lasteni kanssa kotona. Mutta nyt joudun olemaan palkattomana kotona vastoin omaa tahtoani. En kuulu lakkoaloille, joten mitään korvausta en tietenkään saa tästä. Lomapäiviä en tähän käytä, muuten olen kesällä kusessa kun päivähoito kiinni.

Työtäni ei voi tehdä etänä. Ärsyttää myös työnantajan puolesta, joutuu etsimään sijaisia vaikka mistä kiven silmästä.

Vierailija
426/437 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakaopet ei lakkoile. Onko muka KAIKKI päiväkodit kiinni?

Vierailija
427/437 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap muistaa ettei ota vastaan palkankorotuksia tai muita etuuksia, jotka ay-liike neuvottelee tulevaisuudessa. Ai niin, jyvät voi poimia akanoista. Antaa muiden lakkoilla kaikkien puolesta.

Onko näissä lakoissa nyt kysymys palkoista? Meillähän on voimassa oleva työsopimus. 

Vierailija
428/437 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap muistaa ettei ota vastaan palkankorotuksia tai muita etuuksia, jotka ay-liike neuvottelee tulevaisuudessa. Ai niin, jyvät voi poimia akanoista. Antaa muiden lakkoilla kaikkien puolesta.

Onko näissä lakoissa nyt kysymys palkoista? Meillähän on voimassa oleva työsopimus. 

Näähän pitäisi olla niiden mielenosoituksia joilta leikataan, ei liittojen jäsenien joilla on tessit voimassa. Kummallista. Taitaa olla enemmän demarien hanke ajaa kokpersuhallitus kuseen.

Vierailija
429/437 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan ole kyse palkoista! Perehtykää nyt ensin asiaan. Työntekijöiden oikeuksia ollaan polkemassa oikein huolella. 

Vierailija
430/437 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan loppuu ymmärrys, jos ei ymmärrä edes mistä on kyse. 

Vierailija
431/437 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakaopet ei lakkoile. Onko muka KAIKKI päiväkodit kiinni?

Niinpä. Milloin Suomen KAIKKI päiväkodit ovat olleet kiinni? Ei milloinkaan.

Vierailija
432/437 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa on iltalehdelle klikkiotsikko: perheenäiti "joutuu jäämään kotiin" lakkopäivinä, mutta juttu onkin tehty kirjastossa. Miten tämä lakkouhri pääsi kuitenkin kotoa pois? Onko koti niin paha paikka kahden päivän ajan, ettei siellä voi olla??

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/aafc8079-815d-4e51-adc5-0372e36571ed

Vierailija
433/437 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kauheeta kun joutuu omista lapsistaan pitää huolta kokonaista 2 päivää. Kannattiko porsia?

Minä oikein mielelläni olen lasteni kanssa kotona. Mutta nyt joudun olemaan palkattomana kotona vastoin omaa tahtoani. En kuulu lakkoaloille, joten mitään korvausta en tietenkään saa tästä. Lomapäiviä en tähän käytä, muuten olen kesällä kusessa kun päivähoito kiinni.

Työtäni ei voi tehdä etänä. Ärsyttää myös työnantajan puolesta, joutuu etsimään sijaisia vaikka mistä kiven silmästä.

Mikset mennyt aamulla jonottamaan hoitopaikkaa sen päiväkodin ovelle, joka on auki.

Vierailija
434/437 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla kiellettyä linkata tänne kansalaisaloite poliittisten lakkojen kieltämiseksi?

Vierailija
435/437 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliittiset lakot on lailla kielletty monissa EU-maissa. Mutta meillä on kaiketi niin paljon rahaa ja vaurautta, että ei sillä ole niin väliä.

Vierailija
436/437 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turpaan noita tarhatätejä pitäisi vetää.

Vierailija
437/437 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisi olla kiellettyä linkata tänne kansalaisaloite poliittisten lakkojen kieltämiseksi?

Käyn allekirjoittamassa nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan