On aivan naurettavaa että mikään määrä koulutuksia ja tutkintoja ei riitä
Minulla on 4 ammattitutkintoa, 2 perustutkintoa, alempi ja ylempi korkeakoulututukinto ja kasa lyhytkoulutuksia (n.50). Töitä ei vaan irtoa.
Kommentit (33)
Stubbillakin on tohtorin tutkinto, mutta jotkut haluaisivat valita työhön mieluummin ylioppilaan. Ne suhteet, ne suhteet.
Minulla on vielä enemmän tutkintoja ja töitä ei tosiaankaan saa. Syynä uskoisin olevan sen että työpaikkoja on niin vähän ja hakijoita niihin todella paljon. Usein palkataan tuttu joko samasta talosta tai omasta perhe-tuttavapiiristä. Jos vielä ikää on kertynyt ja on lähellä eläkepäiviä, töiden saanti on sula mahdottomuus.
Nykyään etupäässä lähihoitajan tutkinto on sellainen minkä avulla voi työllistyä kaikissa tilanteissa. Muut tutkinnot edellyttävät yleensä työllistymisen osalta sitä, että on sopivat verkostot ja sopiva työkokemus taustalla.
Minulla on yksi ainoa tutkinto ja töitä on riittänyt. Työpaikkaan vaihtaessa on puhuttu osaamisesta ja kokemuksesta, ei tutkinnosta. Lisäopintoja on toki, mutta ne eivät ole varsinaisia tutkintoja.
Ehkä vika onkin siinä, mitä et tutkintoja suorittaessasi hoksannut eli oppimisesta ja sen kautta osaamisesta.
Päiväkodeissa on huutava pula sijaisista. Sinne työllistyy helposti vaikka ei olisi muuta kuin peruskoulu käytynä.
Miksi kukaan palkkaisi henkilöä, joka ei tiedä mitä haluaa? Kohta on kumminkin lähdössä muihin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan palkkaisi henkilöä, joka ei tiedä mitä haluaa? Kohta on kumminkin lähdössä muihin töihin.
Aika outoa ajattelua. Kai sitä voi opiskella sillä välin kun etsii töitä. Siinähän sitä kertyy monenmoista opintoa jos töitä ei löydy. Monen asian oppimisesta ja ymmärtämisestä on eri aloilla hyötyä.
Onpas siinä. Kiinnostaisi kyllä kuulla mitä nämä tutkinnot ovat? Oletko tehnyt töitä ollenkaan vai vaan opiskellut? Onhan noihin mennyt paljon aikaakin.
minulla 3 ammattia mutta töitä ei saa. En jaksa enää etsiä joten pitäkää työnne. Nostan kela tukia seuraavat 10 vuotta enkä yritä edes saada töitä.
Vierailija kirjoitti:
Ethän sä vaan valita kun työttömät ei mee töihin? Ethän vaan???
Liian monet tutkinnot voi näyttäytyä siltä ettei työnteko kiinnosta vaan opiskelu.
Vierailija kirjoitti:
Stubbillakin on tohtorin tutkinto, mutta jotkut haluaisivat valita työhön mieluummin ylioppilaan. Ne suhteet, ne suhteet.
Tohtorintutkintoko se on tae että on hyvä presidentti?
Vierailija kirjoitti:
Jotkut pomot pelkäävät palkata henkilöä, joka olisi paremmin koulutettu kuin he itse. Toisaalta Suomeen on ilmeisesti tulossa henkilöitä, jotka kuvittelevat työlistyvänsä epämääräisellä koulutuksella ja usein heikolla kielitaidolla.
Mitä? Mulla on kaksi tutkintoa, ylioppilastutkinto ja maisterin tutkinto, ja töitä on niin paljon että saa valita paikkansa. Riippuu tosin siitä, minkä alan on itselleen valinnut. Jos haluu varman työpaikan niin pitää tehdä uravalinnat sen mukaisesti. Itse olen tehnyt suuria ponnistuksia ollakseni siinä pisteessä, missä olen nyt.
Vierailija kirjoitti:
Liian monet tutkinnot voi näyttäytyä siltä ettei työnteko kiinnosta vaan opiskelu.
No jos vaihtoehtona on pitkäaikaistyöttömyys kun kukaan ei palkkaa? Kumman palkkaisit?
Vierailija kirjoitti:
Ja siellä kanssa, turha huudella työttömiä töihin! :D
Ammatinvalintakysymys! Turha valittaa!
Vierailija kirjoitti:
minulla 3 ammattia mutta töitä ei saa. En jaksa enää etsiä joten pitäkää työnne. Nostan kela tukia seuraavat 10 vuotta enkä yritä edes saada töitä.
Ja ne ammatit on varmaan puutarhuri, datanomi ja eläintenhoitaja? Eli ihan turhia ammatteja mistä kukaan ei työllisty.
Sulla on vääriä tutkintoja. Opiskele ensi kerralla hoitajaksi, lääkäriksi, puheterapeutiksi, toimintaterapeutiksi, psykologiksi tms niin töitä riittää enemmän kuin ehdit tekemään. Mutta jos on joku etnomusikologi tai muinaistakoja, niin eihän sellaisia kukaan palkkaa.
Mitä nämä tutkinnot ovat?