Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On aivan naurettavaa että mikään määrä koulutuksia ja tutkintoja ei riitä

Vierailija
08.02.2024 |

Minulla on 4 ammattitutkintoa, 2 perustutkintoa, alempi ja ylempi korkeakoulututukinto ja kasa lyhytkoulutuksia (n.50). Töitä ei vaan irtoa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Kannattaa itse määritellä montako, paitsi jos ala vaatii töissä ollessa täydennyksiä. Ja sitten opiskelee jotain omia juttuja muualla vaikka kotona, jos ei enää jaksa virallista huuhaata. Joskus harrastuksesta voi tulla työ. Ja sitten on into oppia.

Vierailija
22/33 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stubbillakin on tohtorin tutkinto, mutta jotkut haluaisivat valita työhön mieluummin ylioppilaan. Ne suhteet, ne suhteet.

Tohtorintutkintoko se on tae että on hyvä presidentti? 

Kaupunginjohtajankin kelpoisuusehtoihin kuuluu ylempi korkeakoulututkínto eikä niihin hommiin valita opintojaan keskeyttänyttä ylioppilasta. Esimerkiksi Helsingin nykyinen pormestari kirjoitti ylioppilaaksi vuonna 1976 ja väitteli tohtoriksi vuonna 1992. Haavisto kirjoitti samana vuonna 1976 ylioppilaaksi eikä ole vielä suorittanut edes alempaa korkeakoulututkintoa maisterin papereista puhumattakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkinnot ja paperit, ei niitä tarvita. Vain sillä kenet tunnet on väliä. Työpaikat menevät sisäpiirin kautta. Olen hakenut paikkoja ja sähköpostiin aina ilmoitetaan kuka valittiin. On sääntö kuin poikkeus se, että valittu jollain tavalla on entuudestaan tuttu työntekijöille (esim. työntekijän oma lapsi tai kummilapsi ilman koulutusta tai koulutuksen kanssa) tai suoraan johdon sisäpiiriläinen millä tavalla tahansa. Sinulla voi olla vaikka kuinka paljon työkokemusta tai tutkintoja takataskussa, mutta ei niitä vain tarvita. 

Vierailija
24/33 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkinnot ja paperit, ei niitä tarvita. Vain sillä kenet tunnet on väliä. Työpaikat menevät sisäpiirin kautta. Olen hakenut paikkoja ja sähköpostiin aina ilmoitetaan kuka valittiin. On sääntö kuin poikkeus se, että valittu jollain tavalla on entuudestaan tuttu työntekijöille (esim. työntekijän oma lapsi tai kummilapsi ilman koulutusta tai koulutuksen kanssa) tai suoraan johdon sisäpiiriläinen millä tavalla tahansa. Sinulla voi olla vaikka kuinka paljon työkokemusta tai tutkintoja takataskussa, mutta ei niitä vain tarvita. 

Valtion ja kunnan viroissa edellytetään tiettyä virallista suoritettua tutkintoa eikä kuka tahansa voi ruveta esimerkiksi peruskoulun tai lukion opettajaksi pelkästään väittämällä osaavansa tehdä opettajan hommia.

Vierailija
25/33 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni on hitsaaja - metsuri - hoitaja - kuljettaja - mekaanikko. Ei ole kuule työttömänä ollut päivääkään, vaikka työpaikkoja on mennyt alta, kun firmoja on mennyt nurin. Itselläni on yksi korkeakoulututkinto, jolla olen saanut viran suoraan valmistuttuani, enkä ole minäkään työttömänä ollut, vaikka olenkin kunnan sisällä vaihdellut toimipaikkaa ihan huvikseni. Kannattaa katsoa tarkasti, millaisia ammatteja hankkii.

Vierailija
26/33 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on vääriä tutkintoja. Opiskele ensi kerralla hoitajaksi, lääkäriksi, puheterapeutiksi, toimintaterapeutiksi, psykologiksi tms niin töitä riittää enemmän kuin ehdit tekemään. Mutta jos on joku etnomusikologi tai muinaistakoja, niin eihän sellaisia kukaan palkkaa.

Heiiiii! Töitähön on IHAN KAIKILLE KUNHAN MENEE VAAN mitä sä meinaat??? Et kai sä nyt vaan sano että... Omg... Kaikki ei pääsekään töihin vaikka kuinka yrittää? Että työttömyydelleen ei voi mitään?? 

Vierailija
27/33 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on vääriä tutkintoja. Opiskele ensi kerralla hoitajaksi, lääkäriksi, puheterapeutiksi, toimintaterapeutiksi, psykologiksi tms niin töitä riittää enemmän kuin ehdit tekemään. Mutta jos on joku etnomusikologi tai muinaistakoja, niin eihän sellaisia kukaan palkkaa.

Kertoisitko nyt vielä rautalangasta vääntäen että miten tämä henkilö josta sanot ettei sitä kukaan palkkaa, miten se saa töitä sillä että tukia leikataan??? 

Vierailija
28/33 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla vähän vanhempi ihminen? Jos olet ennättänyt saamaan yhteensä kahdeksan tutkintoa ja noin 50 koulutusta? Sulla taitaa olla työuraa takana noin neljäkymmentä vuotta? Valitettavasti aika tabu aihe, mutta Suomen työmarkkinoilla on ihmeellinen syrjintä. En ole missään muualla nähnyt, että työntekijän ikä vaikuttaa niin paljon työhön pääsemiseen kuin Suomessa. Enkä ole missään muualla nähnyt, että koulutustausta vaikuttaa niin paljon työntekijän valintaan.

Olen itse valmistunut suomalaisia tekniikan yliopistoja paremmasta yliopistosta maisteriksi. Suomessa minua ei oteta edes haastatteluun, eivätkä rekrytoijat vastaa sähköpostiviesteihini. Kirjoitan hakemuskirjeeseen, että olen valmis muuttamaan takaisin Suomeen ja tekemään nykyisen tasoista työtä, josta minulla on jo yli viiden vuoden kokemus ja hyvä portfolio. En siis vaadi liikoja edes palkkauksen suhteen. Silti on varaa näköjään jättää huomioimatta ja on varaa olla vastaamatta sähköposteihin. Valitettavasti nämä HR-puolen edustajat eivät ymmärrä sitä, että tämä ei anna heidän firmastaan kovin hyvää ja edustavaa kuvaa. Tosin jos kilpailu siellä on niin valtava, että ei tarvitse edes miettiä yrityksen mainehaittaa ulkomaisten työntekijöiden tai toimittajien piirissä niin olen vain onnellinen teidän suomalaisten työvoiman ja markkinoiden puolesta. Valitettavasti täällä mystisellä ulkomailla esimerkiksi minä voin tehdä päätöksen siitä, että miltä laitetoimittajalta ostetaan laitteet ja palvelut. Nyt olen lähinnä torpannut täysin suomalaiset toimittajat, koska heillä organisaatioissa ei vaivauduta vastaamaan eri toimijoille eri tilanteissa.

Vierailija
29/33 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stubbillakin on tohtorin tutkinto, mutta jotkut haluaisivat valita työhön mieluummin ylioppilaan. Ne suhteet, ne suhteet.

Kaupunginjohtajankin kelpoisuusehtoihin kuuluu ylempi korkeakoulututkínto eikä niihin hommiin valita opintojaan keskeyttänyttä ylioppilasta. Esimerkiksi Helsingin nykyinen pormestari kirjoitti ylioppilaaksi vuonna 1976 ja väitteli tohtoriksi vuonna 1992. Haavisto kirjoitti samana vuonna 1976 ylioppilaaksi eikä ole vielä suorittanut edes alempaa korkeakoulututkintoa maisterin papereista puhumattakaan.

Kaupunginjohtajan toimenkuva on himppasen erilainen kuin presidentin. 

Vierailija
30/33 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki vielä siivoojan tutkinto, ei varmasti sen jälkeen työttömyys vaivaa 

Vierailija
31/33 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian monet tutkinnot voi näyttäytyä siltä ettei työnteko kiinnosta vaan opiskelu.

Ihan tosiaanko työnantajat arvostavat 5 vuoden lojumista työttömänä enemmän kuin useamman tutkinnon suorittamista?

Vierailija
32/33 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkinnot ja paperit, ei niitä tarvita. Vain sillä kenet tunnet on väliä. Työpaikat menevät sisäpiirin kautta. Olen hakenut paikkoja ja sähköpostiin aina ilmoitetaan kuka valittiin.

Minulle ei ole koskaan ilmoitettu, kuka valittiin. Tosin eivätpä edes vastaa, ettei minua valittu, vaan pelkkää hiljaisuutta saa vastaukseksi hakemuksiin. 

Vierailija
33/33 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti hän on ollut koko ajan töissä. Sekös sinua harmittaa, kun et voi väittää, että Haavisto olisi vain pelannut tietokonepelejä lapsuudenkotinsa kellarissa kuten sinä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän