Mikä näistä paras paikka talvilomaan: Italia, Espanja vai Ranska?
Kommentit (114)
Ihmetyttää, että ylipäätään missään EU-maassa asunnonvaltaus on mahdollista. Sitä kyllä tapahtuu myös Ranskassa ja Portugalissa, Italiasta ja Kreikasta en tiedä.
Luulisi, että juuri tuollaisissa asioissa EU pyrkisi yhtenäistämään lainsäädäntöä.
Mutta kun ne kurkut ja pullopantit...
Espanja, koska Kanariansaaret ovat ainoa paikka, jossa on tarpeeksi lämmintä.
Vierailija kirjoitti:
Eteläisin Espanja on miellyttävä marraskuuhun asti, sitten sielläkin alkaa epävakaat säät.
Siksi aikaa tulisin Suomeen. Täällä on sentään kivat talvisäät ja joulu.
Maaliskuussa siellä lämpenee taas, ensin aurinkorantsulla. Huhtikuussta eteenpäin tarkenee jo Ranskassa ja pohjois- Italiassa sekä koko Espanjassa.
Kesäkuussa alkaa Espanjassa olemaan kuuma ja loppukesästä tulee turistiryntäys ja hirmuhelteet. Tuliksin siksikin aikaa Suomeen. Täällä on hienoa kesällä. Euroopan turistisesonki lopuu kun tullaan syyskuuhun. Ilman on miellyttävää kaikissa Euroopan maissa vielä syyskuussa.
Jos Pohjois-Italiassa tarkenee, niin silloin tarkenee kyllä koko Italiassa.
?
Vierailija kirjoitti:
Noista vaihtoehdoista itse ottaisin Italian. Toki en ehkä ensi vuonna valitsisi Italiaa, ainakaan Roomaa tai muita isoja kaupunkeja siellä.
Miksi ei ensi vuonna isoja kaupunkeja Italiasta? Tapahtuuko siellä silloin jotain...?
Vierailija kirjoitti:
Minä valitsisin Portugalin. Sitten voisi käydä myös Madeiralla.
Onkohan Manner-Portugalista laivoja Madeiralle (ja Azoreille)?
Tähän aikaan vuodesta sää on epävakaa kaikkialla Euroopassa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä saat majoituksen edullisimmin. Kalliita paikkojahan noi kaikki on suomalaisille.
Kysymys ei ollut halvimmasta kohteesta... useimmat kai maksaa mielellään vähän enemmän mukavasta lomapaikasta kuin vähemmän jostain kälysestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän Kanarian hallinto ja monet yrittäjät kuitenkin toivo sinne turisteja.
Eri asia sitten, voiko viihtyä paikassa, jossa paikalliset ovat vihamielisiä.
Kun elää median ja klikkiuutisvirran varassa, niin voi syntyä mielikuva että muutamat äänekkäät aktivistit = paikalliset. Eiköhän enemmistö ymmärrä turistikohteissa kuka heidät elättää. Kova oli parku korona-aikaan.
Nooh, ei sitä niiden varassa elä, mutta riittää epämiellyttävä tunne, joka jää, kun joku uutinen kertoo turismin vastaisista mellakoista. Lomakohde valitaan usein subjektiivisen fiiliksen mukaan, joka perustuu monenlaisiin henk.koht. asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Itse hommasin ns "kakkoskodin" Kreikasta Zakynthosin saarelta ja olen todella tyytyvainen jossa vietan paaosan Suomen talviajasta. Kokeile sinakin Kreikan pienia saaria mutta jata pois kuvioista Rhodokset, Santorinit ja Kreetat jotka ovat massaturistilla pilatut.
Tota... eiköhän vaikkapa Laganas ole aikalailla turismilla pilattu? Ainakin mitä oon lukenut. Zakynthoksella, ja ihan jokaisella Kreikan saarella ja paikkakunnalla on niitä kivoja ja rauhallisia alueita. Santorinillakin 95% saaresta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastenmielisiä maita kaikki. Madeiran saari on hyvä.
Tuulinen, huonot rannat, vaarallinen lentokenttä. Ei maayhteyksiä naapurimahin. Nuo on mulle no-no.
Siksi Italia, omasta kodista autolla reilu tunti niin rannalle kuin laskettelemaankin, 1,5-4h ja vaihdan maata 4-5
Juu, kyllähän saaret karsiutuvat pois, jos tarvitsee maa-yhteyden naapurimaihin. Kanaria, Baleaarit, Madeira, Azorit, Sisilia, Sardinia, Korsika, koko Kreikan saaristo jne. jne.
;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista vaihtoehdoista itse ottaisin Italian. Toki en ehkä ensi vuonna valitsisi Italiaa, ainakaan Roomaa tai muita isoja kaupunkeja siellä.
Miksi ei ensi vuonna isoja kaupunkeja Italiasta? Tapahtuuko siellä silloin jotain...?
Joo, joku juhlavuosi. Törmännyt somessa siihen. Siksihän ne on pusanneet siellä Roomassakin vaikka mitä. Lennot kalliita, majoitus kallista jne.
mulla on lennot kyllä jo huhtikuuksi, mutta mun italialainen frendi majoittaa mut ja kuskaa mua, joten en pelännyt ostaa lentoja
Ranskan islamistiseen valtioon ainakaan kannata matkustaa. Aivan hullua porukkaa täynnä, jos vihjaisetkin allahin suuntaan, se on menoa. 😟
Jos itse pitäisi noista valita niin Italiaan, johonkin aika pohjoiseen. Ruokakulttuuri yks iso syy.
Vierailija kirjoitti:
Espanja, koska Kanariansaaret ovat ainoa paikka, jossa on tarpeeksi lämmintä.
Kuten juuri nyt Tenerifffalla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuulinen, huonot rannat, vaarallinen lentokenttä. Ei maayhteyksiä naapurimahin. Nuo on mulle no-no.
Siksi Italia, omasta kodista autolla reilu tunti niin rannalle kuin laskettelemaankin, 1,5-4h ja vaihdan maata 4-5
Juu, kyllähän saaret karsiutuvat pois, jos tarvitsee maa-yhteyden naapurimaihin. Kanaria, Baleaarit, Madeira, Azorit, Sisilia, Sardinia, Korsika, koko Kreikan saaristo jne. jne.
;)
Kyllä. Kiertelemme paljon ympäri Eurooppaa lomilla joten mantereella se on helpompaa. Saarille sitten viikonlopuksi tai viikoksi. Niitä on kierretty jo 40 vuotta muutenkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
;)
Kyllä. Kiertelemme paljon ympäri Eurooppaa lomilla joten mantereella se on helpompaa. Saarille sitten viikonlopuksi tai viikoksi. Niitä on kierretty jo 40 vuotta muutenkin
Höpölöpö.
Vierailija kirjoitti:
Ranskan islamistiseen valtioon ainakaan kannata matkustaa. Aivan hullua porukkaa täynnä, jos vihjaisetkin allahin suuntaan, se on menoa. 😟
😞
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
;)
Saarille viikoksi? Siitähän tässä ketjussa onkin kyse eli lomamatkasta talvella eikä asumisesta.
Höpölöpö.
No yli 100 matkalla on ehtinyt aika moneen paikkaan:)
Oletteko siellä vain lomilla? Onko helppo järjestää talovahti poissaollessa?
Onko Italiassa sama kuin Espanjassa, että talon voi vallata ilman välittömiä seurauksia?
Tällähetkellä lähes puolet vuodesta, pian kokonaan.
Naapuri pitää silmällä (Italian tehokkain menetelmä!), valvontakamerat on eikä Italiassa ole tapana vallata taloja.