Mikä näistä paras paikka talvilomaan: Italia, Espanja vai Ranska?
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään tarjotuista. Talvea pakoon tropiikkiin tai eteläiselle pallonpuoliskolle.
Me lomailimme vuosia Karibialla ja Aasiassa mutta kun 2. kodin hankinta tuli ajankohtaiseksi päädyimne etelä-Eurooppaan. Vanhat lonkat ja polvet ei kestä pitkää paikallaoloa joten 3h lento on plussaa, tarvittaessa voi piipahtaa Suomeen hoitamaan työ- tai perheasioita. Dementoituneen anopin kanssa kun tilanteet voi eskaloitua nopeastikin ja lastenlapsiakin on kiva tavata jommassakummassa maassa.
Vierailija kirjoitti:
Itse hommasin ns "kakkoskodin" Kreikasta Zakynthosin saarelta ja olen todella tyytyvainen jossa vietan paaosan Suomen talviajasta. Kokeile sinakin Kreikan pienia saaria mutta jata pois kuvioista Rhodokset, Santorinit ja Kreetat jotka ovat massaturistilla pilatut.
Kuulostaa idylliseltä.
Kreetaa en kyllä vertaisi pikkusaariin, se on niin iso, että vaikuttaa enemmänkin maalta kuin saarelta.
Itse ostaisin myös jostain päin Joonianmerta 💙
Joo kuulostaa varmaan idylliseltä mutta todellisuus voi olla toisenlainen, eikö juuri Kreikassa ole paljon näitä elintasopakolaisiaihan ongelmaksi asti.
Oma koti. Kaikki mukavuudet, ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Joo kuulostaa varmaan idylliseltä mutta todellisuus voi olla toisenlainen, eikö juuri Kreikassa ole paljon näitä elintasopakolaisiaihan ongelmaksi asti.
Itäisillä saarilla.
Eteläisin Espanja on miellyttävä marraskuuhun asti, sitten sielläkin alkaa epävakaat säät.
Siksi aikaa tulisin Suomeen. Täällä on sentään kivat talvisäät ja joulu.
Maaliskuussa siellä lämpenee taas, ensin aurinkorantsulla. Huhtikuussta eteenpäin tarkenee jo Ranskassa ja pohjois- Italiassa sekä koko Espanjassa.
Kesäkuussa alkaa Espanjassa olemaan kuuma ja loppukesästä tulee turistiryntäys ja hirmuhelteet. Tuliksin siksikin aikaa Suomeen. Täällä on hienoa kesällä. Euroopan turistisesonki lopuu kun tullaan syyskuuhun. Ilman on miellyttävää kaikissa Euroopan maissa vielä syyskuussa.
Hiihtokohteena Ranska ja Italia ehdottomasti! Valinnanvaraa on paljon. Hintataso on Italiassa ehkä hiukan edullisempi. Espanjassa toki pääsee hiihtämään, mutta kohdevalikoima on suppea.
Vierailija kirjoitti:
Oma koti. Kaikki mukavuudet, ilmaiseksi.
Useimmat meistä ei Suomessakan asu ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä talvilomalla haet. Jos halut hiihtämään niin Italia Alpit ehdottomasti, ruokakin on siellä hyvää.
Ranskan Alpit myös.
Kai ymmärrät että kaikissa noissa on talvella kylmä.
Itse menisin Dubaihin, sama lentoaikakin kuin Kanarialle. Kanariahan ei halua enää turisteja.
Noista vaihtoehdoista itse ottaisin Italian. Toki en ehkä ensi vuonna valitsisi Italiaa, ainakaan Roomaa tai muita isoja kaupunkeja siellä.
Vierailija kirjoitti:
Noista vaihtoehdoista itse ottaisin Italian. Toki en ehkä ensi vuonna valitsisi Italiaa, ainakaan Roomaa tai muita isoja kaupunkeja siellä.
Onneksi Italiassa on lääniä lomailla kaupunkien ulkopuolellakin
Jos kulttuuriloma viehättää, niin Ranska, Italia tai Itävalta ovat ok. Lämpöä etsiville suosittelen karibiaa. Dominikaaninen tasavalta on huippupaikka, Meksikokin siedettävä, jos pysyy hotellialueella. Aasia on itselleni ollut pettymys. Thaimaa on kammottava ja Malesia saastainen.
Tottakai Italiassa on lääniä lomailla muuallakin kuin isoissa kaupungeissa. Sehän on ihan mistä itse tykkää. Itse pidän erityisesti Roomasta ja sinne moni muukin juuri lomallaan haluaa. Ensi vuosi huono ajankohta Roomalle, mutta kuten sanottua, varmasti esim maaseudulla eri asia, jos sellaisesta tykkää.
Minä valitsisin Portugalin. Sitten voisi käydä myös Madeiralla.
Eiköhän Kanarian hallinto ja monet yrittäjät kuitenkin toivo sinne turisteja.
Eri asia sitten, voiko viihtyä paikassa, jossa paikalliset ovat vihamielisiä.
Noista vaihtoehdoista hankala valita.
Kaikki ovat aika kylmiä talvella jos manner-euroopasta puhutaan. Kanarian saaret(espanjaa) ovat Afrikan rannikolla ja siellä on paremmat kelit.
Keskitalvella Aurinkorannikolla on +15-20 C päivisin. Jos aurinko paistaa, on lämmintä. Mutta voi olla myös +10 ja tosi kylmää tai +25 ja ihan rantakelit.