Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajattelitko alkaa laihduttamaan?

Vierailija
08.02.2024 |

Oletko valmis tekemään elämäntaparemontin? Kitukuurit ja pikadieetit ei toimi. Ainoa mikä toimii on elämäntapamuutos. Mä toimin näin:

Lopetin napostelut, syön 3 -4 krt päivässä pienempiä ruoka-annoksia, juon paljon vettä pitkin päivää, en syö iltaisin. Kahvia menee 2-4 kupillista päivässä.

En käytä valmisruokia enkä osta kotiin pullaa, keksejä, chipsejä, karkkia ym. Mitä ei kaapissa ole, sitä ei syö :)

Näin oon laihtunut kuin huomaamatta. Liikuntaa en pysty paljon harrastamaan sairauksieni takia, mutta kävelen n.30 min päivässä.

Laihduttaa ei tosiaan tarvi hampaat irvessä ja nälkää tuntien. Tsemppiä sulle, jos oot päättänyt päästä normaalipainoon!

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua laihtua. Ajattelin hakea lisää laskiaispullia.

En vaan osaa päättää otanko pullat suolakinuski- vai mantelimassatäytteellä.

Ota molemmat! Ja hillopulla myös!

Vierailija
42/56 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua laihtua. Ajattelin hakea lisää laskiaispullia.

En vaan osaa päättää otanko pullat suolakinuski- vai mantelimassatäytteellä.

Ota molemmat! Ja hillopulla myös!

Osta heti monta laatikollista, pidä kiloistasi huolta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Yritän lihottaa itseäni. Ei vaan onnistu.

171 ja 50-51 kg. Syöpähoitojen loppumisesta nyt 1,5 v. Ennen hoitoja painoin 57. Siitä olen iloinen, että enää ei paino ala nelosella. 

Lihotusvinkkejä kaipaan. Tosin mikään ei tunnu auttavan. Ei enää jaksa vetää sipsejä ja munkkejakaan kaksin käsin. Sitä tein vielä viime vuonna. 

Kaikilla meillä on ongelmamme. Toisilla vaan erilaiset.

Vierailija
44/56 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en.

Vierailija
45/56 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin  marraskuussa kevennetyn ruokailun (ei vaaleeta leipää, herkkuja, mehuja yms.) .

Liikun 3-5 krt viikossa, alkuun fysiojumpat nyt myös kuntosalia 2 krt viikossa. 

Painoa tippunut vajaa 6 kg, punnitsen joka aamu. Mitään takapakkia ei ole tullut, ruoka kaiken aikaa terveellisempää.  Painoa kertyi vuosien saatossa, joten uskoakseni myös tipuu hiljakseen. Tavoitteena kesäksi vielä samat 6 kg. Aikataulusta en ota painetta, koska syön kuitenkin hyvin.. 

Vierailija
46/56 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En erityisemmin.

5kg ajattelin pudottaa kesäksi, se riittää hyvin näin normaalipainon ylärajalla. Istuu sitten kesämekot paremmin 

2 kiloa lähtenyt jo nälkää näkemättä 

Vierailija
47/56 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

171 ja 50-51 kg. Syöpähoitojen loppumisesta nyt 1,5 v. Ennen hoitoja painoin 57. Siitä olen iloinen, että enää ei paino ala nelosella. 

Lihotusvinkkejä kaipaan. Tosin mikään ei tunnu auttavan. Ei enää jaksa vetää sipsejä ja munkkejakaan kaksin käsin. Sitä tein vielä viime vuonna. 

Tsemppiä sulle <3 Ootko koittanut lisätä hyvälaatuisia öljyjä sun ruokavalioon? Niissä on rutkasti kaloreita.

Vierailija
48/56 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Olen 10 vuotta hakenut apua, ohjeita ja tukea, turhaan. Viimeisinkin sanoi että anna olla. Joten annetaan olla.

Mitä ihmeen apua/tukea?? Ei vähemmän/terveellisemmin syöminen niin vaativaa voi olla..

Vierailija
49/56 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
50/56 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein elämäntaparemontin vajaat 3 v. sitten ja siinä yhteydessä painoni putosi lähes 20 kg noin 12 kuikaudessa. Minun ei tarvitse koskaan enää elämäni aikana ryhtyä milkekään laihdutuskuurille. Elämäntaparemontin yhteydessä tehdyistä ruokavalio- ja ruokailurytmimuutoksista tuli pysyviä ja samoin säännöllisestä liikunnasta ja ne ovat nyt osa normaalia elämääni eivätkä vaadi enää erityistä huomiota, entisiin elämäntapoihin ei enää tee edes mieli palata. Tämä elämäntapa jonka olen saavuttanut ei ole jatkuvaa itsensä rääkkäämistä, ruokien mittaamista ja kieltäytymistä sillä osaan silmämääräisesti arvioida syömäni ruuan kalorit ja kroppani kestää hyvin satunnaiset kohtuulliset herkuttelutkin eikä paino pahemmin heittele jos syödystä ruuasta n. 80 % on niin sanottua terveellistä ruokaa ja harrastan jotain säännöllistä liikuntaa josta osa voi olla ihan hyötyliikuntaakin.

Vierailija
51/56 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ajattelin vähän kesäksi tiputtaa. Vaatteet istuu paremmin ja joo, on parempi olokin. Ei mulla sinänsä varsinaista laihduttamisen tarvetta olisi mutta tykkään olla vähän hoikemmassa kunnossa kuin nyt. Tiedän kyllä että kilot lähtee kun jätän pois herkut, tai ei tarvitse edes kokonaan jättää. Niitä on tullut nyt talven aikana syötyä liikaa.  

Vierailija
52/56 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä sulle <3 Ootko koittanut lisätä hyvälaatuisia öljyjä sun ruokavalioon? Niissä on rutkasti kaloreita.

Mitä öljyjä ehdottaisit?

Vierailija
53/56 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kiloa tulee aina jouluna lisää, joten niistä pitäisi päästä eroon. 

Vierailija
54/56 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä öljyjä ehdottaisit?

Oliiviöljy on ykkönen. Ruuanlaiton lisäksi ruokalusikallinen salaattiin tai sellaisenaan. 

Avokadoa, pähkinöitä, rasvaista lohta. Kaikissa hyviä öljyjä terveellisesti eikä määrien tarvitse olla isoja

Vierailija
55/56 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä öljyjä ehdottaisit?

Oliiviöljy on ykkönen. Ruuanlaiton lisäksi ruokalusikallinen salaattiin tai sellaisenaan. 

Avokadoa, pähkinö

Ok, kiitos.

Vierailija
56/56 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtakaa laihdutus-termi kokonaan. Laihdutus on aina pakkopullaa, keskittykää mieluummin termiin elämäntapojen muutos ja tehkää se yksi askel kerrallaan. Ei tunnu niin mahdottomalta silloin. Vain todella vahvatahtoiset voivat lahduttaa mielessään mahdottoman kuuloinen tavoite.