Ajattelitko alkaa laihduttamaan?
Oletko valmis tekemään elämäntaparemontin? Kitukuurit ja pikadieetit ei toimi. Ainoa mikä toimii on elämäntapamuutos. Mä toimin näin:
Lopetin napostelut, syön 3 -4 krt päivässä pienempiä ruoka-annoksia, juon paljon vettä pitkin päivää, en syö iltaisin. Kahvia menee 2-4 kupillista päivässä.
En käytä valmisruokia enkä osta kotiin pullaa, keksejä, chipsejä, karkkia ym. Mitä ei kaapissa ole, sitä ei syö :)
Näin oon laihtunut kuin huomaamatta. Liikuntaa en pysty paljon harrastamaan sairauksieni takia, mutta kävelen n.30 min päivässä.
Laihduttaa ei tosiaan tarvi hampaat irvessä ja nälkää tuntien. Tsemppiä sulle, jos oot päättänyt päästä normaalipainoon!
Kommentit (56)
Joku 15 kiloa pitäis pudottaa. Mut ei jaksa.
Ajattelin. Mutta käytännössä mukavampi nauttia elämästä.
Joo pitäisi saada n 3 kiloa pois eli 59:stä 56 kiloon.
Voi olla sinulle yllätys, että kaikki eivät napostele, joten sitä voi olla vaikea lopettaa. Ihan yhtä pätevä vinkki kuin kehottaa lopettamaan tuoremehujen juominen, en tunne ketään, joka niitä joisi painosta viis. Mässäilevälle sohvaperunalle tapasi voi hetken toimia, mutta toisilla on niin huono aineenvaihdunta, että laihtuminen ei onnistu ilman jatkuvaa nälkää sillä terveellisellä kotiruoallakaan. Minä esimerkiksi olen ollut ylipainoinen jo 20 vuotta lihottuani muutamassa kuukaudessa 15 kg. Mitään muutoksia en tuona aikana ruokavaliooni tehnyt ja paino pysyy, vaikka olen vuosikaudet elänyt säntillisesti ja liikkunut paljon
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin. Mutta käytännössä mukavampi nauttia elämästä.
Mä nautin hyvästä, terveellisestä ruoasta ja painon putoamisesta siinä sivussa. En koe jääväni paitsi mistään.
Ajattelin. Jatkaa aikaisemmin aloitettua elämäntapamuutosta siis.
Viimeksi en ollut tarpeeksi tosissani ja se harmittaa nyt jälkikäteen.
Haluan nyt saattaa loppuun sen, minkä joskus aloitinkin. :)
Syksyn ulkomaanreissu antaa myös lisäinspistä.
Eipä kiinnosta paskaakaan mille näyttää. Lähdenkin just ostamaan voisilmä pullia. Slurps!
Vierailija kirjoitti:
Eipä kiinnosta paskaakaan mille näyttää. Lähdenkin just ostamaan voisilmä pullia. Slurps!
En tee tätä ulkonäön takia, vaan paremman olon takia. Kevyempänä jaksaa paremmin.
Aloitin viimee maanantaina. Paino on noussut selvästi viimeisen puolen vuoden aikana ihan vain hullulla herkun syönnillä.
Olen korvannut normaali aterioita jollain 300g sipsi tai karkkipussilla ja syönyt herkkuja ihan joka päivä isot määrät. Katsotaan nyt mitä tapahtuu. Päivittäiset kalorimäärät jäävät näköjään tuonne 1600-1800 kcal päivässä, kun herkkuja en syö.
Ajattelen alkaa joka päivä. Sitten käyn kaupasta suklaata ja lonkeroa.
Mä olen jo elämäntapamuutoksen muutama kuukausi sitten. Välillä tullut takapakkia, mutta paino tippunut nyt 15kg. Vielä riittää pudotettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen jo elämäntapamuutoksen muutama kuukausi sitten. Välillä tullut takapakkia, mutta paino tippunut nyt 15kg. Vielä riittää pudotettavaa.
Hyvä sinä! Tsemppiä jatkoon!
Vierailija kirjoitti:
Voi olla sinulle yllätys, että kaikki eivät napostele, joten sitä voi olla vaikea lopettaa. Ihan yhtä pätevä vinkki kuin kehottaa lopettamaan tuoremehujen juominen, en tunne ketään, joka niitä joisi painosta viis. Mässäilevälle sohvaperunalle tapasi voi hetken toimia, mutta toisilla on niin huono aineenvaihdunta, että laihtuminen ei onnistu ilman jatkuvaa nälkää sillä terveellisellä kotiruoallakaan. Minä esimerkiksi olen ollut ylipainoinen jo 20 vuotta lihottuani muutamassa kuukaudessa 15 kg. Mitään muutoksia en tuona aikana ruokavaliooni tehnyt ja paino pysyy, vaikka olen vuosikaudet elänyt säntillisesti ja liikkunut paljon
Ennen luulin, että mun aineenvaihdunnassa oli jotain vikaa ja sillä selittelin sitä, etten laihdu. P*skat siinä mitään vikaa ollut. Söin vain väärin. Tää pitää myös muiden selittelijöiden tunnustaa itselleen. Sit se laihtuminen voi alkaa. Harvassa on ne ihmiset, joilla on oikeasti aineenvaihduntahäiriö.
Moni tässä kertoo elämäntapamuutoksesta, muttei kerro mitä syö?
VHH kiinnostaa itseäni, mutta onko pakko lisätä rasvan määrää sitä mukaa kun vähentää hiilareita?
Joulusta -4kg. Hitaasti hyvä tulee. Muuten jatkanut normaalisti, mutta herkut jäänyt ostamatta.
Syksyn-joulun välillä lihoin 10kg kun suklaat tuli kauppoihin ja liikunta samalla väheni. Huh, todella tyhmä olo, että näin pääsi melkein huomaamatta käymään.
Jätä tuo kofeiinin ryystäminen kokonaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Joulusta -4kg. Hitaasti hyvä tulee. Muuten jatkanut normaalisti, mutta herkut jäänyt ostamatta.
Syksyn-joulun välillä lihoin 10kg kun suklaat tuli kauppoihin ja liikunta samalla väheni. Huh, todella tyhmä olo, että näin pääsi melkein huomaamatta käymään.
Joo heti kun syksyllä tulee konvehtirasiat myyntiin niin se on menoa. Jouluna ei enää jaksa. Nyt sitten pari kk ilman sokeria.
Vierailija kirjoitti:
VHH kiinnostaa itseäni, mutta onko pakko lisätä rasvan määrää sitä mukaa kun vähentää hiilareita?
VHH perustuu just siihen, että vähennetään hiilarit minimiin, lisätään hyviä rasvoja ja syödään sopivasti proteiinin lähteitä. Googlaamalla löytyy hyviä VHH-ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VHH perustuu just siihen, että vähennetään hiilarit minimiin, lisätään hyviä rasvoja ja syödään sopivasti proteiinin lähteitä. Googlaamalla löytyy hyviä VHH-ohjeita.
Eilen söin:
Aamiainen: tonnikalaa+voi+kauraleipä, kahvi maidolla
Välipala: jugurttia
Lounas: edellisen päivän tähteeksi jäänyt kasvis-jauhelihapata, kahvi
Päivällinen: itse tehty pinaattikeitto, 2 kananmunaa, kahvi.
Pitkin päivää paljon vettä.
Tänään:
Aamiainen: kananmuna+voi+kauraleipä, kahvi
Lounas: savustettua lohta, kasviksia, kauraleivän siivu+voi
Päivälliseksi syön lihapataa juureksilla
Pitkin päivää paljon vettä.
Iltaisin en syö. Eikä oo nälkä.
Tsemppiä kaikille elämätapamuutoksen tehneille ja sitä tekeville 👍