Stubb toistelee olevansa empaattinen - meneekö teille läpi?
Minulle ei mene. Esimerkiksi vähävaraisuus, eläinten oikeudet eivätkä nuorten lisääntyneet mt-ongelmat ja toivottomuus herätä hänessä mitään tunteita eikä ajatuksia. Entinen koulukiusaaja on edelleenkin ylimielinen luonteeltaan, mikä näkyy esimerkiksi toksisissa möläytyksissä joita edelleen päästelee: viimeisimpänä tiistainen tokaisu "no shit" toimittajan empaattiseen toteamukseen ehdokkaiden kiireistä.
Stubbin "arvojohtajuus", "empatia" ja "kansan kuunteleminen" on päälleliimattua, ulkokultaista taustatiimin keksimää markkinointijargonia. Sana empatia ei edes istu Stubbin suuhun, sen oikein näkee miten vaivautunut hän itsekin on siitä puhuessaan.
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Jos Haavisto olisi empaattinen, niin miksi ulkoministeriöstä (Haaviston ed. työpaikka) kantautuu viestiä, että he eivät Haavistoa äänestä?
Päin vastoin diplomaatit asettuneet hänen taakseen.
Empaattinen ihminen kuvaa MUITA ihmisiä empaatisiksi, ei itseään. Ystävällinen ihminen kuvaa MUITA ihmisiä ystävällisiksi, ei itseään. Kiltti ihminen kuvaa MUiTA ihmisiä kilteiksi, ei itseään.
Narsistit paljastavat itsensä ja hölmöytensä, kun alkavat kuvailla näillä sanoilla itseään.
Siis voiko olla tyhmempää, tehdä kaikkensa muita manipuloidakseen, sitten mokata tässä.
Sama kun kulkisi kyltti olen narsku -kyltti kädessään ympäriinsä.
Pekka on aidosti empaattinen. Sellaisen presidentin tarvitsemme.
Valehtelee. Puistattaa tuollaisen röyhkeys. Elämöi korskuen, ja sotahullut vielä kannustavat ja yllyttävät lisää. Ei hyvin käy maallemme, jos vielä pressaksi valitaan.
Joo ja mä oon Kiinan keisari.
Kysymys kuuluu, miten se empaattisuus näkyy stubin jokapäiväisessä elämässä hänessä itsessään ja hänen ympäristössään?
... Hiljaista taitaa olla, mutta hei!! Mä olen empaattinen ja Pekka on kyllä tosi siisti tyyppi. Oon muuten myös bi-seksuaali!(rakastan _molempia_ sukupuolia) oon käynyt armeijan ja presidentille on tärkeää ihan käytännön kokemus armeijasta. Mutta katsokaa Pekkaa, hieno mies!
Mä olen niin empaattinen. Maailma voitais täyttää ydinaseilla, meillä oli ihan oikeasti sokea henkilö koulussa. Kävin hänen hautajaisissaan, hän olisi kertonut mun empaattisuudesta pienen osan. Mun on helppo kehua muita, koska sehän kertoo vaan mun paremmuudesta. Ja mun kyvystä empatiaan. Ei mua Suomen asiat kiinnosta, nautin vallasta. Silloin kun en saa hallita juoksen, niin lujaa kun empatialtani kykenen. Pekka hiihtää silti kovempaa, on se kova jätkä!
Mut mä oon pehmeä, koska empatia.
Piirre joka uupuu on puheissa. Mutta muuten täysin kateissa.
Ehkä hän saattaa tuntea empaattisuutta esim. omaa perhettään ja lähipiiriään kohtaan mutta tässä yhteydessä ei nyt tarkoiteta sitä.
Voin kuvitella että hänelle tulee hämmentynyt ja epämukava olo jos hänelle kerrotaan vaikka suomalaisten köyhien ja sairaiden tilanteesta. Ei hänellä ole ratkaisuja tai kärsivällisyyttä edes pohtia tällaisia sosiaalisia, vaikeita ja monimutkaisia ongelmia.
Minusta Niinistön visiitit köyhien jouluaterialla oli hieno ja myötätuntoinen ele, eikä tehnyt siitä suurta mediasirkusta. Ei Stubbia niissä tulla näkemään.
Ei mene. Niin paljon kuin herra Stubb sivistyssanoja viljeleekin, empaattisuus on hänelle täysin vierasta
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ole niin sanonut, vaan että hänen tulee osoittaa empatiaa.
Miten osoitetaan empatiaa olematta empaattinen?
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta Alex on empaattinen, ihan huipputyyppi. Äänestän häntä aina.
Kuinka moni kuuli tämän päässään Stubbin äänellä?
No tuskin Stubb itse palstailee, mutta..
Sanaa täytyy toistaa koska se ei näy päällepäin tai sitä ei ole. Tentissä Stubb hörähti lausuessaan sanan "humanitäärinen" ja joutui keskittymään vakavailmeisyyden pitämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Haavisto olisi empaattinen, niin miksi ulkoministeriöstä (Haaviston ed. työpaikka) kantautuu viestiä, että he eivät Haavistoa äänestä?
Haavisto on lyönyt koulussa kaveriaan, kiusannut työpaikalla alaistaan ja Antonio tuomittu kahden naisen pahoinpitelystä.
Vierailija kirjoitti:
Empaattinen ihminen kuvaa MUITA ihmisiä empaatisiksi, ei itseään. Ystävällinen ihminen kuvaa MUITA ihmisiä ystävällisiksi, ei itseään. Kiltti ihminen kuvaa MUiTA ihmisiä kilteiksi, ei itseään.
Narsistit paljastavat itsensä ja hölmöytensä, kun alkavat kuvailla näillä sanoilla itseään.
Siis voiko olla tyhmempää, tehdä kaikkensa muita manipuloidakseen, sitten mokata tässä.
Sama kun kulkisi kyltti olen narsku -kyltti kädessään ympäriinsä.
Narsisteille ja psykopaateille on roolinsa yhteiskunnissa. Heidät halutaan johtajiksi.
En usko että hän on kovinkaan hyvä ilmaisempaan empatiaa - hän on itse asiassa todella surkea siinä. Uskon että hän on kuitenkin hyvä lukemaan ihmisten tunteita. Useimmat narsistisen oloiset henkilöt (jollainen Stubbikin mielestäni on) saattavat olla itse asiassa hyviä lukemaan tunteita. Myös monet koulukiusaajat ovat taitavia tulkitsemaan uhrinsa tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ole niin sanonut, vaan että hänen tulee osoittaa empatiaa.
Miten osoitetaan empatiaa olematta empaattinen?
Hymyilemällä?
katsokaa ja kuunnelkaa vaikuttaako myötätuntoiselta ihmiseltä teennäinen näyttelijä se on
Vierailija kirjoitti:
Ei, todellakaan.
Kolkko äijä, ja niin hel vatun ylimielinen että pahaa tekee.
Ei sen puoleen Haavistokaan mikään empaattinen Halinalle ole, mutta sentään jotenkin miellyttävämpi vaihtoehto.
Ainakaan se ei missään väitä olevansa empaattinen kuuntelija tai muutakaan feikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Stubilla on narsistimaisia katseita ja olemus joka ikäänkuin sanoo: olen "parempi" kuin muut.
Todella kauhistuttaa jos joutuu katselemaan 6v.
Voiko kansa erottaa presidentin, jos valitaan selkeästi väärä henkilö, niin kuin nyt näyttää käyvän?
Stubb kehuu olevansa empaattinen, Purra kehuu olevansa epäempaattinen. Hulluja nämä nykypäivän poliitikot. Muuta ei voi todeta.
Anteeks vaan mutta musta sekin kuulostaa ylimieliseltä ja ehkä vähän manipuloivalta kun hokee että on tehnyt virheitä mutta niistä oppii. Ihan ku joku hemmoteltu kakara koittaa vakuuttaa iskälleen että joo, oon tehny huonoja valintoja mutta anna mun silti jatkaa samaan malliin, koska MÄ HALUUUUUNNNN!!!
Empaattinen arvojohtaja...huh...itä sanahelinää. Puhuva robotti. Koulukiusaajasta ei tule empaattista, voi kokea ehkä sääliä. Arvot liittyvät rahaan ja sen kautta saavutettuihin etuihin. Rauha, luonto ym eivät ole hänen arvojaan.