Stubb toistelee olevansa empaattinen - meneekö teille läpi?
Minulle ei mene. Esimerkiksi vähävaraisuus, eläinten oikeudet eivätkä nuorten lisääntyneet mt-ongelmat ja toivottomuus herätä hänessä mitään tunteita eikä ajatuksia. Entinen koulukiusaaja on edelleenkin ylimielinen luonteeltaan, mikä näkyy esimerkiksi toksisissa möläytyksissä joita edelleen päästelee: viimeisimpänä tiistainen tokaisu "no shit" toimittajan empaattiseen toteamukseen ehdokkaiden kiireistä.
Stubbin "arvojohtajuus", "empatia" ja "kansan kuunteleminen" on päälleliimattua, ulkokultaista taustatiimin keksimää markkinointijargonia. Sana empatia ei edes istu Stubbin suuhun, sen oikein näkee miten vaivautunut hän itsekin on siitä puhuessaan.
Kommentit (178)
äijät vetää nyt suurta showta ou jee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän saattaa tuntea empaattisuutta esim. omaa perhettään ja lähipiiriään kohtaan mutta tässä yhteydessä ei nyt tarkoiteta sitä.
Voin kuvitella että hänelle tulee hämmentynyt ja epämukava olo jos hänelle kerrotaan vaikka suomalaisten köyhien ja sairaiden tilanteesta. Ei hänellä ole ratkaisuja tai kärsivällisyyttä edes pohtia tällaisia sosiaalisia, vaikeita ja monimutkaisia ongelmia.
Minusta Niinistön visiitit köyhien jouluaterialla oli hieno ja myötätuntoinen ele, eikä tehnyt siitä suurta mediasirkusta. Ei Stubbia niissä tulla näkemään.
Ketä se Niinistön kinkunsyönti auttoi konkreettisesti?
Niinistö joi vain kahvit tilaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei mene. Kuten ei mene Haavistonkaan empaattisuus.
No näinhän se on.
Aika jännä. Mun alakoululaisen lapseni mielestä Stubb on sympaattinen, koska hän hölpöttää paljon ja menee iloisesti eteenpäin mokailuista huolimatta eikä jää synkkänä häpeämään. Tämä ei ole oma mielipiteeni, mutta oli mielenkiintoista kuulla lapsen näkökulma ja vaikutelma kyseisestä henkilöstä.
ei mene läpi. jotain liian päälleliimattua ja ennaltaopeteltua stubbissa on, tai siis minussa herää sellainen tunne ja siksi en voi luottaa häneen. toivottavasti olen väärässä
Mun lasten mielestä Stubb on iloinen höppänä, jota he haluaisivat äänestää.
Mitä sekin oli kun sai kimmokkeen lähteä presidenttikisaan siitä kun Venäjä hyökkäsi Ukrainaan? Onko niin harhaiset luulot itsestään että Suomesta ei löydy pätevämpää ehdokasta tähän tilanteeseen?
Vaikuttaa samalla tavalla kuin jos Hilleri olisi karjunut olevansa empaattinen.
Yleensä muut ihmiset osaa kertoa paremmin, mitä ominaisuuksia läheisessään havaitsee. Jos pitää itse vakuutella olevansa empaattinen, rehellinen, ahkera, reilu, jne... Mitä siitä pitää ajatella?
Ehdokkaat ny jaksaa jauhaa ja kyllä mekin sillä liksalla 😄😄😄😄
Tämähän oli koulukiusaaja nuoruudessaan, vielä lukio-ikäisenä. Oli kuulemma hyvin julma suustaan ja otti empaattisesti erilaiset nuoret, joilla oli näkyvä vamma -hampaisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä. Mun alakoululaisen lapseni mielestä Stubb on sympaattinen, koska hän hölpöttää paljon ja menee iloisesti eteenpäin mokailuista huolimatta eikä jää synkkänä häpeämään. Tämä ei ole oma mielipiteeni, mutta oli mielenkiintoista kuulla lapsen näkökulma ja vaikutelma kyseisestä henkilöstä.
Lisään vielä, että lapseni on itse luonteeltaan sellainen, että ottaa pienetkin virheet ja mokat hyvin raskaasti ja häpeää niitä. Stubbin iloisuus ja eteenpäin meneminen isojenkin mokien jälkeen on selvästi koskettanut lastani. Hän fanittaa kavereidensa kanssa Stubbia ihan sen vaikutelman ja fiiliksen perusteella, joka Stubbista on heille välittynyt. Itse en ehkä äänestä kumpaakaan presidenttiehdokasta, mutta näköjään Stubb on mennyt näiden lähelläni olevien lasten sydämiin.
Näyttävät jopa kokoomuksen omat kaupunginvaltuutetutkin ja entiset kansanedustajat kuten Jaana Pelkonen esimerkiksi hyppäävän erinäisistä syistä Haaviston taakse.
https://www.tiktok.com/@erikataube/video/7333223233308609825
Vierailija kirjoitti:
Yleensä muut ihmiset osaa kertoa paremmin, mitä ominaisuuksia läheisessään havaitsee. Jos pitää itse vakuutella olevansa empaattinen, rehellinen, ahkera, reilu, jne... Mitä siitä pitää ajatella?
Vaikka pidänkin Alexia vähän ylimielisenä, annettakoon se hänelle, että yhteyksissä joissa on itseään kehunut, on vähän niinkuin työhaastattelutilanteita, joissa on vähän pakkokin kehua itseään.
Mutta ehkä kampanjatoimistossa olis pitäny älytä puuttua tähän, ja laittaa joku hänet hyvin tunteva sanomaan nämä asiat hänestä, ois ollu uskottavampaa. Eihän Pekkakaan ole noin suoraan omia ominaisuuksiaan luetellut, vaan ne on tullut esille muuten.
No ei mene. Eihän oikeasti empaattisen ihmisen tuollaista tarvitsisi hokea.
Elämänkokemus on itselleni osoittanut, että ainakin silloin, kun joku on oikein ylenpalttisesti korostanut olevansa rehellinen ihminen, henkilöstä on erittäin pian alkanut paljastua vaikka minkälaista kusetusta.
Hänelle on joku kampanjatiimistä varmaan sanonut että koitapa luoda itsestäsi empaattista kuvaa niiden koulukiusausjuttujen päälle...
Kiusaaja ennen ja nyt ja tästä eteenpäin.
Ettekö muka ole huomanneet kuinka stupido mollaa haastatteluissa aina Haavistoa, mutta Haavisto itse ei alennu samalle tasolle.
koulukiusaajasta ei empaattista saa kirveelläkään
Ketä se Niinistön kinkunsyönti auttoi konkreettisesti?