Stubb toistelee olevansa empaattinen - meneekö teille läpi?
Minulle ei mene. Esimerkiksi vähävaraisuus, eläinten oikeudet eivätkä nuorten lisääntyneet mt-ongelmat ja toivottomuus herätä hänessä mitään tunteita eikä ajatuksia. Entinen koulukiusaaja on edelleenkin ylimielinen luonteeltaan, mikä näkyy esimerkiksi toksisissa möläytyksissä joita edelleen päästelee: viimeisimpänä tiistainen tokaisu "no shit" toimittajan empaattiseen toteamukseen ehdokkaiden kiireistä.
Stubbin "arvojohtajuus", "empatia" ja "kansan kuunteleminen" on päälleliimattua, ulkokultaista taustatiimin keksimää markkinointijargonia. Sana empatia ei edes istu Stubbin suuhun, sen oikein näkee miten vaivautunut hän itsekin on siitä puhuessaan.
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Mitä sekin oli kun sai kimmokkeen lähteä presidenttikisaan siitä kun Venäjä hyökkäsi Ukrainaan? Onko niin harhaiset luulot itsestään että Suomesta ei löydy pätevämpää ehdokasta tähän tilanteeseen?
Tuotahan se hokee, että "24.2.22 päätin, koska isänmaa kutsui"
Ja puolitoista vuotta myöhemmin, viime kesänä ei vielä tiennyt asettuako ehdolle vai ei.
Tämä yksi niistä Stubbin viljelemistä valheista.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän oli koulukiusaaja nuoruudessaan, vielä lukio-ikäisenä. Oli kuulemma hyvin julma suustaan ja otti empaattisesti erilaiset nuoret, joilla oli näkyvä vamma -hampaisiinsa.
Empaattisesti sylki räkäklimpin sokean pojan naamalle ja piilotti tavaroitaan.
Empaattisesti haukkui julmasti köyhempiä oppilaita, esim kun ei ollut merkkivaatteita.
Stubbi oli julma koulukiusaaja, pelätty ja julma.
Älkää luulko, että aika toisi muutosta tuollaiseen ajattelu/toimintatapaan.
Ehkä terapia voisi lieventää tuota, mutta koulukiusaaja on koko ikänsä kiusaaja. Ei siitä pääse eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä. Mun alakoululaisen lapseni mielestä Stubb on sympaattinen, koska hän hölpöttää paljon ja menee iloisesti eteenpäin mokailuista huolimatta eikä jää synkkänä häpeämään. Tämä ei ole oma mielipiteeni, mutta oli mielenkiintoista kuulla lapsen näkökulma ja vaikutelma kyseisestä henkilöstä.
Lisään vielä, että lapseni on itse luonteeltaan sellainen, että ottaa pienetkin virheet ja mokat hyvin raskaasti ja häpeää niitä. Stubbin iloisuus ja eteenpäin meneminen isojenkin mokien jälkeen on selvästi koskettanut lastani. Hän fanittaa kavereidensa kanssa Stubbia ihan sen vaikutelman ja fiiliksen perusteella, joka Stubbista on heille välittynyt. Itse en ehkä äänestä kumpaakaan presidenttiehdokasta, mutta näköjään Stubb on mennyt näiden lähelläni olevien lasten sydämiin.
Alakoululainen fanittaa Stubbia hänen isojen mokien jälkeen? Seuraako lapsesi politiikkaa? Valveutunut lapsi sinulla.
Se on totta, että lapset tykkää pelleistä ja muista hassuttelijoista. Vielä jos karkkeja heittelisi ja laittaisi hassun hatun päähänsä, niin varmaan lapset tykkää en epäile.
Mutta kun nyt pitäisi valita presidentti, eikä päiväkotiharjoittelijaa. (en yritä "käännyttää", huomioin, ettet ehkä äänestä)
Yhtä empaattinen kun nykynaiset on miehiä kohtaan
Voisiko Stubb sittenkin olla Brysselissä luotu kyborgi "ALEX-FIN100"?
Stubb ei tietäisi mitä empatia on, vaikka se purisi häntä takamukseen.
Hienoa itse määrittää itseään, erityisesti empaattisuus muka itse määritettävissä..Hehe. Noloa.
Valheen toisteleminen ei tee siitä totta.
Miten empaattinen Sale on ollut?
Nyt alkanut jopa ihan v.ttuilemaan kansalle ja ministereille jälkikäteen. 12 vuotta oli aikaa avata suuta ja kommentoida. Mut ei.
Yhtä empaattinen kuin Putin.. Ajamassa Suomea kohti sotaa...
Olen hyvin intuitiivinen ihminen ja Stubbin kohdalla on aina tullut sellainen inhottava fiilis. Olen hänet tavannut.
Empatian määrittelee muut, ei henkilö itse. Ainakaan Stubb ei ole empaattinen ystäviään kohtaan, kun sanoi, että ystävät vaihtuu jos hänestä tulee presidentti. Huh, miten inhottavaa. Pian on ystävänpäivä ja hänelle tulee kiire hankkia uudet ystävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä. Mun alakoululaisen lapseni mielestä Stubb on sympaattinen, koska hän hölpöttää paljon ja menee iloisesti eteenpäin mokailuista huolimatta eikä jää synkkänä häpeämään. Tämä ei ole oma mielipiteeni, mutta oli mielenkiintoista kuulla lapsen näkökulma ja vaikutelma kyseisestä henkilöstä.
Lisään vielä, että lapseni on itse luonteeltaan sellainen, että ottaa pienetkin virheet ja mokat hyvin raskaasti ja häpeää niitä. Stubbin iloisuus ja eteenpäin meneminen isojenkin mokien jälkeen on selvästi koskettanut lastani. Hän fanittaa kavereidensa kanssa Stubbia ihan sen vaikutelman ja fiiliksen perusteella, joka Stubbista on heille välittynyt. Itse en ehkä äänestä kumpaakaan presidenttiehdokasta, mutta näköjään Stubb on mennyt näiden lähelläni olevien lasten sydämiin.
Eikös Stubb ollut tikkataulunakin
jossain viihdeohjelmassa.Varmasti
lapset ja lapsenmieliset tykkäävät.
Ovatko köyhät empaattisempia kuin rikkaat?
Suuria puutteita empatiakyvyssä on vain narsisteilla ja psykopaateilla.
Eliitti kokee yhteenkuuluvuutta omassa piirissään, vähävaraiset laajemmin.
En usko, että Stubb on enää se sama ihminen, joka sylki sokeaa poikaa kasvoihin. Hän on käsittääkseni katunut sitä tekoaan. Mielestäni ei pitäisi arvioida ja tuomita ihmistä sen mukaan mitä hän on joskus ollut pahimmillaan, elämänsä alennustilassa, jos hän aidosti katuu tekoaan.
Iso red flag, jos ihminen kokee tarvetta kutsua itseään empaattiseksi. On toki erilaisia tilanteita. Äskettäin juttelin erään tyypin kanssa, joka kutsui itseään empaattiseksi, mutta kaikkiaan uskoin häntä, koska hän oli töissä saattohoidossa, mikä tuskin yleensä soveltuu epäempaattiselle ihmiselle kovin hyvin. Mutta Stubb? Ammattipoliitikko josta saa vahvoja psykopaattiviboja kutsuu itseään empaattiseksi? Anna mun kaikki kestää. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sekin oli kun sai kimmokkeen lähteä presidenttikisaan siitä kun Venäjä hyökkäsi Ukrainaan? Onko niin harhaiset luulot itsestään että Suomesta ei löydy pätevämpää ehdokasta tähän tilanteeseen?
Tuotahan se hokee, että "24.2.22 päätin, koska isänmaa kutsui"
Ja puolitoista vuotta myöhemmin, viime kesänä ei vielä tiennyt asettuako ehdolle vai ei.
Tämä yksi niistä Stubbin viljelemistä valheista.
Niin, ja tuo "isänmaa" on Yhdysvallat. Stubb haluaa olla sotapresidentti, jonka alaisuudessa Nato-Suomi ryhtyy taas sotaan naapuriaan vastaan, Yhdysvaltojen puolesta, tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala
Lapseni ei ole enää päiväkoti-ikäinen, vaan pian teini-ikäinen. En viitsinyt kertoa hänelle niitä ikäviä asioita Stubbista.
Ei mene läpi, toistellu sitä jo noloudeksi asti.
Mut ei mene läpi Haavistonkaan mantrat.
Mutta jotakin tässä oli äänestettävä, tällä kertaa vastaan surkeinta vaihtoehtoa. Siksi 8 äänestyslippuun.