Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikeasti ihmisiä jotka käy vain kerran viikossa kaupassa?

Vierailija
07.02.2024 |

Onko oikeasti ihmisiä jotka käy vain kerran viikossa kaupassa?

Kyllä minä käyn yleensä joka päivä ja joskus 2-3 kertaakin päivässä.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Kahden aikuisen taloudessa riittää kerran viikossa kauppakäynti aivan mainiosti. Pitkä kokemus ja kauppalistan suunnittelu auttaa jotta kaikki riittää viikoksi. Ruokahävikkiä ei paljoa tule.

Vierailija
22/92 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ahdistushäiriöinen ja pahimmat kaudet oireilee täytenä syömättömyytenä niin mitä mä siellä kaupassa? Näkkäriä ja tonnikalaa on aina kaapissa. Kolmen viikon sisällä olen käynyt kerran. 

Parempina kausina kävin useammin vielä silloin kun s-kaupoissa oli paljon - 60% ruokia, ei ole enää nykyään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/92 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa riittää hyvin.

Vierailija
24/92 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin silloinkin kerran viikossa kun kauppa oli 50 metrin päässä. Ei siellä jaksa yhtenään ravata ja jää turhat heräteostoksetkin vähemmälle. Säästyy rahaa ja aikaa.

Ei se vaadi kuin pientä suunnittelua, minulla kauppapäivä usein keskiviikko tai torstai. Teen listan valmiiksi mitä kotiin pitää ostaa ennen seuraavaa kauppareissua, siis sisältäen ruoan lisäksi lemmikkien tarpeet, pesuaineet, hygieniatuotteet yms. 

Vierailija
25/92 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaupassa pitäisi käydä päivittäin? Ihan hirmuista ajanhukkaa.

Kauppa on 20m päässä asuntoni ulko-oveltani.

Mutta kai osaat kuitenkin ajatella, että jos kauppa olisi 20 m sijaan 20 km päässä, siellä ei käytäisi päivittäin? 

Vierailija
26/92 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaapa te kerran päivässä kaupassa kävijät tätä: kerätkää kuukauden ajalta kaikki ruokakauppakuitit. Sitten seuraavana kuukautena käytte vain kerran viikossa kaupassa. Verratkaa kuittien yhteissummaa. 

Vierailija
27/92 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilkaapa te kerran päivässä kaupassa kävijät tätä: kerätkää kuukauden ajalta kaikki ruokakauppakuitit. Sitten seuraavana kuukautena käytte vain kerran viikossa kaupassa. Verratkaa kuittien yhteissummaa. 

Ei kannata. Sellainen vitutuksen määrä ei tee hyvää kenellekään.

Pahin on jos käy joka päivä pikkuostoksilla yhdistettynä siihen, ettei juuri katsele hintoja. Ostelee mielihalujensa ohjailemana sitä sun tätä. Rahaa palaa tuhottomasti ja ruokavalio on silti täysin vinksallaan.

Vierailija
28/92 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nää ihmiset ostaa? Tuotteet menee jo piloille viikossa. Itse käyn parin päivän välein. 

Mitkä tuotteet viikossa pilaantuvat?

Leipä esimerkiksi on sellainen, joka ei yleensä ole viikon päästä kovin hyvää. Syötävää, mutta ei hyvää. Kala ei taida oikein säilyäkään viikkoa. Salaatti nuupahtaa.

Käyn kyllä itsekin joskus kaupassa vain viikon välein. Silloin suunnittelen syömiset niin, että syön huonommin säilyvät alkuviikosta ja leivän leivon itse. 

Vierailija
29/92 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kerran viikossa ruokalistan, mitä syön minäkin päivänä.  Sitten teen ostoslistan. Käyn ostoksilla ja syön viikon aikana suunnitellut ruuat. Hävikkiä ei tule ja tulee syötyä monipuolisesti. 

Vierailija
30/92 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nää ihmiset ostaa? Tuotteet menee jo piloille viikossa. Itse käyn parin päivän välein. 

Leipä esimerkiksi on sellainen, joka ei yleensä ole viikon päästä kovin hyvää. Syötävää, mutta ei hyvää. Kala ei taida oikein säilyäkään viikkoa. Salaatti nuupahtaa.

Käyn kyllä itsekin joskus kaupassa vain viikon välein. Silloin suunnittelen syömiset niin, että syön huonommin säilyvät alkuviikosta ja leivän leivon itse. 

Tietenkin suunnitteleva toimii noin. Ensin syödään nopeammin pilaantuva ja loppua kohti säilyvämmät. 

Vierailija
31/92 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HeVi-osaston tuotteissa montakin, mitkä eivät viikkoa kestä. Tuon takia muutin rytmiäni, että käyn useammin kaupassa aiemmin kerran viikossa sijaan. Hävikkiä tuli yksinkertaisesti liikaa.

Vierailija
32/92 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä käymme kolme kertaa nopeasti. Ei tarvitse raahata tavaraa kuin muuli. Lisäksi voi hyödyntää kaikkien kauppojen tarjoukset, mikäli sellaisia on.

Vierailija
33/92 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 5 hengen perhe. Töiden, harrastusten ja lasten hakemisten sunmpliminen on arjessa käytännössä ihan minuuttipeliä, joten ylimääräiset kauppareissut eivät houkuta yhtään, vaikka kauppa on ihan vieressä. Olemme jo vuosia käyttäneet keräilyä, kerran viikossa isot ostokset. Toki täytyy vähän suunnitella, mitä ostaa ja käyttää ruoat siinä järjestyksessä, että säilyvät. Hävikkiä tulee kuitenkin tosi vähän. Viikonloppuisin sitten joskus käydään lisäksi hakemassa jotain pikkuostoksia, jos sattuu tekemään mieli jotain tiettyä.

Vierailija
34/92 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HeVi-osaston tuotteissa montakin, mitkä eivät viikkoa kestä. Tuon takia muutin rytmiäni, että käyn useammin kaupassa aiemmin kerran viikossa sijaan. Hävikkiä tuli yksinkertaisesti liikaa.

Erityisesti tarjoushedelmät eivät yleensä kestä kuin 1-3 päivää.

Vierailija
35/92 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole käynyt missään kaupassa koronasulun alkamisen jälkeen. Tilaan ruokatavarat kotiinkuljetuksella 3-4 kertaa kuukaudessa. 

Vierailija
36/92 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä käyt jokapäivä? Toki jos on kotona on aikaa ja ymmärrän että autottomana ehkä joutuu käymään. Itse käyn kerran viikossa autolla isossa kaupassa ja kyllä riittää viikoksi ruuat. Leipää on hankala saada kunnon päiväksillä, mutta sitten vika päivä menee näkkärillä tai otan pakkasesta, en ala yhden tuoteen takia kaupassa käymään. Toki lähikauppaankin on 1,5 kilsaa matkaa, ehkä kävisin jos olisi 100m. 

Vierailija
37/92 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talviaikaan pyrin käymään kerran viikossa. Jos pidempi pakkasjakso, joskus käyn kerran kahdessa viikossa. Maalla asutaan, eläkkeellä ollaan, kauppaan matkaa vain 8 km mutta se lähteminen varsinkin parinkympin pakkasilla 20 v vanhalla autolla, pläääääh. Meillä on pakastin jonka avulla selvitään useampikin viikko. Ei se vaadi kun pikkusen suunnittelua ja tarkkaa kauppalistan tekoa. 

Vierailija
38/92 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin suunnitteleva toimii noin. Ensin syödään nopeammin pilaantuva ja loppua kohti säilyvämmät. 

Ja salaattikin pysuu virkeänä, kun pistät sen minigrippiin talouspaperin kanssa.

Vierailija
39/92 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa isommat ostokset, kerran-pari haen jotain pientä esim salaattiaineksia, hedelmiä tms.

Vierailija
40/92 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin voi käyttää suunnittelua.

Itse syön salaatit ja pilaantuvat kasvikset 2 ensimmäisenä päivänä, 3. päivänä herkän kukkakaalin ja omenan. Avokadot ostan niin että ne kypsyy eri päivinä (nämä haen itse kaupasta, en tilaa), samoin banaanit. Juurekset kestää viilrässä jopa usesmnan viikon ja nahistuneista (jos jää) keitän sopan.

Kalan teen samana päivänä kun ostan

Leipää syön tuoreena, pakkasesta ja itsetehtynä viikon mittaan. Eipä ole viikossa vielä pilaantunut koskaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän