Onko oikeasti ihmisiä jotka käy vain kerran viikossa kaupassa?
Onko oikeasti ihmisiä jotka käy vain kerran viikossa kaupassa?
Kyllä minä käyn yleensä joka päivä ja joskus 2-3 kertaakin päivässä.
Kommentit (92)
On oikeasti. Näinkö lyhyt muisti ihmisillä on. K-aikana ihmisia kehotettiin välttämään kontakteja ja käymään esim kaupassa harvemmin. Ei tulisi mieleenkään ravata siellä joka päivä, oli k-aika tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Mitä nää ihmiset ostaa? Tuotteet menee jo piloille viikossa. Itse käyn parin päivän välein.
Ai ruokalaukussa menevät pilalle? Käyn kerran viikossa ostamassa viikon ruuat. Ruuat syön viikossa. Ei jää mitään pilaantumaan.
joka toinen viikko käyn kaupassa, tai tilaan kotiin ruoat. toisinaan kerran kuussa
kerran viikossa suunnilleen kaupassa käynti riittää.osa sapuskoista menee suoraan pakastimeen.
se jonottaminen ei ole mitää hauskaa vaikka aikaa onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaupassa pitäisi käydä päivittäin? Ihan hirmuista ajanhukkaa.
Kauppa on 20m päässä asuntoni ulko-oveltani.
15 minuuttia per käynti tekisi yli 90 tuntia vuodessa. Se on reilusti enemmän kuin kahden täyden työviikon työtunnit.
Ihan järjetöntä ajankäyttöä.
Kävelen kaupan ohitse joka tapauksessa joka päivä ja keskimääräinen kaupassa käynti kestää minulla noin 4 minuuttia.
Periaatteessa joo, käytännössä ei. Eli tehdään järjestelmällisesti tilaus kerran viikossa johon kootaan yleensä viikon ruoat. Tosiasiassa aina ruokaa on liian vähän, jotain puuttuu tai tulee mielitekoja. Eli sen lisäksi käydään n. 2*vko kaupassa. Yleensä perjantaiksi tehdään tilaus, mutta "viikko" alkaa vasta sunnuntaina koska syödään ulkona lauantaina ja silloin ei tarvitse kuin 1 kunnon ruoan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaupassa pitäisi käydä päivittäin? Ihan hirmuista ajanhukkaa.
Kauppa on 20m päässä asuntoni ulko-oveltani.
15 minuuttia per käynti tekisi yli 90 tuntia vuodessa. Se on reilusti enemmän kuin kahden täyden työviikon työtunnit.
Ihan järjetöntä ajankäyttöä.
Kävelen kaupan ohitse joka tapauksessa joka päivä ja keskimääräinen kaupassa käynti kestää minulla noin 4 minuuttia.
Neljä minuuttia ei ole millään tapaa realistinen aika. Siitä voidaan tietysti saivallella vaikka koko viikko miten kauan kaupassa käyminen kestää. Joka tapauksessa enemmän se on kuin pari minuuttia.
Useimmat hedelmät säilyy montakin viikkoa jääkaapissa, sieltä sitten otetaan pöydälle kypsymään loppuun sitä mukaan kun niitä menee. Banaanit säilyy myös jääkaapissa jos ne ostaa vihertävinä. Eri asia toki jos ostaa jo valmiiksi vanhaa, täällä esim.cittarin tuoretiski on luokattoman huono.
Miksi ihmeessä joku käy kaupassa joka päivä, jopa useamman kerran niin kuin ap?
Jos herkimminkin pilaantuvat päivittäin syötävät tuotteet kestävät viikon, miksi niitä pitää hakea joka päivä? Ja mitähän sellaiset mahtavat olla? Ei taida ap joka päivä tuoretta kalaa syödä eikä kaupoissa yleensäkään ole sellaista, joka ei säilyisi useampaa päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nää ihmiset ostaa? Tuotteet menee jo piloille viikossa. Itse käyn parin päivän välein.
Mitkä tuotteet viikossa pilaantuvat?
Leipä esimerkiksi on sellainen, joka ei yleensä ole viikon päästä kovin hyvää. Syötävää, mutta ei hyvää. Kala ei taida oikein säilyäkään viikkoa. Salaatti nuupahtaa.
Käyn kyllä itsekin joskus kaupassa vain viikon välein. Silloin suunnittelen syömiset niin, että syön huonommin säilyvät alkuviikosta ja leivän leivon itse.
Tuore leipä syödään ensin. Seuraavaksi laitetaan paistovalmiita uuniin. Lopuksi löytyy vielä pakastimesta lisää leipää. Niin ja usein tulee itse leivottua sämpylötä.
Pitää vähän suunnitella niin ongelma katoaa
Itse en jaksaisi jatkuvasti suunnitella ja kikkailla sen suhteen, mitä voi milloinkin syödä. Itselleni helpompaa käydä kaupassa vaikka usemmin viikon aikana. Moni ilmeisetsi kuvittelee, että nämä kauppareissut ovat jotain pitkän kaavan kautta tehtyjä, mihin menee hirveästi aikaa - itse käyn kaupassa esim. töistä tullessa tai muiden asioiden yhteydessä, jolloin haen nopeasti jotain mitä tarvitaan. Lopulta aikaa ei mene yhtään enempää kuin jos tekisi yhden pitkän kauppareissun ja lisäksi käyttäisi hirveästi aikaa suunnitteluun. Tarjouksiakin on helpompi hyödyntää, kun käy kaupassa vaikka muutaman kerran viikossa.
Itse käyn kaupassa 1-3 kertaa kuukaudessa. Ostan tilipäivänä koko kuukauden ruoat. Joskus täytyy käydä ostamassa tuoreita kasviksia ja hedelmiä myös muulloin.
ihan kerta viikkoon ei kyllä onnistu, mutta 5-6 päivän välein. Joskus satunnaisesti siellä väleissä sitten tuoretuotteita käyn hakemassa, heviä siis.