Onko Tukholmassa kiinnostavia museoita?
Kommentit (40)
Mielenkiinnolla seuraan tätä keskustelua. :) Asun itse Tukholmassa ja on aina kiva löytää uusia museoita.
Moderna Museet on nykytaiteen museioista yksi parhaimmista Euroopassa. Suosittelen sitä erityisesti jos nykytaiteesta diggaa.
Oma suosikkini on Historiska museet.
Vierailija kirjoitti:
Fotografiska
Se on Tallinnassa?
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnolla seuraan tätä keskustelua. :) Asun itse Tukholmassa ja on aina kiva löytää uusia museoita.
Et sitten osaa googlata Tukholman museoita?
Myös Tekniska on oikein hyvä lasten ja nuorten kanssa, tai ilman niitä.
Hallwylska -kotimuseo on kiva.
Ei sulle, jos ainoa kiinostuksesi on kultaiset suihkut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fotografiska
Se on Tallinnassa?
Myös Stokis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fotografiska
Se on Tallinnassa?
Kyllä, on Tallinnassakin. Mutta nyt tarkoitin Tukholman fotografiskaa aloitukseen vastatakseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fotografiska
Se on Tallinnassa?
No ihan sama, joku paikka mihin laivalla mennään.
Vierailija kirjoitti:
Myös Tekniska on oikein hyvä lasten ja nuorten kanssa, tai ilman niitä.
Hallwylska -kotimuseo on kiva.
Joo, Hallwylska on ihana. Siellä on hienot opastukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten osaa googlata Tukholman museoita?
Onko sinulla jokin ongelma? Kysymykseni kysymykseesi on ihan yhtä oleellinen.
Kyllä, osaan käyttää Googlea ja käytän kriittistä ajattelua. Ymmärrän, että kun puhutaan museoista niin maku on aika oleellinen asia ja niitä ei aina saa tietoonsa Googlesta. Fotografiska on täällä myös usein mainittu, mutta itse en ole kyseiseen museoon niin ihastunut. Olen useita kertoja siellä käynyt, mutta mielestäni on rakenteeltaan todella sekava ja näyttelyt eivät pääse oikeuksiinsa kyseisessä tilassa. Toki on ihmisiä, jotka tykkäävät ympäristöstä ja ovat aivan ihastuneita kokonaisuuteen.
Itse tykkään esimerkiksi Sjöhistoriska museetista, Millesgården museumista, Tekniska museetista ja Gustavbergs Porslin museumista. Näin nopeasti luetteloituna mieleisiä museoita. Saattaa kuitenkin olla, että suurin osa teistä ei esimerkiksi tykkäisi Millesgårdenista.
Ei ole mitään. Pysy kotona.