Köyhille hyviä vanhanajan neuvoja
Ainakin yksi on tosi hyvä jolla ei varaa hierojaan. Melkein kaikilta löytyy kotoa kotityöväline jolla mojauttaa muutakin kuin ukkoaan.Kaulin on mahtava niskan seudun auttaja. Kaulin käteen ja maate ja hieromaan niskoja. Monia toistoja. Kertokaa lisää vanhankansan menetelmistä.
Kommentit (99)
Mun isä sanoi aina, että mitä meillä olis, jos me ei säästettäis. Ei se kuitenkaan mikään saituri ollut, järkevä kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Köyhtyä saa, muttei laihtua.
Sitä pelkoa köyhällä ei ole, halpa ruoka lihottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ennenvanhaan ei kehotettu varastamaan vessapaperia ja saippuaa kirjastoista yms. Korostettiin rehellisyyttä ja ahkeruutta työnteossa. Varkaita ei arvostettu.
Ennen vanhaan työstä maksettiin palkkaa joka riitti elämiseen. Sitten kokoomus alkoi päästä hallituksiin....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peru lehtitilaukset ja keitä kahvit kotona kahvilakahvien sijaan.
Ei kukaan köyhä tilaa lehtiä eikä käy kahviloissa. :D
Olen toimeentulotuella eli Suomen köyhimpiä ihmisiä ja kyllä minä tilaan hesarin ja käyn joka kuukausi kahviloissa ja ravintoloissa.
Olen vielä köyhempi eikä todellakaan ole varaa tilata mitään maksullista tai käydä kahviloissa tai ravintoloissa. No, kohta ei sullakaan kun hallitus korjaa tilanteen...
Jos sukassa oli reikä, se parsittiin umpeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peru lehtitilaukset ja keitä kahvit kotona kahvilakahvien sijaan.
Ei kukaan köyhä tilaa lehtiä eikä käy kahviloissa. :D
Olen toimeentulotuella eli Suomen köyhimpiä ihmisiä ja kyllä minä tilaan hesarin ja käyn joka kuukausi kahviloissa ja ravintoloissa.
Tää on hyvä. Kahvilassa tai ravintolassa käyminen ei maksa mitään. Niissä syöminen maksaa.
;)
Jos saat kukkakimpun, voit säilyttää sen (lähes ikuisesti) koristeena kuivattamalla kukat ennen kuin ne nuupahtavat. Kuivattaminen tapahtuu niin, että kimppu laitetaan roikkumaan jonnekin ylösalaisin siksi aikaa kunnes kukat kuivuvat.
Mene pyörällä tai kävellen sen sijaan, että käytät julkisia kulkuneuvoja tai omaa autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suodatinpussi kannattaa käytön jälkeen huuhdella. Hyvin menee samalla pussilla monta kertaa. Iso säästö.
Voi ostaa kestosuodattimen. Suodatinpussit on kyllä niin edullisia muutenkin.
Jos käyttää pressopannua ei tarvitse suodattimia. Tai jos keittää pannukahvia.
Mä juon pikakahvia. Purkki maksaa 4 euroa ja kestää mulla n. 2 vuotta.
Saisiko kahvilan roskiksesta kahvipuruja?
Vierailija kirjoitti:
Mene pyörällä tai kävellen sen sijaan, että käytät julkisia kulkuneuvoja tai omaa autoa.
Mahtava neuvo. Mistäköhän saisin rahat siihen autoon tai edes julkisiin. Mieluummin laitan rahat ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos saat kukkakimpun, voit säilyttää sen (lähes ikuisesti) koristeena kuivattamalla kukat ennen kuin ne nuupahtavat. Kuivattaminen tapahtuu niin, että kimppu laitetaan roikkumaan jonnekin ylösalaisin siksi aikaa kunnes kukat kuivuvat.
Kerää pölyä. Huono feng shui.
Meillä on valtion suojatyöpaikoissa AINA avoimia "virkoja" hyvällä palkalla jotai kärpäsen paskoja tutkimaan jos omaat sopivan jäsenkirjan eikä "työt" rasita ja Aina voit lähteä maailmalle puhumaan paskaa....
terv. Sanna Mariini
Vierailija kirjoitti:
Lue lehdet kirjastossa!
Matka kirjastoon maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos sukassa oli reikä, se parsittiin umpeen.
Mä parsin edelleen. Mulla on mummoni parsimisvehkeet käytössä. Käytän usein vaatteet ihan siihen pisteeseen, että hajoavat päälle.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on valtion suojatyöpaikoissa AINA avoimia "virkoja" hyvällä palkalla jotai kärpäsen paskoja tutkimaan jos omaat sopivan jäsenkirjan eikä "työt" rasita ja Aina voit lähteä maailmalle puhumaan paskaa....
terv. Sanna Mariini
JUURI NÄIN
Vierailija kirjoitti:
Lue lehdet kirjastossa!
Miksei puhelimella?
Älä soita tai lähetä postia, pidä yhteyttä ilmaisilla sähköposteilla kirjaston koneella.
Juu, se onki kiva mennä yleiseen vessaan kun siellä ei ole enää paperia eikä saippuaa.