tuhkarokko ja 65-75 syntyneet
Miksi tämä ikäryhmä on alttiina enemmän kuin esim. aiemmin syntyneet , onko heidät rokotettu ?
Kommentit (28)
Olen sairastanut tuhkarokon (samoin vihuritaudin ja sikotaudin). Sv -60
Tuhkarokko, vesirokko ja sikotauti... sairastin kaikki ja vesirokko tarttui isäänikin, joka ei ollut sitä lapsena sairastanut. Ihan karsea vesikellotauti aikuisella. vm-71
Vierailija kirjoitti:
Siis - vihurirokon
Sairastin noin 1970 hatarat kuvat, viltti tarttui ihoon kiinni, kuume taisi olla kova.
Esimerkiksi jenkkeihin vaihto-oppilaaksi lähteviltä vaadittiin MPR jo 90 -luvulla. Olen syntynyt -74, mutta hakuprosessin aikana pistettiin.
Vierailija kirjoitti:
Tuhkarokko,vihurirokko,hinkuyskä,sikotauti..sairastettu lapsena.
Olen syntynyt 1966 ja sairastanut sikotaudin, vesirokon, tulirokon ja tuhkarokon. Noista ikävin ja pisimpään vaivannut oli vesirokko. Ne vesikellot oli inhottavia ja kutisivat tosi pitkään. Osasta jäi vieläpä arvet, jotka hyvin vaaleina näkyvät vieläkin. Teininä inhosin rintojani, kun niissä oli monta näkyvää arpea.
Mä olen 1974 syntynyt, ja minä ainakin sairastin sen lapsena, niin kuin tosi moni muukin. Mulla ja pikkuveljelläni se oli lähinnä ihottuma, ja lievää kuumetta muutaman päivän. Olokaan ei ollut edes huono, muistan kun äiti yritti saada minua pysymään kotona sairastamassa, mutta minä vaan painelin luistelujäille ja ties minne, kun en jaksanut vaan olla kun ei ollut kipeä olo.