Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sinun arvosi ovat tärkeämmät ja oikeammat kuin minun?

Vierailija
07.02.2024 |

Jos minun arvomaailmani ja elämäntapani ovat erilaiset kuin sinun, niin kumman arvomaailma on oikea?

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihervasemmistolainen arvomaailma on ainoa oikea!

Ei vaan konservatiivin!

Vierailija
22/83 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu kertoo meille mitkä ovat oikeat arvot, lukekaa Uusi Testamentti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvomaailma on vähän kuin persereikä. Kaikilla on sellainen.

Vierailija
24/83 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kutsutaan oikeamielisyydeksi.

Wikipedian mukaan kyseessä on samalla oikeudenmukaisuus. Suora lainaus:

Oikeudenmukaisuus tarkoittaa oikeamielisyyttä, sitä mikä vastaa yleistä oikeuskäsitystä.

Vierailija
25/83 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella saa olla juuri sellainen arvomaailma minkä hän haluaa, kunhan se ei loukkaa kenenkään muun ihmisoikeuksia.

Ihmisoikeudet ovat yhdensortin arvomaailman luomuksia, eivät mikään arvomaailmojen yläpuolella oleva objektiivinen luonnonvakio.

Niin. Pidä tuo siihen asti kunnes sinun lapsesi kuolee nälkään tai äidistäsi tehdään orja.

Vierailija
26/83 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitänee varmaankin verrata niitä arvoja ensin ihan juridisesti näkökulmasta kansalliseen ja kansainväliseen lainsäädäntöön, ihmisoikeussopimuksiin ja yleiseen legitimiteettiin. 

Sen jälkeen kun ollaan arvioitu arvojen lainmukaisuus, voidaan siirtyä mielipidepsastolle. 

Kehäpäätelmä.

Juridiikka perustuu aina johonkin arvomaailmaan.

Olin juuri tulossa sanomaan samaa. Objektiivista totuutta ja/tai oikeutta ei ole olemassa.

Vierailija
27/83 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistani tiedän että olen funtsinut, sinusta en tietenkään tiedä.

Ties kuinka pinnallinen saatat olla!

Vierailija
28/83 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinun arvomaailmasi sanoo, ettei minulla ole täysiä ihmisoikeuksia, niin silloin minulla on oikeus sanoa, että sinun arvomaailmasi on väärässä. Sama toki pätee toiseen suuntaan.

Eli jos olen kristitty ja sanon että mielestäni homous on syntiä niin kiellän sinulta ihmisoikeuset ja olen väärässä ja minut pitää canceloida?

Niinhän Räsäselle haluttiin tehdä, koska joidenkin mielestä väärä mielipide

Ongelma Räsäsen kanssa ei ollut mielipide, vaan se, että hän sanoi sen julkisesti. Voit ajatella muista mitä ikinä haluat, mutta Suomen laki määrittelee, mitä saat sanoa ääneen ja mitkä pitää pitää omana tietonaan.

Vierailija
29/83 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun arvomaailmasi liittyy sinun elämääsi ja minun vastaavasti omaan elämääni. Kumpikin voi mielestään olla oikeassa. Mutta se mikään tekee ihmisestä älykkään tai viisaan on kyky kuunnella ja ymmärtää toisen arvomaailmaa tuomitsematta ja rauhallisesti. Älykäs ihminen kuuntelee ja muokkaa omaa arvomaailmaansa faktojen perusteella ja ymmärtäen toisen mielipiteitä. Maailma on hieno paikka juuri sen vuoksi että olemme kaikki erilaisia.

Vierailija
30/83 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää oot vääräs ja mää oikees.

Vierailija
31/83 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella saa olla juuri sellainen arvomaailma minkä hän haluaa, kunhan se ei loukkaa kenenkään muun ihmisoikeuksia.

Ihmisoikeudet ovat yhdensortin arvomaailman luomuksia, eivät mikään arvomaailmojen yläpuolella oleva objektiivinen luonnonvakio.

Niin. Pidä tuo siihen asti kunnes sinun lapsesi kuolee nälkään tai äidistäsi tehdään orja.

Ei muuta edellistä miksikään. Maailmanhistoria on tuntenut lukemattomai valtioita jossa toisten nälkään tapattaminen ja orjuuttaminen on koettu oikeudenmukaisena. Nyt viimeksi venäjä.

Vierailija
32/83 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun arvomaailmasi liittyy sinun elämääsi ja minun vastaavasti omaan elämääni. Kumpikin voi mielestään olla oikeassa. Mutta se mikään tekee ihmisestä älykkään tai viisaan on kyky kuunnella ja ymmärtää toisen arvomaailmaa tuomitsematta ja rauhallisesti. Älykäs ihminen kuuntelee ja muokkaa omaa arvomaailmaansa faktojen perusteella ja ymmärtäen toisen mielipiteitä. Maailma on hieno paikka juuri sen vuoksi että olemme kaikki erilaisia.

Kaikesta päätellen siis älykkyys ei asu täällä.

Vierailija
33/83 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta "vihervasemmistosta" vain sitä , että muut puolueetko sitten vastustavat luontoa, kun kerran vain vasemmisto kelpaa vihreäksi?

Eikö suomalaisten pitänyt olla luonto-ihmisiä?

Vierailija
34/83 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siltä se usein tuntuu mutta tieto siitä ettei tämä ole sellainen paikka mistä sitä odottaisi. Toki täällä on välillä ihan hyviä ja rakentavia kommentteja ja pitää ajatella että huonotkin ovat jonkun mielipiteitä ja totta niiden esittäjälle. Niissäkin voi olla jokin sanoma jota on hyvä kuunnella.

Vierailija
35/83 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta "vihervasemmistosta" vain sitä , että muut puolueetko sitten vastustavat luontoa, kun kerran vain vasemmisto kelpaa vihreäksi?

Suomessa on tasan yksi puolue, jossa uskotaan että ilmastonmuutos ei ole ihmisen (ainakaan suomalaisen ihmisen) aikaansaamaa.

Vierailija
36/83 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siltä se usein tuntuu mutta tieto siitä ettei tämä ole sellainen paikka mistä sitä odottaisi. Toki täällä on välillä ihan hyviä ja rakentavia kommentteja ja pitää ajatella että huonotkin ovat jonkun mielipiteitä ja totta niiden esittäjälle. Niissäkin voi olla jokin sanoma jota on hyvä kuunnella.

Olette luontainen valtakunnansovittelija!

Vierailija
37/83 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreät ei ole luontopuoluetta nähnytkää.

Vierailija
38/83 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on tasan yksi puolue, jossa uskotaan että ilmastonmuutos ei ole ihmisen (ainakaan suomalaisen ihmisen) aikaansaamaa.

Iso väite! Faktaa pöytään tueksi?

Vierailija
39/83 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihreät ei ole luontopuoluetta nähnytkää.

Että tällainen keskustelun taso. Hohhoijakkaata vaan!

Vierailija
40/83 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvomaailmaani ei mahdu yhtään laatikkoa johon laittaa ihminen tai jossa olisin joten miten käsittelet sen?