Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sinun arvosi ovat tärkeämmät ja oikeammat kuin minun?

Vierailija
07.02.2024 |

Jos minun arvomaailmani ja elämäntapani ovat erilaiset kuin sinun, niin kumman arvomaailma on oikea?

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervasemmistolainen arvomaailma on ainoa oikea!

Vierailija
2/83 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitänee varmaankin verrata niitä arvoja ensin ihan juridisesti näkökulmasta kansalliseen ja kansainväliseen lainsäädäntöön, ihmisoikeussopimuksiin ja yleiseen legitimiteettiin. 

Sen jälkeen kun ollaan arvioitu arvojen lainmukaisuus, voidaan siirtyä mielipidepsastolle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun arvomaailmasi ja elämäntapasi on oikea sinulle ja hänen arvomaailmansa ja elämäntapansa hänelle. 

Vierailija
4/83 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele oikea

Vierailija
5/83 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään oikeaa. Omatuntosi kertoo sinulle, mitkä arvosi ovat. Toimi sitten niiden mukaan, niin ei tarvitse vertailla. Ongelma on yleensä siinä, että ihminen ei edes tiedä omia arvojaan. 

Vierailija
6/83 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on oikea arvo, ja ainoa oikea reikä on soikea

Vierailija
7/83 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvojen paremmuus riippuu monesta seikasta, mutta erityisesti niiden perusteista. Voi myös olla niin, että kahdella ihmisellä/ryhmällä on jokin sama arvo, mutta perusteissa on laatuero. Esim. uskonto on mille tahansa arvolle heikko peruste. Perusteiden tulisi juontaa syvällisemmästä pohdinnasta kuin jonkin kansanperinteen opinkappaleen sloganeista.

Vierailija
8/83 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja persulainen on sairaus.

Vierailija
9/83 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan ajattelin, että miksi siitä eduskunnassa pitää kinastella? Kun ne erilaiset arvot pitäisi joten kuten kuutenkin hyväksyä, että demokratia toteutuisi ja yhteistyö sujuisi hyvin. Varsinkin tänä vaikeana aikana.

ap

Vierailija
10/83 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsimaalainen arvomaailma on ainoa oikea

Meidän kulttuuri ja uskonto katoaa jos emme pidä huolta ja puolusta sitä liialliselta m a t u i n v a a s i o l t a

Vierailija
11/83 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua että meille käy kuten Ruotsille mitä tulee kolmansista maista tulleisiin. En halua että lapseni joutuvat kasvamaan isla mi laisessa Suomessa ja tämä on iso uhka mikä voi toteutua jos otamme liikaa tulijoita maahamme

Siksi olen suomalaisen kulttuurin, uskonnon ja arvomaailman puolustaja ja vastustan liiallista maa hanmuut toa

Vierailija
12/83 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinun arvomaailmasi sanoo, ettei minulla ole täysiä ihmisoikeuksia, niin silloin minulla on oikeus sanoa, että sinun arvomaailmasi on väärässä. Sama toki pätee toiseen suuntaan.

Vierailija
13/83 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvomaailmat ovat täysin subjektiivisia luomuksia joten niissä ei voi määritellä oikeaa ja väärää, ne ovat kuin mielipiteitä.

Vierailija
14/83 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitänee varmaankin verrata niitä arvoja ensin ihan juridisesti näkökulmasta kansalliseen ja kansainväliseen lainsäädäntöön, ihmisoikeussopimuksiin ja yleiseen legitimiteettiin. 

Sen jälkeen kun ollaan arvioitu arvojen lainmukaisuus, voidaan siirtyä mielipidepsastolle. 

Kehäpäätelmä.

Juridiikka perustuu aina johonkin arvomaailmaan.

Vierailija
15/83 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja persulainen on sairaus.

turpaskiivassukka

Vierailija
16/83 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella saa olla juuri sellainen arvomaailma minkä hän haluaa, kunhan se ei loukkaa kenenkään muun ihmisoikeuksia.

Vierailija
17/83 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinun arvomaailmasi sanoo, ettei minulla ole täysiä ihmisoikeuksia, niin silloin minulla on oikeus sanoa, että sinun arvomaailmasi on väärässä. Sama toki pätee toiseen suuntaan.

Jos sinun arvomaailma ei tunnusta että minulla on täydellinen höösfkydööshf niin sinun arvomaailmasi on väärässä.

Ja minä määrittelen mitä höösfkydööshf on, joten sinun arvomaailmasi on aina väärässä.

Vierailija
18/83 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella saa olla juuri sellainen arvomaailma minkä hän haluaa, kunhan se ei loukkaa kenenkään muun ihmisoikeuksia.

Ihmisoikeudet ovat yhdensortin arvomaailman luomuksia, eivät mikään arvomaailmojen yläpuolella oleva objektiivinen luonnonvakio.

Vierailija
19/83 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos olen kristitty ja sanon että mielestäni homous on syntiä niin kiellän sinulta ihmisoikeuset ja olen väärässä ja minut pitää canceloida?

Niinhän Räsäselle haluttiin tehdä, koska joidenkin mielestä väärä mielipide

Vierailija
20/83 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa kun ihmiset eivät näytä tajuavan että ihmisoikeudetkin ovat loppupeleissä mielipidekysymys. Aivan kuten arvomaailmatkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi