Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omien vanhempien hoitovelvoite olisi kova juttu

Vierailija
07.02.2024 |

Tällainen laki pitäisi heti saada, loppuisi nopeasti tämä minä-minä-minä-minä kulttuuri joka nyt kasvaa kovaa vauhtia.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten tahdon oikeuden vielä sen piikillekkin. kyllä ne sielä hoitokodissakin saa niitä kaltoin kohdella

Vierailija
22/33 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmiltani saamani hoiva on ollut minimaalista. Kuusivuotiaasta lähtien olen hoitanut viisi vuotta nuoremman veljeni, kun vanhemmat kännäsivät viikonloput. Kävin kaupassa ja tein perheen ruuat heti kouluun mentyäni. En tunne olevani mitään velkaa. En ole syntymääni päättänyt enkä vanhempiani valinnut. Välit on nykyään asialliset, mutta etäiset. En rakasta vanhempiani. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heippa. En tiedä mistä on kyse, mutta mun "äiti" on narsisti ja on yrittänyt viedä multa niin työpaikan, firman kun lapsetkin perättömillä lastensuojeluilmotuksilla. Hän ei ole mun äiti enää. Tällainen että minun täytyisi pakosti olla hänen kanssa tekemisissä ja päästää hänet elämääni vielä tuhoamaan sitä lisää ja "hoitaa häntä" kuulostaa epäilemättä tosi hyvältä idealta! Oikeastaan parasta mitä olen pitkään aikaan kuullut. 

Kokemukseni aiheeseen liittyen on, että äitiyttä tai äitiään ei saisi kritisoida millään tavoin, sillä äitiys on ilmeisesti pyhää. Todellisuudessa se, että on synnyttänyt ei tee kenestäkään automaattisesti rakastavaa tai hyvää äitiä. Ei sinun tarvitse suostua hoitamaan äitiäsi ja sinä tiedät millainen äitisuhteesi on ollut, riippumatta siitä mitä sinulle sanottaisiin. 

Vierailija
24/33 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan nyt saadaan ensin poistettua kaikki mahdolliset viimeisetkin omaishoidon tuet.

T: P. Orpo

Vierailija
25/33 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heippa. En tiedä mistä on kyse, mutta mun "äiti" on narsisti ja on yrittänyt viedä multa niin työpaikan, firman kun lapsetkin perättömillä lastensuojeluilmotuksilla. Hän ei ole mun äiti enää. Tällainen että minun täytyisi pakosti olla hänen kanssa tekemisissä ja päästää hänet elämääni vielä tuhoamaan sitä lisää ja "hoitaa häntä" kuulostaa epäilemättä tosi hyvältä idealta! Oikeastaan parasta mitä olen pitkään aikaan kuullut. 

Näitä äitejä boomereissa riittää. En ole yhteyksissä äitiini, enkä varsinkaan hoitaisi sekuntiakaan. Toki ap ärsyttää ja trollaa tahallaan aiheella, ei kukaan lähde tällaista oikeasti ajamaan.

Vierailija
26/33 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs me, joilla ei ole jälkeläisiä eikä paljon edes lähisukulaisia? Arvotaanko hoitajat vai isketäänkö piikki kankkuun ja heitetään kaatopaikalle?

Vierailija
27/33 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ovat päättäneet lapsia hankkia -> he hoitavat lapsensa.

Lapset eivät ole vanhempiaan valinneet -> heillä ei ole velvollisuuksia vanhempiaan kohtaan.

Vierailija
28/33 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin jo yläasteikäisenä, etten aio vanhempiani auttaa, kun ovat vanhoja. Tällä tiellä olen edelleen, saavat omat asiansa hoitaa.

Kyllä siihen yleensä on joku syy, jos lapsi katkaisee välit tai ei välitä olla lähemmin tekemisissä vanhempiensa kanssa. Voin vakuuttaa, ettei kukaan tee niin huvikseen tai itsekkyyttään.

Vierailija
29/33 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä varmaan puoliso hoitaa mieluummin, kun ikäeroa 20 vuotta ja sama osoite (nainen  on vanhempi kun kuitenkin luulitte toisinpäin). 

Vierailija
30/33 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihanat vanhemmat, mielelläni pidän huolen että heidän vanhuutensa on hyvää, omaishoitajaksi kuitenkaan en alkaisi. Tunnen myös ihmisiä joiden vanhemmat eivät ole olleet niin hyviä ja ymmärrän täysin miksi heitä ei kiinnosta vanhempiensa kanssa olla niin paljoa tekemisissä.

Vierailija
31/33 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vain trollailee lämpimikseen, yrittää sohia kepillä muurahaispesää

Vierailija
32/33 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvun suurin minä-minä-minä on äitini, joka ei ole koskaan hoitanut ketään, ei omia lapsiaan, lastenlapsiaan, dementoitunutta äitiään eikä kuolevaa miestään. Joten ei hänelläkään ole mitään velvoitetta ollut. Nyt hän on vanha ja vinkuu apua.

Vierailija
33/33 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todella, että tällaista ei tule. Ja samalla tiedän, että todennäköisesti tulee. Siinä loppuu naisten työssäkäynti, ainakin niiltä, joilla ei ole varaa ostaa lisäapua. Dementikkoa ei voi jättää yksin kotiin, joten työssäkäynnistä tuskin tulee mitään. Monet dementikot vaeltelevat öisin, joten heidän kanssaan tarvitsee valvoa.

En ole minä-minä-ihminen. Hoidan kahda vaikeavammaista sukulaista. Omat vanhemmat eivät enää menisi hoidettavina, hoitotaakka on jo nyt liian iso. Ympärivuorokautinen hoitaminen on todella raskasta.