Menen käymään opiskelijalapseni luona tänään ja ajattelin viedä kassillisen ruokaa
Mitä veisin? On kaikkiruokainen, laiskahko kokkaaja. Pakastinkin on.
Kommentit (95)
Anna rahaa. Mua harmittaa, kun äitini ostaa kalliimpia merkkejä ja mulle kelpaa halvin
Säilykkeitä, italianpataa, broileria, jauhelihaa, juusto, ketsuppi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä, jos menisitte ihan yhdessä käymään siellä ruokakaupassa?
Ei siinä ole kuin pieni kallis k-kauppa lähellä, jossa heikohko valikoima Ajattelin tuoda kauempaa automarketista, ei ole järkeä ajella yhdessä eestaas. Ei oikein ehditäkään.
Ap
Kun lapseni oli opiskelija, kävimme välillä yhdessä ruokakaupassa, minä maksoin. Annoin myös säännöllisesti rahaa, oman tilanteeni mukaan eri summia.
Riisiä, pastaa, tomaattimurskaa, pakastevihanneksia, kalapuikkoja, kasvispihvejä, ketsuppia, kahvia, teetä, mehua, ananassäilykkeitä, tonnikalaa, pakastepizzoja ja patonkeja. Paahtoleipää, juustoa, maitoa, margariinia, tomaattia, kurkkua, nuudeleita, näkkäriä, hapankorppuja, mausteita, hernekeittoa, omenoita, appelsiineja, munia, jauhelihaa, jauhoja, kaurahiutaleita, jugurttia
Minä vein yleensä leipää, leivänpäällistä (juustoa ja leikkelettä, margariinia, tuoremehua, hedelmiä, kahvia ja teetä, hyvää pihvilihaa, ja itse tekemiäni ruokia pakastimeen, vähän herkkuja myös.. Hyvin kelpasivat.
Ennemmin yhdessä kauppaan.
Oma opiskelija on tosi gurmandi ja hyvä kokki joka ilahtuisi lohesta/savulohesta, jokiravunpyrstöitä, aasialaisista mausteista, hedelmistä ja kasviksista (erityisesti joku avokado, tuoreet marjat ja yrtit).
Vierailija kirjoitti:
Nuoren tarpeet tosiaan kannattaa selvittää ennen kuin astuu hänen varpailleen.
vie sellaista ruokaa, jota tiedät hänen syövän
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin yhdessä kauppaan.
Oma opiskelija on tosi gurmandi ja hyvä kokki joka ilahtuisi lohesta/savulohesta, jokiravunpyrstöitä, aasialaisista mausteista, hedelmistä ja kasviksista (erityisesti joku avokado, tuoreet marjat ja yrtit).
Nämä eväät saanee jokainen ostaa ihan itse. Kauas on tuo opiskelijaelämä menny.
Miten ihmeessä palsta on täynnä vanhempia, jotka eivät tunne omia lapsiaan tai osaa puhua niille? Palstalla ehdotetaan mehuja, kahveja yms., tietämättä, juoko lapsi näitä edes.
Kysy häneltä itseltään mitä ruokaa on tehnyt mieli ja tuo niitä. Kun on laiska kokkaamaan niin voit myös hänen luonaan kokata isomman annoksen jotain mistä lämmittää useamman päivän ruokaa, esim. makaronilaatikko tai kinkkukiusaus.
Vierailija kirjoitti:
vie sellaista ruokaa, jota tiedät hänen syövän
No on oikeastaan nirson täysi vastakohta, kaikki kelpaa 😁 Lähinnä mietin mikä olis näppärää sinkkutaloudessa. Terveellistäkin saa olla.
Anna rahaa jos haluat jotain antaa tai kysy häneltä mitä viet. Älä ryhdy päättämään mitä aikuinen syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole kuin pieni kallis k-kauppa lähellä, jossa heikohko valikoima Ajattelin tuoda kauempaa automarketista, ei ole järkeä ajella yhdessä eestaas. Ei oikein ehditäkään.
Ap
No, soita edes ja kysy mitä hän kaipaa. Mulla ei esim nyt ole pakastimessa juurikaan tilaa. Ja kuivakaapeissa on paljon kaikkea mitä en ole ehtynyt kokata. Olen koettanut äidille sanoa ettei joka kerta tarvi tuua.
Yritän vaan sanoa, että sitä oman lapsen mielipidettä voisi jo kuulla kun hän kerran on jo omillaan.
No vaikkapa tonnikalaa, tomaattimurskaa, makaronia, juustoa iso pala, kananmunia, HK sininen, kaurahiutaleita, kahvipkt ja keksejä, banaaneja ja karkkipussi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoren tarpeet tosiaan kannattaa selvittää ennen kuin astuu hänen varpailleen.
Astuu varpaille? Paljonko se opintotuki nykyisin on jos ei ruokakassi kelpaa ilman mielensä pahoittamista?
Ihan peruselintarvikkeita veisin jos ei kauppaan yhdessä ennätä. Säilykkeitä, jauhelihaa, leipää pakkaseen ja tuoreita hedelmiä. Kyllä sä nuoresi tunnet.
Vie selaamista joka sinusta on sopivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No, soita edes ja kysy mitä hän kaipaa. Mulla ei esim nyt ole pakastimessa juurikaan tilaa. Ja kuivakaapeissa on paljon kaikkea mitä en ole ehtynyt kokata. Olen koettanut äidille sanoa ettei joka kerta tarvi tuua.
Yritän vaan sanoa, että sitä oman lapsen mielipidettä voisi jo kuulla kun hän kerran on jo omillaan.
Meidän tilanne on erilainen. Tiedän että hänellä on kaapit suht koht tyhjät juuri nyt. Ei osannut sanoa mitä erityisesti haluaa. "Kaikki käy".
Ap