Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kotivarassa jauhetaan aina ruuasta.

Vierailija
07.02.2024 |

Paljon tärkeämpää on lämmin pukeutuminen, retkikeitin ja astiat veden kantoon. Ihminen selviää syömättä monta viikkoa ja kotivaraksi käy hätätilassa vaikka kauraryynit. Ilman vettä ei selviä kuin pari päivää tai kylmässä.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a7414c46-6c34-4e1a-820f-d7d619394745

Kommentit (309)

Vierailija
301/309 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kaikkea onse järkevin valinta ja käyttää sitten luontoa jos ei ole täysin tyhjäpää.

Vierailija
302/309 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotavaa pitää olla kanssa. Gepardia, sidukkaa, lonkkua ja kirkasta. Jointtia kans, jos alko alkaa tökkiimään eikä jaksa koko ajan ryystää sitä alkoa naamariin.

Setä neuvoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/309 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille ja lemmikeille on oltava ruokaa, ja kyllä se aikuistenkin elämä menee tosi kurjaksi, jos ei syö mitään. Ilman ruokaa herkästi myös palelee, koskee mahaa ja särkee päätä. Ei ole mukavaa.

Tietenkin vettä pitää myös olla. Ruuassa on myös vettä.

Vierailija
304/309 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä keskustelusta tulee taas mieleen se että että joditabletteja ovat eniten hamstranneet eläkeikäiset naiset Eli juuri ne joille se ei ole tarkoitettu.  

Minullakin on aina kaapissa, vaikka en niitä tarvitse. Arvaapa miksi? Joo, siksi, kun nuorelle väelle ei kannata alkaa sellaisia selittämään, mutta jos jonain päivänä tulee tarve, niin mulla on, ja saan ne jaettua jälkeläisteni perheille. Pakkauksessa on pari ylimääräistä, joten jopa naapurin nuorelle parille riittää.

Sen lisäksi niillä voi lyödä sitten rahoiksi. 

Vierailija
305/309 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin nähdä ap:n hakemassa ja kanniskelemassa vettä kun hän on ollut pari viikkoa syömättä.

Itselläni ei ole retkikeitintä, koska en ole sellaista mihinkään ikinä tarvinnut.

En näe mitään järkeä sellaisessa varautumisessa että ihminen hamstraa kotinsa täyteen asioita joita ei todennäköisesti ikinä tule tarvitsemaan. Useammat tuotteet myös hajoavat tai menevät käyttökelvottomiksi aikaa myöten vaikkei niitä olisi koskaan käytetty oli se sitten ravintoa tai vaikkapa retkikeitin.

Kerran on sattunut elämäni aikana sellainen tilanne ettei hanasta tullut vettä 3 päivään ja vettä joutui hakemaan naapuritalon seinästä. Kas kummaa että astiat siihen löytyivät omaa kotoa, vaikka en ollut ikinä varautunut siihen ettei vettä tule. 

Kylmyyteenkään en ole erikseen varautunut, mutta noh.. On mulla paksuja peittoja ja toppavaatteita ja peitoistakin voi tarvittaessa askarella ap:lle uuden pipon. 

Kauraryynit käy juu mutta aliravitsemuksesta kärsivä ihminen ei välttis jaksa kanniskella niitä vesiä tai askarrella pipoja tai takkeja.

Aika yleistä esim masentuneelle ilman mitään nälän hätää että elää puolisammuksissa osittain sen vuoksi ettei ravitsemus ole kunnossa, eikä myöskään voimavaroja ravitsemuksen kuntoon laittamiseksi.

Ja kun se masennus ei ruualla parane ellei kyse ole siitä että ei olekaan varsinsisesti masentunut vaan kärsii aliravitsemuksesta.

Mutta joo. Ap super ihminen pelastuu kun pyhällä hengellä kantelee vettä jota iloisena minun peitosta askartelema pipo päässään keittelee soppaa kun muut ihmiset ympärillä kuolee nauruun. 

Vierailija
306/309 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän suurimmalla osalla ihmisistä ole ruokaa niin että pärjää useamman päivän? Harva kai joka päivä kaupassa käy? Itselläni on unohtunut tuo ylimääräisten pullovesien ostaminen. Myös patteriradio ja patterit puuttuu. 

Olen yksinasuja ja joskus olen ollut vain kerta kaikkiaan niin laiska etten ole jaksanut lähteä kauppaan. Viikon olen pärjännyt syömällä vanhoja varastoja tyhjäksi ja edelleen jäi syötävää. Onneksi ei loppupäässä tapahtunut mitään kriisiä, mutta kolme päivää pystyn kyllä paastoamaan tai elämään muutamalla sadalla kilokalorilla, koska olen terve. En ole ylipainoinen mutta olen joskus painanut 5 kiloa vähemmän, joten kyllä tästä hiukan liikenee.

Vierailija
307/309 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotivarassa pitää olla Latviasta hankittua lonkeroa 3 ltk, kaljaa 3 ltk sekä 80% viinaa 3 litraa. Sillä pärjää kun hyviä säilykeruokatölkkejä riittävästi. 

Ei se ruoka vaan juoma!

Totta toinen puoli. Juomista tarvitaan, ja desinfiointiainetta. 

Vierailija
308/309 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeasti tulisi tilanne, jossa pitäisi turvautua kotivaraan, niin kuinka paljon kotivarastanne uskaltaisitte syödä heti ensimmäisinä päivinä? Eihän se mikään tae ole, että juuri 3 päivän päästä kauppa aukeaa ja muutenkin pärjätään jo ilman kotivaraa? Ja mahtaa olla huikeat jonot ja tyhjät hyllyt siinä yhdessä kaupassa, joka silloin avaisi ovensa, jos avaisi. Kun moni mieltää, että se on vain se 3 päivää, kun tarvitsee pärjätä omillaan ja sen jälkeen saa ruokaa ruokajakelusta tms, mutta eihän sitä oikeasti saa. Aluksi ihmiset olisivat varmaan vähän shokissa hiljaa kotonaan, mutta sen 3 päivän jälkeen alkaisi olla levontonta ja vihaista väkeä, että "missä se mun luvattu neljännen päivän ruoka-annos on?"

Meillä on tähän aikaan vuodesta useamman kuukauden kotivara ihan joka vuosi, koska on nostettu perunat ja muut juurekset jo, on säilötty omenoita, marjoja, raparperiä, sieniä. Kaupat on kaukana ja välillä voi mennä sähköt muutamaksi päiväksi, kun ei olla prioriteettiluokassa korkealla. Meillä on oma aggre ja siihen polttoainetta useammaksi päiväksi/viikoksi. Riippuu miten sitä käyttäisi. Ja siis aggren saa liitettyä taloon sähkötaulun kautta. Mut aggrella käytetään vaan pakastinta, kiertovesipumppua ja kaivosta vesipumppua. Ruuat voi viedä kellariin (tai ulos) ja puuhellalla+leivinuunilla saa tehtyä kaiken.

Mut ekaksi syötäisiin ne, mitä normaalistikin meillä aina on ekana ruokalistalla. Eli helposti pilaantuvat ainekset. Nyt jääkaapissa on iso rasia raejuustoa, jonka päiväys meni jo. Aukaistun tonnikalapurkin jämät (siirretty tietenkin toiseen rasiaan), keitettyjä perunoita ja perunamuusia sekä paistettua possua ja paistettua jauhelihaa sekä pari suippopaprikan palaa, jotka alkaa olla vähän hilkulla. Teen huomenna tonnikala-raejuusto-paprikasalaatin (jos löytyy jotain muitakin surullisia kasviksia, niin niitä). Sitä voi syödä sinällään tai majoneesilisän kanssa niiden perunoiden täytteenä (uuniperunan tapaan). Pihvit hampurilaisina illalla (siis toi on huomisen ruokalista joka tapauksessa).  Sitä samaa rataa loppuviikkokin. Jos taas alkaa näyttää, että härdelli kestää kauemmin, niin sit tosiaan viikon pääsyä alan säännöstellä tarkemmin.

Vierailija
309/309 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 kilolla rasvaa selviää 3 päivää.

20 kilon rasvakerroksella 2 kuukautta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän