Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kotivarassa jauhetaan aina ruuasta.

Vierailija
07.02.2024 |

Paljon tärkeämpää on lämmin pukeutuminen, retkikeitin ja astiat veden kantoon. Ihminen selviää syömättä monta viikkoa ja kotivaraksi käy hätätilassa vaikka kauraryynit. Ilman vettä ei selviä kuin pari päivää tai kylmässä.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a7414c46-6c34-4e1a-820f-d7d619394745

Kommentit (309)

Vierailija
21/309 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kans sitä mieltä että tärkeintä ois opettaa kädentaitoja ja puhua esim näistä asioista mitä kannattaa hankkia jos sattuisi joku katastrofi ja ei esim ole mitään "kellaria" missä piileskellä

-Narua

-Kunnon kengät millä liikkua maastossa

-Joku millä puhdistaa vettä (ellei keitä)

-Tulentekovälineet

-Retkikeitin

-Sellanen foliolämminpeite esim

Tossa muutama, siihen lisäks pitäs opettaa miten luonnosta saa kaikki ravinteet jne. 

Sillee kokonaisvaltasesti opettaa, eikä vaan sitä että OSTA RUOKAA JA PIILOUDU!

Vierailija
22/309 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä retkikeittimellä tekee, jos ei ole ruokaa? Purkkiruokaa voi syödä kylmänäkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/309 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja viinaa pitää olla tarpeeksi.

Alkoholi diureettina ja verenkierron pois iholta viejänä on ihan viimeinen mitä kannattaa juoda. Altistaa myös vahingoille.

Vierailija
24/309 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sillä retkikeittimellä tekee, jos ei ole ruokaa? Purkkiruokaa voi syödä kylmänäkin. 

Kaurapuuroa, kahvia tai vaikka makaronia keittelee.

Vierailija
25/309 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jokainen varautuu kuten parhaaksi näkee . Minä hoikkana ihmisenä tarvitsen ruokaa , ei pelkät paksut vaatteet ja vesi riitä . 

Terve aikuinen selviää 6 viikkoa ilman ruokaa. Sinäkin. Siis il.an pysyviä vaurioita. 

Pelkkä hengissä selviäminen ei välttämättä ole hyvä tavoite. Pitää pysyä myös toimintakykyisenä. Mahdollisesti joutua evakuoimaan koko perhe tuhansien kilometrien päähän. Ei nälkäkuoleman partaalla pysty auttamaan läheisiään, suojelemaan itseään tai matkustamaan pitkiä matkoja. Nälkiintyminen altistaa myös sairauksille ja murskaa ihmisen henkisen sietokyvyn. Täydellä vatsalla selviytyminen on ehdottomasti helpompaa.

Vierailija
26/309 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kans sitä mieltä että tärkeintä ois opettaa kädentaitoja ja puhua esim näistä asioista mitä kannattaa hankkia jos sattuisi joku katastrofi ja ei esim ole mitään "kellaria" missä piileskellä

-Narua

-Tulentekovälineet

-Retkikeitin

Tossa muutama, siihen lisäks pitäs opettaa miten luonnosta saa kaikki ravinteet jne. 

Puukko unohtuu aina ja on todella hyödyllinen. Myös vedenpitävää vaatetta suomen oloissa.

Vierailija
27/309 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, katunäkymästä näkee kyllä että se kotivara on jemmattu siihen vyötärölle aika monella.

Runsaalla ylipainolla selviää ilman ruokaa kuukauden. N 1,5kg viikko kuluu vararasva. 1kg ihraa on 9000 kaloria.

Hyvissä geeneissä se salaisuus.

Selviän helposti tulevasta ydintalvesta.

Vierailija
28/309 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jokainen varautuu kuten parhaaksi näkee . Minä hoikkana ihmisenä tarvitsen ruokaa , ei pelkät paksut vaatteet ja vesi riitä . 

Terve aikuinen selviää 6 viikkoa ilman ruokaa. Sinäkin. Siis il.an pysyviä vaurioita. 

Pelkkä hengissä selviäminen ei välttämättä ole hyvä tavoite. Pitää pysyä myös toimintakykyisenä. Mahdollisesti joutua evakuoimaan koko perhe tuhansien kilometrien päähän. Ei nälkäkuoleman partaalla pysty auttamaan läheisiään, suojelemaan itseään tai matkustamaan pitkiä matkoja. Nälkiintyminen altistaa myös sairauksille ja murskaa ihmisen henkisen sietokyvyn. Täydellä vatsalla selviytyminen on ehdottomasti helpompaa.

Kokeilin joskus paastota ja paastosin vedellä viikon. Ei siinä kyllä toimintakyky mihinkään hävinnyt, nukuinkin hyvin.

Vierailija
29/309 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Kuinka isoja astioiden pitää olla veden kantoon? Riittääkö yksi kahvikuppi jos käy hakemassa aina santsikupin tarvittaessa?

Miten te siellä venäjällä olette asian hoitaneet eikö teillä ole ne samovaarit harasoo.

Ladan takakontissa tyhjissä vodkapulloissa.

Vierailija
30/309 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenkin nuotion tai prasun aikaan saaminen märällä kelillä on haastavaa. Eikä tulenteko edes ole jokaketaleen oikeuksiin kuuluva asia vaan tulen saa tehdä luvanvaraisesti tietyille paikoille silloin kun metsä- tai ruohikkopalovaroitus ei ole voimassa.

Itse tunnistan että vesi on suurin ongelma. Ei sitä voi suuria määriä säilyttää jossain kaapeissa varmuuden vuoksi. Viisilitrainen kaupan kanisteri löytyy. Se on nippanappa kahdelle 72 tunniksi kun kaapissa on vähän muutakin nestettä juotavaksi.

Itse olen pohtinut millä sitä vettä kuljetetaan kuntalaisten tai kaupunkilaisten koteihin, jos ei löydy yhtäkään juomavedelle puhdistettua kuljetusautoa? Omassa kunnassani näitä autoja on tasan yksi ja sekään ei vissiin ole sillä siunaamalla sekunnilla niin puhdas että voisi juomavettä kuljettaa. Well well well, kun kaivoksi ei voi muuttua.

Vierailija
31/309 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos puhutaan 72 tunnista tuskin kuolet nälkään siinä ajassa. Marttaliiton suosittamat herkut on kalliitta kukkarolle ja hankalia monelle säilyttää kun mieluummin syö ne pois. Vararruuan kannattaa olla jotain tylsää ja jokapäiväistä. 

Miten se voi sinua häiritä , jos varaan muutaman paputölkin tms kaapin perälle ja käytän pois ennen kuin vanhenevat ? Jos itse pysyt pelkällä vedellä toimintakykyisenä niin hyvä juttu . Jokainen tuntee itsensä parhaiten . Jos olisin normaalipainoinen voisin ehkä pärjätä syömättä , mutta suvussani on paljon yhtä hoikkia kuin minä niin lihominen ja vararavinnon hankkiminen kehoon ei ole vaihtoehto . 

Vierailija
32/309 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, katunäkymästä näkee kyllä että se kotivara on jemmattu siihen vyötärölle aika monella.

Runsaalla ylipainolla selviää ilman ruokaa kuukauden. N 1,5kg viikko kuluu vararasva. 1kg ihraa on 9000 kaloria.

Runsas ylipaino katunäkymässä on kyllä 20kg tai enemmän ja sillä menee pidempään kuin 1kk.

Kyllä se itseasiassa miehellä ainakin kuluu kuukaudessa. Olen kokeillut.

20kg kuukaudessa, pitäisi kuluttaa yli 5000kcal. Ei kulu vaikka kuinka paastoat.

Itse laihduin yli 20 kg 1,5 kuukaudessa. Ei pystynyt syömään mitään ja nekin vähät mitä söin oksensin pois. 

Vierailija
33/309 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lievästi ylipainoinen nykyihminen nälkiinny parissakaan viikossa. Itseasiassa paastoaminen parantaa monia sairauksia. Paastossa autopagisessa tilassa keho käyttää omia rikkinäisiä proteiineja pois. Jotka muuten altistaa sairauksille.

Vierailija
34/309 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pärjättäisiin ihan ilman mitään erityistä varautumistakaan helposti viikko... kotona. Maastossakin tarvittaessa.

Omakotitalo, oma kaivo, leivinuuni, muutama erilainen retkikeitin, löytyy paristoja ja varavirtalähteitä, aggregaattikin.

Jotenkin näen nämä varautumisohjeet tärkeämmäksi vähän enemmän elämästä vieraantuneille tai jotenkin uusavuttomille.

Vierailija
35/309 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä pärjättäisiin ihan ilman mitään erityistä varautumistakaan helposti viikko... kotona. Maastossakin tarvittaessa.

Omakotitalo, oma kaivo, leivinuuni, muutama erilainen retkikeitin, löytyy paristoja ja varavirtalähteitä, aggregaattikin.

Jotenkin näen nämä varautumisohjeet tärkeämmäksi vähän enemmän elämästä vieraantuneille tai jotenkin uusavuttomille.

Moni luulee olevansa varautunut muttei suurimmalta osalta löydy mitään kotivaraa. 50% kansasta ei ole rahaakaan yli 500 euroa.

Vierailija
36/309 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset syö jo rauhan aikana?

Vierailija
37/309 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Runsas ylipaino katunäkymässä on kyllä 20kg tai enemmän ja sillä menee pidempään kuin 1kk.

Kyllä se itseasiassa miehellä ainakin kuluu kuukaudessa. Olen kokeillut.

20kg kuukaudessa, pitäisi kuluttaa yli 5000kcal. Ei kulu vaikka kuinka paastoat.

Itse laihduin yli 20 kg 1,5 kuukaudessa. Ei pystynyt syömään mitään ja nekin vähät mitä söin oksensin pois. 

Niin, laihduit lihaksista ja nesteestä. 

Vierailija
38/309 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Narua

-Tulentekovälineet

-Retkikeitin

Kunnin kengät😆🤣

Ihan tavallisilla tennareilla liikkuu luonnossa paremmin kuin jollain partioaitan äijäilypopoilla!

Vierailija
39/309 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihan oikeasti henkilö on tottunut käymään joka päivä kaupassa ja tilaamaan Woltista ruokaa, niin ei siellä kotona välttämättä ole edes niitä kauraryynejä.

Vierailija
40/309 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihan oikeasti henkilö on tottunut käymään joka päivä kaupassa ja tilaamaan Woltista ruokaa, niin ei siellä kotona välttämättä ole edes niitä kauraryynejä.

He myös ansaitsevat kuolla ensimmäisenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä