Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Verenpaine lääkitys?

Vierailija
07.02.2024 |

Mikä on lääkityksesi sinä jolla verenpaineeseen lääkitys on ja onko tehonnut?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli Candesartan. Sivuvaikutuksena jatkuva huimaaminen, valvominen, päänsärky jne. Lääke ei pystynyt alentamaan verenpainettani, joka kotimittauksilla oli luokkaa 180/113. 

Lääkäri vaihtoi Telmisartaniin (40 mg). Apteekissa oltiin hyvin skeptisiä vaihdon suhteen. Farmaseutti sanoi, että lääkehän on periaatteessa entinen, vain nesteenpoisto puuttuu. Sivuvaikutukset pysyivät ennallaan, kaaduin jopa kerran ja sain julmetut mustelmat. Verenpaine on aamuisin ollut aika tarkkaan 183/116. Iltaisin vähän alemmat, koska otan lääkkeen päivällä. 

Ei jaksaisi taas lääkevaihtoa ja odottelua, että auttaako. 

Vierailija
42/61 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valsartaani ja amlodipiini. Aiemmin oli yhdistelmälääke jossa oli näiden kahden lisäksi myös hydroklooritiatsidi mutta tämä aiheutti auringonvalolle herkistymistä. Olin aurinkoihottumassa jopa vaatteiden alta. Lääkäri yritti veistellä ettei auringonotto olekaan terveellistä. Mutta koska joudun työskentelemään auringossa eikä helteessä tee mieli pukeutua paksusti, vaadin lääkäriä muuttamaan lääkistystä. Joten otan kahta ensin mainittua eri purkeista. Mulla toimii, tosin verenpaine ei ollut kovin paljoa koholla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kova kutina johtua verenpainelääkkeestä, jonka on aloittanut jo 3 viikkoa sitten? Siis että kutina tuli nyt vasta. 

Vierailija
44/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up up

Vierailija
45/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko kova kutina johtua verenpainelääkkeestä, jonka on aloittanut jo 3 viikkoa sitten? Siis että kutina tuli nyt vasta. 

Onko kenelläkään tietoa tai kokemusta asiasta?

Vierailija
46/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

on yhdyssana

Tiedoksi sinulle pillerinpanija, että naputtelen kännykällä tekstini ja se ihan automaattisesti teki tuon välin tuohon, samalla tavalla kuin muuttaa usein sanoja ihan joksikin muuksi kuin mitä sen pitäisi olla.

Ap

Minulla sama ongelma nykyään enkä ole löytänyt mitään asetusta millä sen saisi pois päältä. Ikävä ominaisuus

Vierailija
47/61 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

on yhdyssana

Apteekki ei tuota tunnistanut lääkkeeksi,  onko joku luomutuote?

Vierailija
48/61 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI.

Vierailija
49/61 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veren painelääk-itys.

Vierailija
50/61 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mahdollista, että haittavaikutukset tulevat vasta nyt.

Vierailija
51/61 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut niin pitkään kuin muistan Linatil, ensin lievempi nyt jo vuosikausia 20 mg. Ihan täydelinen ei verenpaineeni ole ollut yli 30 vuoteen edes lääkittynä paitsi nyt, kun muutin elämän tapojani, pudotin painoa melkein 20 kg, aloin liikkua ja lopetin tupakan polton eikä työtkään enää stressaa koska jäin eläkkeelle. Pelkkä lääkitys ei oman kokemulseni mukaan auta.

Vierailija
52/61 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kutina voi olla lääkityksen oire. Lääkkeestä ja yksilöstä riippuu.

Vierailija
53/61 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Belsar Plus

Vierailija
54/61 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Losartan mullakin.

Terveet elämäntavat ja ruokavalio, liikunnallinen, hoikka, mutta silti verenpaineeni kohosi munuaistaudin takia. Tämä diagnosoitiin just kohonneen verenpaineen kautta. Onneksi sain laadukkaat tutkimukset (ultra, magn.kuvaus, rasitustesti, keuhkokuvat yms.) verenpaineen nousun selvittämiseksi, eikä tyydytty vain verenpaineen hoitoon.

Vierailija
55/61 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Candesartan jaTenoprin. Toimii hyvin, n. 120/70, syke 60 keskimäärin. 

Vierailija
56/61 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Candesartan ja Metohexal. Toimii hyvin.

muista tarkistuttaa munuaisarvosi ja hemoglobiini myös candesartania käyttäessä... vuosikokeiden jatkoksi tuo ellei jo ole. Hb saattaa laske ja Krea nousta joillakin ihmisillä

Vierailija
57/61 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valsartaani ja amlodipiini. Aiemmin oli yhdistelmälääke jossa oli näiden kahden lisäksi myös hydroklooritiatsidi mutta tämä aiheutti auringonvalolle herkistymistä. Olin aurinkoihottumassa jopa vaatteiden alta. Lääkäri yritti veistellä ettei auringonotto olekaan terveellistä. Mutta koska joudun työskentelemään auringossa eikä helteessä tee mieli pukeutua paksusti, vaadin lääkäriä muuttamaan lääkistystä. Joten otan kahta ensin mainittua eri purkeista. Mulla toimii, tosin verenpaine ei ollut kovin paljoa koholla.

Minullakin on valsartaani ja amlodipiini. Yläpaine on laskenut niillä alle 130:een, mutta alapaine pysyy sitkeäsi päälle 90:ssä.

Vierailija
58/61 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Candesartan nyt lähes kuukauden, mutta vaikutus verenpaineeseen ollut vähäinen. Lääkäri määräsi nostamaan annosta jos ei tehoa kuukaudessa, joten hyvin pian siirryn suurempaan annokseen.

Ainoa selkeä muutos tähän asti on se, että paino nousi samantien toista kiloa.

Vierailija
59/61 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli Amlodipin 5 mg ja Candesartan 8 mg. Laihduttuani 20 kg jäljellä on enää puolikas Candesartanista eli 4 mg. Paineet loistavalla tasolla. 

ps. Candemox on candesartaania.

Vierailija
60/61 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut niin pitkään kuin muistan Linatil, ensin lievempi nyt jo vuosikausia 20 mg. Ihan täydelinen ei verenpaineeni ole ollut yli 30 vuoteen edes lääkittynä paitsi nyt, kun muutin elämän tapojani, pudotin painoa melkein 20 kg, aloin liikkua ja lopetin tupakan polton eikä työtkään enää stressaa koska jäin eläkkeelle. Pelkkä lääkitys ei oman kokemulseni mukaan auta.

Lopetin itse tupakoinnin yli vuosi sitten. Verenpaine nousi koviin lukemiin ja alas sitä ei ole saatu useilla lääkekokeiluillakaan. Olen hoikka ja liikun paljon, ehkä liikaakin. Suvussani ollut kaiketi kaikilla korkea verenpaine.