Verenpaine lääkitys?
Mikä on lääkityksesi sinä jolla verenpaineeseen lääkitys on ja onko tehonnut?
Kommentit (61)
Losartan/Hydrochlorothiazide 50mg/12,5mg.
Yksi pilleri, jossa molemmat ominaisuudet. Alkuun oli pelkkä Losartan, mutta arvot edelleen hieman korkeat niin siihen lisättiin tuo nesteenpoisto. Tällä nyt menty noin 6 vuotta.
N 54 v
Vierailija kirjoitti:
Terveet elämäntavat on muuten paras lääkitys.
Miten sitten selität sen että minä neljäkymppinen, hoikka, urheilullinen ihminen käytän kolmea verenpainelääkettä?
N 54 v vielä jatkaa, että ei minulla edes kannata lääkärillä mitata verenpaineita. Lukemat on niin hirveitä aina. Yläpaineet huitelee 150-160 ja alapaineetkin aina vähintään 100.
Kotona teen aina silloin tällöin neljän päivän mittaukset niin, että mittaan aamulla ja illalla kahteen kertaan ja lasken niiden kahden mittauksen keskiarvon.
Telmisartan, Bisoprolol, Amlodipin. Verenpaine silti korkeahko 140/90.
Vierailija kirjoitti:
Telmisartan, Bisoprolol, Amlodipin. Verenpaine silti korkeahko 140/90.
Itselläni ollut kahdella edellisellä lääkärikäynnillä (muista syistä) 200 tasoa sekä ylä-että alapaine. Mutta sitten kotona tuota mitä sinulla tai hieman enemmän ja jopa allekin välillä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Losartan
Minulla myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on yhdyssana
Tiedoksi sinulle pillerinpanija, että naputtelen kännykällä tekstini ja se ihan automaattisesti teki tuon välin tuohon, samalla tavalla kuin muuttaa usein sanoja ihan joksikin muuksi kuin mitä sen pitäisi olla.
Ap
Joo, tekoäly "rules"!
Vierailija kirjoitti:
Terveet elämäntavat on muuten paras lääkitys.
Jos on perintörasite ja stressaava työ niin ei kyllä mitkään elämäntavat auta.
Pieni annos bisoa. Rauhoittaa takykardian ja samalla hieman laskee paineita jotka eivät muutenkaan ole olleet korkealla.
Ensin tuli betasalpaaja (tällä hetkellä Orloc), ei riittänyt. Sitten lisättiin ace-estäjä (Enalapril), ei riittänyt edelleenkään. Viimeksi lisättiin kalsiumsalpaaja (Zanidip), ja nyt on ollut verenpaine kutakuinkin kohdallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Losartan
Lisäys tuon lisäksi pieni annos nesteenpoistona Spironolactonea. Toimii hyvin.
Mihin nesteenpoiston tarve verenpaineen hoidossa perustuu?
Losartan 100 mg. Toimii hyvin. Pitää verenpaineen normaalina.
Mulla paineet kotona mitattuna 85/135 ja lekurissa aina huomattavasti korkeammat kun ilmeisesti jännitän tai jotain. Mikä on se raja että lääkkeet pitää aloittaa?
Millä perusteella nuo lääkärit päättää minkä låäkereseptin tähänkin vaivaan kirjoittaa🤔, kaikkia muita kyllä aloituksessani näkyy, mutta ei tuota joka minulle määrättiin.
Ap
Cardace ja amlodipin. 1kpl kumpaakin. Lähtötilanne oli päivystyksessä 230/125. Heti laski vähän mutta muutama viikko menee ennenkuin täysi teho. Nyt 120/90 tasolla.
Just aloitin Exforge -yhdistelmälääkkeen (amlodipiini ja valsartaani), koska Amlodipin ja Micardis ei tehonnut tarpeeksi. Uuden lääkkeen annostusta voi vielä nostaa ja pärjäisi yhdellä pillerillä päivässä, joten peukut on pystyssä jotta toimisi..
n40 lääkityksen aloitus lukemin 237/147
Multa ei edes mitata lääkärissä paineita vaan kotimittaustuloksilla mennään. Juuri siksi koska kaikilla nousee valkotakkipaine.
Hei ap, mikä RR lääke sinulle määrättiin? Nykyäänhän nuo nimet on niin moninaiset. Vaikuttavan aineen mukaan helpompi vertailla. Esim mulla Micardis on nyt Telmisartan nimellä ja toisena on Amlodipin. Aloitettiin tuolla Telmisartanilla ja myöhemmin nostettiin annosta, ei riittänyt joten lisättiin rinnalle Amlodipin ja vielä myöhemmin toinen Amlodipin iltaankin
Lässyn lää. Katso otsikkoa ja jätä aivan turha päteminen.