Kurakäsine vs. välikausikäsine +- muutaman asteen keleillä?
Tuttava selitti niiden käytäntöä, että eivät ole hankkineet erikseen välikausikäsineitä, vaan parista pakkasateesta johonkin 10 plussaan lapsilla on lämpötilan mukaan ohuempi tai paksumpi lapanen ja sen päällä kurakäsine. Eikä siis vain kurakelilä, vaan muulloinkin. Sanoi, että lapasia on kertynyt paljon ja löytyy aina lämpötilaan sopivan lämmin. Ja on helppo kuivattaa, kun saa kurakäsineet ja lapasen erikseen. Ymmärrän pointin joo, niilläkin monta lasta, mutta toisaalta eikö ole vähän kömpelöä tarttua mihinkään ja vähän lämpimämmällä hioastavakin?
Meillä on kyllä käyteytty kurakäsineitä ihan vaan todellisella kurakelillä ja erikseen on välikausikäsineitä.
Kommentit (12)
Vuorillisia kurahanskoja ja välikausihanskoja käytetään molempia, ei niin tarkkaa, kummatko laittaa milloinkin.
Nykyään pitäisi vaatia joku vanhemmuus kurssi ja läpäistä sen testi, ennen kuin saa luvan lisääntyä...
Vierailija kirjoitti:
Nykyään pitäisi vaatia joku vanhemmuus kurssi ja läpäistä sen testi, ennen kuin saa luvan lisääntyä...
Mitä siinä testissä kysyttäisiin hanskoista?
miten se on kömpelömpi kuin joku muu rukkanen ?
No ainakin se tulee mieleen, että jos sulla on laadukas villalapanen, onhan se ainakin 100 kertaa parempi "vuori" kuin mitä nämä keinomateriaalista tehdyt vuorit on marketin talvi- ja vk-rukkasissa.
Saako pienemmät niitä itse puettuakaan? Lisähommaa vanhemille, jos pitää aina auttaa se kurahanska käteen. Isommat, jotka saa puettua itse, ei ehkä muuten halua aina kurajuttuja pukea.
Mun mielestä kuulostaa ihan fiksulta, ekologiselta
kuori vaatteet on aikuisillakin in ja hip ja pop
Riippuu vähän iästä.
Pienellä kaksien hanskojen pukeminen päällekkäin hidastaa pukemista.
Sitten kouluikäiset tarvii kuitenkin niiden kurahanskojen lisäksi myös siistimmät hanskat.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kuulostaa ihan fiksulta, ekologiselta
Eräänlaistä kierrätystä, kun saa virttyneetkin tumput uusiokäyttöön toisen rukkasen alla.
Koulussa, kaupungilla jne. välikausisormikkaat tai lapaset. Pihapuuhissa kurarukkaset ja lapaset. Pääpiirteissään näin me toimitaan silloin kun on sellainen 0 - 5 astetta.