Stubb peruuttaa puheitaan, pyytää anteeksi.
Oli ruotsinkielisille painottanut olevansa ensimmäinen ruotsinkielinen presidenttiehdokas sitten Manneriheimin.
Joutui pyytämään anteeksi Elisabeth Rehniltä.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/61d56d9c-7125-4e90-90e3-9738a0931…
Kommentit (25)
En tiedä mikä nykyajassa on, mutta jonkinlainen synninpäästö-mentaliteetti on lisääntynyt.
Mediassa vaaditaan milloin mistäkin asiasta ripittäytymistä. Jos käy ilmi, että on varastanut lapsena kioskilta tikkarin, on sekin tunnustettava ja julkisesti kaduttava. Saati sitten muut asiat, harkitsematon sana tai mielipide vuonna 1999 tms.
Tähän lähtee mukaan myös presidentti-ehdokkaat. Kadutaan tuhkassa ja tomussa ja ripittäydytään jopa itse, jos ei vielä joku ole julkisesti sitä tajunnut vaatia.
Itse asia sai minut tuntemaan sympatiaa Stubbia kohtaan. Rehn taas näyttäytyi koulukiusaajana. Yleensä on tapana kohteliaasti hyväksyä anteeksipyyntö ja vetäytyä tyylikkäästi takavasemmalle, etenkin näin vähäpätöisessä tapauksessa. Ei silloin enää irvistellä ja ilkeillä anteeksipyytäjälle lehtien palstoilla, kuten Rehn nolosti teki. No, Stubb taisi saada Rehnin mediamokan vuoksi äänivyöryn niiltä, jotka näkivät tuon p*rseilyn läpi. :D
Valitaan parempi. Valinta on Alexander Stubb.
Olisikohan tästä täysin merkityksettömästä "uutisesta" jo kohta saatu Haaviston leirissä mehustettua kaikki liemet irti, vai vieläkö tästä yritetään saada keskustelunaihetta? Melko säälittävää, mutta kertoo tästä porukasta kaiken olennaisen.
Anteeksipyyntö on tosiaan valtiomiehen ja vahvan ihmisen merkki. Heikot eivät sitä uskalla tehdä.
Itse ihailen kovasti sitä, että ihmisellä on kyky pyytää pientäkin virhettä anteeksi. Tässähän nyt ei mistään vakavasta asiasta ollut edes kyse.
On vahvan ihmisen merkki, että ihminen uskaltaa pyytää anteeksi. Hyvä, että tämä kaunis käytös on huomioitu.