đŠSöitkö sirkkoja edellisen hallituksen ilmastokriisin ollessa pahimmillaan?
NiistÀ piti tulla meidÀn pÀÀasiallista ravintoa.
Kommentit (10)
Söin sirkkapatukoita. Saakohan niitÀ vielÀ jostain.
VenÀlÀispersu taas sössöttÀmÀssÀ, ettei ilmastonmuutos ole totta :DDD
Hei, mÀ tein kevÀÀllÀ 2022 sellaisen ratkaisun, etten koskaan enÀÀ osta venÀlÀisperÀistÀ energiaa. Ostan 100% tuulisÀhköÀ enkÀ tankkaa Teboililla.
Mun rahat ei virtaa venÀlÀisille. Avustan Ukrainaa ja olen itse ollut avustuskuljetusta viemÀssÀ.
Ihmettelen mihin Tampereella on kadonneet oikeat heinÀsirkat. Ennen oli ja nyt ei nÀy, ei kuulu rahinaakaan. Kotisirkka oli taas se mitÀ ne tunkivat leipiin.
Höpö höpö. Sirkkabuumia lietsoi pari ÀÀliötÀ, jotka kuvitteli, ettÀ ihmisillÀ on hinku elÀinproteiiniin. No, todettiin, ettÀ sirkat allergisoi osaa ihmisistÀ melko pahasti, eikÀ toisaalta elukoita tarvitse syödÀ kenenkÀÀn.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen mihin Tampereella on kadonneet oikeat heinÀsirkat. Ennen oli ja nyt ei nÀy, ei kuulu rahinaakaan. Kotisirkka oli taas se mitÀ ne tunkivat leipiin.
HyönteismyrkyillÀ tapettu ja toisaalta vanhemmiten ne taajuudet lakkaa kuulumasta. MÀ kuulen vielÀ sirkat. Kulunut kesÀ on ollut viileÀ, olisko se viivyttÀnyt yksilönkehitystÀ. Sirkoilla on osittainen muodonvaihdos ja yleensÀ ne "kypsyy" sirityskuntoon heinÀ- elokuun helteisiin. Nyt on toinen hellepÀivÀ menossa.
Kohta laitetaan taas pettuleipÀÀ pöytÀÀn kun ei mihinkÀÀn ole varaa. Onko kahvinkorvikeohjeita jo jaossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HyönteismyrkyillÀ tapettu ja toisaalta vanhemmiten ne taajuudet lakkaa kuulumasta. MÀ kuulen vielÀ sirkat. Kulunut kesÀ on ollut viileÀ, olisko se viivyttÀnyt yksilönkehitystÀ. Sirkoilla on osittainen muodonvaihdos ja yleensÀ ne "kypsyy" sirityskuntoon heinÀ- elokuun helteisiin. Nyt on toinen hellepÀivÀ menossa.
Juu. Tuntuu etten myös silmÀmÀÀrÀisesti löydÀ heinikosta niitÀ ja vÀhemmÀn perhosia. Ja toisella puolella kaupunkia ei myös siritÀ kuulemma, mutta ei ehkÀ kuule. Jospa hellepÀivÀt eivÀt siis vielÀ riitÀ sirkkoihin kuten sanoit.
Olen syönyt sirkkoja monia kertoja Kaakkois-Aasiassa. Ne paahdetaan pannulla. VÀhÀn pÀhkinÀiseltÀ maistuvat. MenevÀt vaikka oluen kanssa.
En syö elÀimiÀ. Sirkat on elÀimiÀ. MÀ pÀrjÀÀn kasviksilla, kiitos kysymÀstÀ, ja niin pÀrjÀÀvÀt intialaisetkin, joissa on todella vÀhÀn lÀskejÀ ihmisiÀ.