Miten ylläpidätte seksuaalista kipinää ruuhkavuosina
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritän ylläpitää läheisyyttä. Vaimolle unta ottamalla lapset viikonloppuisin viereeni yöksi ja vaimo saa nukkua silloin rauhassa niin pitkään kuin nukuttaa. Eipä seksi silti häntä kiinnosta
On hieno asia että äitiä autetaan lastenhoidossa, annetaan nukkumisaikaa jne, mutta tämä ei todellakaan tarkoita että sen lisääntyneen levon kautta naisen seksihalut palautuvat. Asia on yksilökohtainen, osalla naisista lapsen saanti ei vaikuta isommin seksihaluihin, mutta enemmistöllä naisista aivot naksahtavat "nainen" asennosta "äiti" asentoon, ja se taas tarkoittaa sitä että seksihaluja ei ole ennen kuin lapsi on useamman vuoden vanha ja keho ja elimistö on valmis uuteen raskauteen. Tämä riippumatta siitä kuinka paljon puoliso auttaa arjessa. Biologinen juttu, jolla luonto pyrkii turvaamaan lapselle parhaat mahdolliset ensi vuodet elämään.
Ei ole biologinen juttu, ettei vaimo halua seksiä lasten jälkeen. Lapten tulevaisuudelle on ensiarvoisen tärkeää, että mies jää huolehtimaan lapsia. Pihtaava nainen rikkoo parisuhteen, kun mies lähtee vieraiden pillujen perään. Luulisi tämän nyt tyhmempikin ymmärtävän. Turha mennä naimisiin viriilin miehen kanssa, jos ei halua tai pysty pitämään häntä. Toki naimalla jonkun lapasen, nainen voi kohdella miestä miten lystää.
Keskustelut, fantasioiden jakamiset, läheisyyden ylläpitäminen halaamisten, suuteluiden ja pusujen muodossa, seksin harrastaminen aina, kun mahdollista (Ei tarvitse kuin istuttaa tenavat pleikkarin viereen ja käydä yhdessä vessassa, tuulikaapissa tai vaikka pihavarastossa... Lukittava makkarin ovikin on aika jees).
Vain mielikuvitus on rajana, missä ja milloin sitä seksiä voi harrastaa. Voi käydä vaikka yhdessä "sovittamassa vaatteita" Prismassa tmv... Olen aina ihmetellyt näitä "Ruuhkavuosina ei ole aikaa harrastaa seksiä". Se on täysin itsestä kiinni, miten paljon ja usein haluaa seksiä harrastaa. Jos aina pitää odottaa, että lauantaina on käyty saunassa ja lapset nukkuu, niin ei ole ihme, jos seksielämä kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Keskustelut, fantasioiden jakamiset, läheisyyden ylläpitäminen halaamisten, suuteluiden ja pusujen muodossa, seksin harrastaminen aina, kun mahdollista (Ei tarvitse kuin istuttaa tenavat pleikkarin viereen ja käydä yhdessä vessassa, tuulikaapissa tai vaikka pihavarastossa... Lukittava makkarin ovikin on aika jees).
Vain mielikuvitus on rajana, missä ja milloin sitä seksiä voi harrastaa. Voi käydä vaikka yhdessä "sovittamassa vaatteita" Prismassa tmv... Olen aina ihmetellyt näitä "Ruuhkavuosina ei ole aikaa harrastaa seksiä". Se on täysin itsestä kiinni, miten paljon ja usein haluaa seksiä harrastaa. Jos aina pitää odottaa, että lauantaina on käyty saunassa ja lapset nukkuu, niin ei ole ihme, jos seksielämä kuolee.
....ja kun alkuun pääsit niinkerro mikä on se maaginen taikakytkin millä saa vielä sen naisenkin mukaan tähän? Kun hän ilmoittaa että "en halua" niin siinä saa ihan keskenään käydä sovittamassa vaatteita tai lukita makkarin oven. "Se on ihan itsestä kiinni...." . Vai niin. Minä olen asian ymmärtänyt niin että seksiin tarvitaan kaksi halukasta. Kun toinen ilmoittaa ettei halua, niin minulle asia on selvä. Silloin ei hän halua. R ai s kaaja en ole, enkä halua olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
....ja kun alkuun pääsit niinkerro mikä on se maaginen taikakytkin millä saa vielä sen naisenkin mukaan tähän? Kun hän ilmoittaa että "en halua" niin sii
No se ei enää ole ylläpitoa, jos haluja ei ole ensinkään. Uudelleen aloitus onkin sitten ihan eri keskustelu. Syvälliset keskustelut asian tiimoilta olisi hyvä käydä. Syyt haluttomuudelle, millaiset halut kummallakin on, miten tästä eteenpäin jne jne... Itse niitä murehtimalla omassa mielessään mitään ei ainakaan tapahdu. Kommunikaatio tässäkin kohtaa on kaiken a ja o.
No, mitenkäs silloin kun ennen raskautta naisella oli haluja vaikka kuinka, mutta sitten loppui. Kun lapsen tulon jälkeen odottelee puolisen vuotta että vaimo toipuu synnytyksestä, ja alkaa ehdotella seksiä niin vaimo pitää sitä painostuksena. Kun kysyy että milloinkahan tämä seksielämä palautuu, niin vastaus on että "emmä tiedä, joskus kai". Kun vaimo sanoo että juuri nyt mikä tahansa seksiin viittaava ällöttää. Kun vaimo sanoo että mikset vain voi hoidella itseäsi niin kuin muutkin miehet samassa tilanteessa tekee. Niin mitä silloin tehdään? Kerro, oi pohjolan mahtiorhi, mankelipillujen maestro !? Eropaperit vetämään, vai?
Vierailija kirjoitti:
Keskustelua, fantasioiden jakamista, osoittaminen sanoin ja pienin elein, että haluaa toista.
Kummankin puoliskon omasta jaksamisesta tämäkin lähtee, eli huolehdittava kaikin keinoin ensin siitä (tasainen työnjako, arjen apu, rimat alas siellä missä pystyy).
Lisää vinkkejä otetaan vastaan
N35
Täällä ei keskustelua, ei fantasioiden jakamista, eikä todellakaan halujen kertomista. Yksipuolisesti menty pidempi pätkä ja alkaa miehenä kiinnostus loppumaan ainaiseen yrittämiseen ja pettymysten määrään.
Sanakin haluista niin toinen hiljenee....
Vaikka kuinka flirttaa niin mitään ei takasin saa. Omissa ajatuksissa vaan jos vieressä on ja jos viestillä niin silloin hiljenee.
Eipä ollut ennen
Vierailija kirjoitti:
No, mitenkäs silloin kun ennen raskautta naisella oli haluja vaikka kuinka, mutta sitten loppui. Kun lapsen tulon jälkeen odottelee puolisen vuotta että vaimo toipuu synnytyksestä, ja alkaa ehdotella seksiä niin vaimo pitää sitä painostuksena. Kun kysyy että milloinkahan tämä seksielämä palautuu, niin vastaus on että "emmä tiedä, joskus kai". Kun vaimo sanoo että juuri nyt mikä tahansa seksiin viittaava ällöttää. Kun vaimo sanoo että mikset vain voi hoidella itseäsi niin kuin muutkin miehet samassa tilanteessa tekee. Niin mitä silloin tehdään? Kerro, oi pohjolan mahtiorhi, mankelipillujen maestro !? Eropaperit vetämään, vai?
Onko sulla todella noin yksinkertainen vaimo, että luulee runkun poistavan panetuksen, vai etkä ole kertonut, ettei poista. Vaimolta voisit kysellä, että haluaako edes haluta ja voisi käydä gyneltä kysymässä apuja halujen lisäämiseen. Mutta jos vaimoa ei kiinnosta asia ratkaiseminen niin kerro ihmeessä rahellisesti, että joudut kohta turvautumaan vieraaseen naiseen. Siten vaimokin ymmärtää mitä on odotettavissa jos ei tee itse mitään sen eteen.
Mutta ehkä monet on tän vapaan kasvatuksen tuloksia ja luulee ettei parisuhteessa ole itsellä mitään velvollisuuksia, vaan voi tehdä tai olla tekemättä mitä ITSE haluaa. Ei voi, on vastuussa puolisonsa hyvinvoinnista kuten hänkin sinun.
Jos itsellä olisi ollut noin välinpitämätön ja haluton vaimo, mikä ei olisi suostunut tekemään asialle mitään, olisin lähtenyt heti. Se olisi ollut kaikille parempi. Parisuhde ei ole itsekkäitä varten.
Ei ole kipinää. Teen kotitöitä, hoidan lapsia jne. eivätkä nämä auta oikeasti mitään. Teen ne koska se on oikein ja reilua. Olen myös parina iltana viikossa lasten iltatoimet kun vaimo lähtee harrastuksilleen.
Yli kymmenen vuotta on oltu yhdessä ja alkaa pikkuhiljaa ottaa päähän vaimon kykenemättömyys puhua seksistä. Olen yrittänyt useaan otteeseen aloittaa keskustelua aiheesta, mutta hänestä ei saa juuri mitään irti. Hän vain kohauttaa hartioitaan ja toteaa tykkäävänsä nykytilanteesta.
Joulukuussa seksiä oli kolme kertaa vaimon kanssa. Tammikuussa kerran vaimon kanssa. Ja vaimo on ällistynyt, että minulla on toisinaan äreä olo.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kipinää. Teen kotitöitä, hoidan lapsia jne. eivätkä nämä auta oikeasti mitään. Teen ne koska se on oikein ja reilua. Olen myös parina iltana viikossa lasten iltatoimet kun vaimo lähtee harrastuksilleen.
Yli kymmenen vuotta on oltu yhdessä ja alkaa pikkuhiljaa ottaa päähän vaimon kykenemättömyys puhua seksistä. Olen yrittänyt useaan otteeseen aloittaa keskustelua aiheesta, mutta hänestä ei saa juuri mitään irti. Hän vain kohauttaa hartioitaan ja toteaa tykkäävänsä nykytilanteesta.
Joulukuussa seksiä oli kolme kertaa vaimon kanssa. Tammikuussa kerran vaimon kanssa. Ja vaimo on ällistynyt, että minulla on toisinaan äreä olo.
Siis kolme kertaa joulukuussa, ja tammikuussakin kerran, ja kumminkin valitat....!? Moni mies vaihtaisi eukkoja kanssasi, tuossahan on seksiä moninkertainen määrä siihen tavalliseen "kerran kuukaudessa, ellei ole mitään parempaa tekemistä" tyyliin millä isossa osassa parisuhteista mennään.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai vaimosi on tyytyväinen, koska hän saa seksiä juuri sen verran kuin haluaakin. Ei hänellä ole mitään tarvetta lähteä puhumaan tai muuttamaan tilannetta joka on hänen kannaltaan vallan hyvä. Tai no, jos haluat tietää kuinka paljon vaimosi oikeasti haluaa seksiä kanssasi, niin saat testattua sen siten että et tee enää aloitteita. Sitten odotat että vaimosi tekee aloitteen, tai alkaa ihmettelemään sitä miksi sinä et enää vonkaa seksiä ja tee aloitteita. Saatat yllättyä, varaudu siihen että menee puoli vuotta tai vuosi tämän asian suhteen hiljaisuuden vallitessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelua, fantasioiden jakamista, osoittaminen sanoin ja pienin elein, että haluaa toista.
Kummankin puoliskon omasta jaksamisesta tämäkin lähtee, eli huolehdittava kaikin keinoin ensin siitä (tasainen työnjako, arjen apu, rimat alas siellä missä pystyy).
N35
Täällä ei keskustelua, ei fantasioiden jakamista, eikä todellakaan halujen kertomista. Yksipuolisesti menty pidempi pätkä ja alkaa miehenä kiinnostus loppumaan ainaiseen yrittämiseen ja pettymysten määrään.
Vaikka kuinka flirttaa niin mitään ei takasin saa. Omissa ajatuksissa vaan jos vieressä on ja jos viestillä niin silloin hiljenee.
Eipä ollut ennen
Sama on meilläkin. Yrittää puhua seksistä, niin puheenaihe vaihtuu hyvin nopeasti tai vastaa korkeintaan ei, tai jotain muuta mikä lopettaa keskustelun. Ei ikinä ole kertonut mitään fantasioitakaan vaikka olen yrittänyt kysellä.
Joskus yritän viesteillä saada juttelemaan seksistä, eikä sekään toimi. Olen muutenkin tilanteessa, jossa hän painostaa ja samalla rankaisee minua sillä, että seksiä on todella harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai vaimosi on tyytyväinen, koska hän saa seksiä juuri sen verran kuin haluaakin. Ei hänellä ole mitään tarvetta lähteä puhumaan tai muuttamaan tilannetta joka on hänen kannaltaan vallan hyvä. Tai no, jos haluat
Harvinaisen tyhmä ohje. Mitään ei tule tapahtumaan ja parisuhde on kohta ohi. Paljon parempi on ilmoittaa vaimolle, ettei kestä ilman läheisyyttä ja seksiä, joten jotain pitäisi asialle tehdä. Vähintä mitä vaimo voisi tehdä on ottaa useammin suihin. Mutta jos sekään ei vaimoa kiinnosta, niin kertoo, että ottaa kohta 2 vaimon. Se herättää vaimon varmasti ymmärtämään, ettei mies ole tällä systeemillä enää itsestään selvyys ja on vaarassa menettää hänet. Miehen pitää pitää puoliaan ja omista vaatimuksistaan kiinni. Siitä se tasa-arvo suhteeseen syntyy.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sanonut hänelle selvästi, että sinä et tykkää nykytilanteesta. Ja että hänen pitää nyt ymmärtää, että tämä on iso ongelma teidän parisuhteessa. Ja että hänen täytyy ymmärtää ettei parisuhteen ongelmilta voi vain sulkea silmiään. Jostain syystä hän ei näe ongelmaa, koska ei itse koe sitä. Hän luulee, että asiat on ihan hyvin. Koita tuoda selvästi esiin, että niin ei ole.
Jokuhan teki niin, että maksoi vaimolle seksistä 100 euroa kerta. Jos se kiinnostaisi, silloin vaimokin saisi seksistä jotain. Toki voi lähteä tinkaamaan vaikka 50 eurosta kerta, jos ei ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sanonut hänelle selvästi, että sinä et tykkää nykytilanteesta. Ja että hänen pitää nyt ymmärtää, että tämä on iso ongelma teidän parisuhteessa. Ja että hänen täytyy ymmärtää ettei parisuhteen ongelmi
Olen todellakin yrittänyt keskustella aiheesta vaimon kanssa useampaa kertaan vuosien varrella. Parhaimmillaan hän on viikon ajan läheisempi ja halailee paljon, mutta siihen se jää.
Hän tietää, että seksi on minulle erittäin tärkeä asia, sen verran hän on oppinut tuntemaan minua tässä vuosien varrella. En vain saa häntä avautumaan aiheesta millään lailla.
Näissä keskustelun avauksissa tuntuu vaan lyövänsä päätä seinään, kun vaimo ei vain tee asialle mitään. Itse olen yrittänyt ennen ja jälkeen seksin kysyä oliko kivaa, mutta hän lyhykäisesti sanoo tykkäävänsä, joten mitään keskustelua siitä ei synny.
Olen alkanut huomata, että en saa enää niin hyvin unta ja välillä iltaisin tekisi mieli melkein itkeä tälle tilanteelle. Uskon teitä, kun sanotte, että kommunikaatio on tärkeää, mutta siihen tarvitaan se toinen osapuoli mukaan.
harventamalla kertoja. kun ei joka viikko niin nainen päättää aina kun tehdään. hänellä on siis resursseja! miehen ehdottamat ajat ei käy koska muutoin liian tiheään, onko tasapuolista? ei koska näin tehdään vain toista kuunnellen.
t. 4 lapsen isä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N35
Eipä ollut ennen
Sama on meilläkin. Yrittää puhua seksi
nämä on varmaan ennustettu ajat sitten, 50v päästä eri sukupuolet eivät ole kanssakäymisessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sanonut hänelle selvästi, että sinä et tykkää nykytilanteesta. Ja että hänen pitää nyt ymmärtää, että tämä on iso ongelma teidän parisuhteessa. Ja että
Minä puhuin tai yritin puhua vuosia siitä kuinka kaipaisin enemmän seksiä ja koitin kaivella mistä sen vähäisyys johtuu. Kysellä mitä pitäisi tehdä toisin, missä on vika.
Keskustelut tyrehtyivät toistuvasti vaimon toteamukseen ettei missään ole mitään vikaa tai että kyllä sitä sitten taas joskus on. Tilanne ei kuitenkaan muuttunut milloinkaan paremmaksi.
Lopulta minä sitten totesin, että tämä oli nyt tässä. Minä en enää tätä jaksa ja voi alkaa keräillä kamppeitaan ja painua ihan minne vaan. Silloin hämmästys oli suuri. Hän ei ollut tajunnut että minä kaipaan enemmän seksiä enhän ollut siitä suoraan maininnut kuin korkeintaa pari tuhatta kertaa. Sitten olisi keskustelu maistunut, mutta minulle se ei enää käynyt.
On hieno asia että äitiä autetaan lastenhoidossa, annetaan nukkumisaikaa jne, mutta tämä ei todellakaan tarkoita että sen lisääntyneen levon kautta naisen seksihalut palautuvat. Asia on yksilökohtainen, osalla naisista lapsen saanti ei vaikuta isommin seksihaluihin, mutta enemmistöllä naisista aivot naksahtavat "nainen" asennosta "äiti" asentoon, ja se taas tarkoittaa sitä että seksihaluja ei ole ennen kuin lapsi on useamman vuoden vanha ja keho ja elimistö on valmis uuteen raskauteen. Tämä riippumatta siitä kuinka paljon puoliso auttaa arjessa. Biologinen juttu, jolla luonto pyrkii turvaamaan lapselle parhaat mahdolliset ensi vuodet elämään.